המידע בחסות משרד עו״ד תותי-אשבל

מאמרים

האם להוציא אזרחות פורטוגל באמת הרבה יותר קל?

אזרחות ספרדית

העולם כיום רחוק מאוטופיה. בניגוד לתחזיות של כל מיני הוגים, אנחנו עדיין חיים במדינות נפרדות, עם אין ספור גבולות והבדלים בין תרבותיים. אבל מאחורי העובדות היבשות, עדיין נמצאים אלה שרוצים לפתוח בפני עצמם או בפני בני משפחתם, עוד גבולות. מי שמצליח להוציא דרכון של מדינה נוספת פותח בפני עצמו הרבה מאוד אפשרויות בתחומים כמו עבודה, קריירה, עסקים, לימודים, טיולים, היכרות, אנשים חדשים, מראות חדשים, צלילים חדשים ואין ספור אפשרויות נוספות. הדרך לפתוח גבולות חדשים יכולה להיות הרבה יותר קלה, אם מבצעים את תהליך בקשת האזרחות דרך מדינה ידידותית במיוחד. שאלתם איזו? אנו עונים – פורטוגל. אבל כדי שהכל יהיה ברור, נסביר ונפרט כיצד ומדוע להוציא אזרחות פורטוגל זה באמת הרבה יותר קל.

אזרחות באירופה יותר קל, זו המצאה או עובדה?

למה בעצם פורטוגל? פורטוגל שייכת כבר לא מעט שנים לאיחוד האירופי. זו מדינה אירופאית לא הכי משגשגת אמנם, אך בעלת איכות חיים מעולה, תושבים ידידותיים. אך מעל לזה, אזרחות של המדינה הזאת שוות ערך לאזרחות של המדינות החזקות (מבחינה כלכלית וסוציאלית) באירופה כולה. כך למשל צרפת, הולנד, בריטניה, גרמניה וכן הלאה. ומדוע הרבה יותר קל בצורה כזאת לקבל מעמד של אזרח לכל דבר? התשובה פשוטה: מפני שקיימת אפשרות להשיג אזרחות פורטוגלית למגורשי ספרד. אם המשפחה שלכם היא יהודית ספרדית, אם לפני מאות שנים הורי ההורים גורשו מפורטוגל ומשם נדדו לבלקן, לתורכיה, ליוון, לבולגריה, למרוקו או לכל מקום אחר, אתם זכאים לאזרחות, כיום. בשנת 2020 או 2021 תוכלו כבר להיות בעיצומו של תהליך ולקבל כעבור זמן לא רב את האזרחות שהיא השער לכניסה לכל מנעמי העולם המערבי המתקדם, דרך האיחוד האירופי.

האם מצפים מכם לדעת פורטוגזית

כדי להבין מדוע לקבל אזרחות פורטוגל באמת יותר קל, זו עובדה ולא מיתוס, שימו לב למה שקורה עם דרישת השפה. כמעט כל מדינה בעולם לא תשקול להביא לכם אזרחות מקומית אם אתם לא מכירים היטב את השפה או לפחות אם לא תוכלו להשקיע הון בכלכלה המקומית. על סמך השורשים המשפחתיים שלכם, אתם יכולים לקבל את האזרחות הזאת אפילו מבלי שתלמדו מילה אחת בשפה המקומית, פורטוגזית. אגב, זה שונה ממה שקורה בספרד. בשכנה הסמוכה, בספרד, מעניקים גם כן אזרחות ליוצאי משפחות היהודים המגורשים אולם שם מחייבים להיבחן במבחן שפה. אנו לא אומרים שבלתי אפשרי ללמוד ספרדית או פורטוגזית, אלה שפות יפות וכבודן במקומו מונח אבל אם אפשר לקבל פטור מלימוד שפה נוספת, זו בהחלט נקודה חיובית. כמובן, מי שירצה ללמוד שפה מתוך רצון חופשי וללא שום קשר, בפורטוגל ואפילו בארץ תוכלו למצוא מורים מצוינים לשם כך.

האם מצפים מכם להתגורר חמש שנים בפורטוגל

את עניין השפה המקומית פתרתם בקלות, אבל מה לגבי מגורים במדינה כתנאי לאזרחות? שימו לב שכמעט כל מדינה באירופה דורשת מאזרחים להתגורר קודם כל במדינה במעמד "על תנאי". כך קורה גם מחוץ לאירופה, לדוגמא בארה"ב ואפילו בישראל, נתינים זרים לא יקבלו אזרחות לפי אישור על מגורים של מספר שנים, כתושבים. אבל שימו לב, במסלול ההתאזרחות המיוחד עבור יהודים, אפשר לקבל אזרחות פורטוגל בהליך הרבה יותר קל. לא מצפים מכם להתגורר במדינה, לא חמש שנים ואפילו לא שנה אחת. למעשה, לא לפני קבלת האזרחות וגם לא אחריה, לא חייבים לבקר במדינה. אפשר לקבל את כל המסמכים ואף להגיש בקשה, בעזרת מיופה כוח (כגון עורך דין ישראלי המכיר את חוקי האזרחות באירופה).

האם מצפים מכם להישבע בנאמנות למדינה

לא מעט מקומות בעולם כבר הבינו שעם כל הכבוד לקוסמופוליטיות, אין מנוס מזהות לאומית. זהות לאומית מהווה מרכיב חשוב בתפיסה העצמית בארץ ומחוצה לה. אבל זה לא אומר שמבחינה פוליטית, כל המדינות חושבות ונראות אותו הדבר. אם תיכנסו לרשימה, כזאת שמפורסמת אונליין בעניין אזרחות פורטוגלית רשימת שמות משפחה, תגלו מיד עד כמה גדול הסיכוי שלכם לקבל אזרחות. ומכיוון שמדובר בפרוצדורה לאומית, חשוב לנו להדגיש שאף אחד לא מצפה מכם להישבע בנאמנות למדינה תוך ויתור על דרכון אחר. אתם יכולים ורשאים לשמור על האזרחות הישראלית. למעשה, אתם יכולים להמשיך להתגורר כרצונכם בארץ ולעולם לא ישללו מכם את האזרחות הנוספת, לאחר שקיבלתם אותה.

האם מצפים מכם להיות בעלי השכלה גבוהה

מדינות מערביות עשויות לבדוק את רמת ההשכלה או העושר, של אזרחים זרים שרוצים לעבוד בהן. בקנדה, לדוגמא וכן באוסטרליה או בארה"ב, מאפשרים לבעלי השכלה גבוה ומקצועות נדרשים לקבל אזרחות או לפחות אישור עבודה, יותר בקלות. לעומת זאת, כדי לקבל אזרחות פורטוגל אתם לא צריכים להוכיח שיש לכם ידע מיוחד, השכלה גבוהה או אפילו מקצוע בכלל. לאמיתו של דבר, הרבה ממקבלי האזרחות דווקא רוצים לרכוש את ההשכלה הגבוהה והנחשקת, בחו"ל. ברגע שיש לכם אזרחות, אתם יכולים ללמוד בתנאים מאוד נוחים. זוהי זכות בסיסית של האזרח באירופה: גם אתם יכולים לקבל לימודים והשכלה ומקצוע על חשבון המדינה או בסבסוד מקיף.

האם מצפים מכם להגיע לליסבון להגשת הבקשה

לסיום, נדגיש כי לצורך קבלת אזרחות פורטוגלית אתם לא צריכים להגיע לליסבון. תוכלו להגיש את הבקשה על ידי עורך דין ישראלי, משרד שמטפל עבורכם בהגשת הבקשה בלי שתצטרכו לנקוף אצבע.

    לבדיקת זכאותכם לדרכון פורטוגלי חינם
    השאירו כאן פרטים:

    הרשמה לדיוור

      לבדיקת זכאות חינם, תוך דקות,
      מלא/י פרטיך: