המידע בחסות משרד עו״ד תותי-אשבל

מאמרים

ללמוד במוסדות הלימוד הטובים ביותר - עם אזרחות אירופאית

למה אזרחות אירופאית היא נכס של ממש עבור מי שרוצה ללמוד באירופה? מה כדאי ללמוד ביבשת הוותיקה ואיפה? ואיך אפשר לקבל את האזרחות האירופאית בקלות?

university students

אנחנו חיים בעידן שבו לימודים הם קרש קפיצה אפקטיבי לקריירה מתגמלת ובעצם לחיים מלאים בעניין וסיפוק. אנחנו חיים גם בתקופה שמתאפיינת בגלובליזציה משמעותית – שפותחת עבורנו עוד ועוד דלתות בעוד ועוד מקומות בכל רחבי העולם. שתי המגמות משתלבות ביחד לתופעה רווחת למדי: לימודים באירופה. במדינות שונות ביבשת הוותיקה ניתן למצוא אוניברסיטאות מובילות בתחומן שמעניקות השכלה גבוהה מזה מאות שנים. באופן טבעי לימודים במוסדות אלה מקנים ידע יקר ערך וגם תואר מרשים. אזרחות אירופאית מסייעת לממש את ההזדמנות באופן משתלם במיוחד.

היתרונות של האזרחות האירופאית

עם אזרחות אירופאית – והכוונה כמובן היא לאזרחות של מדינה השייכת לאיחוד האירופי, למשל ספרד או פורטוגל – ניתן ליהנות ממספר יתרונות משמעותיים כשיוצאים מהארץ לטובת לימודים.

היתרון הבולט ביותר הוא שכר הלימוד. לימודים אקדמיים (ובמקרים מסוימים גם לא אקדמיים) אמנם מבטיחים הכנסות גבוהות בהמשך הדרך, אבל בשלב הראשוני מדובר כמובן בהשקעה בלתי מבוטלת. למעשה לימודים יכולים להיות מוצר יקר מאוד. המחויבות של מדינות אירופאיות רבות להעניק לאזרחיהם שלהן חינוך איכותי במיוחד והשכלה בתחומים מבוקשים באה לידי ביטוי גם ברמת הלימודים אבל גם בכך ששכר הלימוד, כולל באוניברסיטאות נחשקות, נמוך ואפילו מאוד. למעשה ישנם מקומות שבהם אזרחים אירופאיים יכולים ללמוד בחינם (למשל באוניברסיטאות הציבוריות בגרמניה!

עוד הטבה משמעותית לבעלי אזרחות ספרדית, רומנית, פורטוגלית וכו' היא היעדר הצורך בוויזת סטודנט. כדאי לזכור שעם ויזת סטודנט אפשרויות העבודה מוגבלות, ואילו בעלי האזרחות של מדינה אירופאית יכולים להתפרנס גם תוך כדי לימודים – וכך לממן אותם ואת השהות באירופה.

במקרים מסוימים גם קל יותר להתקבל ללימודים, אם כי תמיד כדאי כמובן להתייחס בשיא הרצינות לכל המבחנים כדי להרחיב למקסימום את מנעד האפשרויות. כדאי לקחת בחשבון שהלימודים מתקיימים באנגלית או בשפה המקומית, ובדרך כלל ההמלצה היא לרכוש שליטה בשפה עוד לפני הלימודים (גם אם הלימודים עצמם באופן טבעי מחזקים מאוד את מיומנויות הדיבור, הקריאה, הכתיבה וההקשבה באותה שפה).

מוסדות לימוד מומלצים באירופה

עם אזרחות אירופאית ניתן ללמוד בתנאים מעולים בכל אחת מ-27 המדינות שמרכיבות נכון ל-2020 את האיחוד האירופי. ביניהן: גרמניה, איטליה, ספרד, צרפת, הונגריה, רומניה ועוד.

בהתאם האפשרויות רבות ומגוונות בכמעט כל תחום לימודים. כך למשל מי שמבקש לרכוש יכולות ניהול גבוהות יכול ללמוד מנהל עסקים באוניברסיטת HWR Berlin, באוניברסיטת מרטין לותר הַאלֶה-ויטנברג שנמצאת במרחק של כשעתיים נסיעה מבירת גרמניה, באוניברסיטת מגדבורג שגם היא קרובה יחסית לברלין, ועוד.

לימודי עיצוב ברמה גבוהה מאוד מוצעים למשל ע"י בית הספר ללימודי עיצוב IADE שבאוניברסיטת ברצלונה. במוסד זה מתקיימים הן לימודי עיצוב פנים והן לימודי עיצוב אופנה. שוחרי האמנות שרוצים להעשיר את ידיעותיהם ואת היכולות שלהם מוזמנים בעיקר לאיטליה, שבה פועלות כמה מהאוניברסיטאות הטובות ביותר בעולם כולו בתחום זה – למשל בפירנצה (Universita degli studi di Firenze), בבירה רומא (La Sapienza universita degli studi di Roma), ועוד אופציה היא האקדמיה לאומנויות יפות שמפעילה קמפוסים בבולוניה, מילאנו, נאפולי, טורינו, ונציה, אורבינו, רומא, רג'יו קלבריה ועוד. איטליה היא גם לוקיישן מופלא ללימודי אדריכלות, בין השאר בפירנצה, רומא ומילאנו – 3 ערים יפהפיות שמבטיחות גם חיים מהנים במהלך הלימודים.

תחום לימודים אחר שמוביל ישראלים רבים לצאת מהארץ הוא הרפואה, כולל רפואת שיניים ו-וטרינריה. הסיבה העיקרית היא הקושי העצום להתקבל לפקולטות לרפואה בארץ, אבל בכל מקרה השהות באירופה מספקת עוד הרבה יתרונות – טיולים ובילויים באתרים האטרקטיביים ביותר ביבשת, היכרות עם אנשים חדשים ועם הוויה שונה לחלוטין מזו שאנחנו מכירים.

הדרך הקלה ביותר להגיע לאזרחות האירופאית

על-מנת לממש את היתרונות שגלומים בכל אזרחות אירופאית יכולים ישראלים רבים לפנות לאפיק שנפתח בשנת 2015 – אזרחות פורטוגלית.

באותה שנה עבר בפורטוגל שינוי בחוק הלאום – שינוי לפיו מי שמשפחתו חיה במדינה בעבר, כולל הרחוק מאוד, זכאי לאזרחות.

אמנם אין הרבה ישראלים שמצהירים על עצמם כיוצאי פורטוגל, אולם במאה ה-15 חצי האי האיברי, שכולל גם את ספרד, היווה בית לקהילות יהודיות רבות. ב-1492 גורשו רבבות מיהודי ספרד, וחלק גדול מהם התיישב בפורטוגל השכנה. בסך הכל חיו באותם ימים כ-100,000 יהודים, ורובם עשו חיל, הן כלכלית והן תרבותית. למרות שתרמו רבות למדינה, החליט המלך מנואל ה-1 לגרש את היהודים. אחת הסיבות לכך, אגב, הייתה אשתו איזבל, בתם של מלכי ספרד שסילקו את היהודים ממדינתם. מגורשי פורטוגל התקבלו בברכה באימפריה העות'מאנית שחלשה על שטחים נרחבים באירופה ובאסיה. אחרים היגרו דרומה, אל צפון אפריקה, ובכל מקרה לאורך ההיסטוריה התפזרו יוצאי פורטוגל בשורה ארוכה ארוכה של מדינות.

בהתאם, גם מי שלא יודע על שורשים בפורטוגל בהחלט עשוי לגלות שהוא זכאי לאזרחות של המדינה הזו. הסינון הראשוני הוא בהתאם לרשימת שמות משפחה נפוצים של יהודי פורטוגל במאה ה-15 – רשימה שכוללת שמות פופולריים רבים כמו תמם, תורג'מן, אוחיון, דהאן, דדון, טולדנו, יחיאל, כהן, סוויסה, עמר, אלקלעי, שטרית, קדוש שירזי ועוד.

לאחר מכן מתבצע תהליך מול הקהילה היהודית של פורטוגל ומול ממשלתה. על-מנת לעבור את התהליך בזמן הקצר ביותר האפשרי, וכמובן בהצלחה, מומלץ להסתייע במומחים מנוסים שכבר עזרו לעשרות אלפי ישראלים ליהנות מאזרחות פורטוגלית.

    לבדיקת זכאותכם לדרכון פורטוגלי חינם
    השאירו כאן פרטים:

    הרשמה לדיוור

      לבדיקת זכאות חינם, תוך דקות,
      מלא/י פרטיך: