המידע בחסות משרד עו״ד תותי-אשבל

מאמרים

למה כדי לקבל דרכון פורטוגלי שמות משפחה הם חשובים?

האם על-מנת לקבל דרכון פורטוגלי שמות משפחה מתאימים הם תנאי מספיק? מה עוד דורשת ממשלת פורטוגל? ומהם שמות המשפחה הנפוצים שכדאי לבחון עבורם הגשת בקשה לדרכון?

דרכון פורטוגלי רשימת שמות משפחה

לפני מספר שנים החליטה ממשלת פורטוגל לאפשר לכל מי שיש לו שורשים במדינה לקבל דרכון שלה. המטרה העיקרית הייתה חיזוק הכלכלה כמו גם מתן זריקת מרץ למדינה המעט מנומנמת ששוכנת בחלק המערבי של חצי האי האיברי ומספר תושביה הוא בערך 10 מיליון. סיבה נוספת הייתה הרצון לכפר על העוול שנגרם לקהילה היהודית התוססת והגדולה שחיה בפורטוגל בסוף המאה ה-15: כ-100,000 מתוך מיליון התושבים במדינה באותה תקופה היו יהודים, ותרומתם למסחר ובכלל להתפתחות של פורטוגל הייתה משמעותית. למרות זאת, ובעיקר בגלל שמלך פורטוגל התחתן עם בתו של מלך ספרד, שבעצמו גירש את היהודים ממדינתו ב-1492, גורשו גם יהודי פורטוגל – וכעת מבוצע תיקון מסוים.

על-מנת לבדוק אם גם אתם זכאים לקבל דרכון פורטוגלי שמות משפחה הם המסננת הראשונה. הסיבה לכך פשוטה: יהודי פורטוגל התפזרו במדינות רבות מאוד, ומאחר שמדובר באירוע שהתרחש לפני יותר מ-500 שנים, רוב הישראלים שהם צאצאי מגורשי פורטוגל כלל לא מודעים לכך. לעומת זאת שמות המשפחה נשתמרו ברוב רובם של המקרים, בכל המדינות אליהם היגרו היהודים – ולכן זוהי אינדיקציה טובה מאוד לעמידה בקריטריונים ולזכאות לקבלת הדרכון המבוקש.

אילו שמות משפחה מאפשרים קבלת דרכון פורטוגלי?

מאחר שבמסגרת הסינון הראשוני בדרך לקבלת דרכון פורטוגלי שמות משפחה הם הקריטריון החשוב מכולם, הכנו עבורכם רשימה של חלק מהשמות של המשפחות שאכן יש להם שורשים בפורטוגל: אבולעפיה, אבוהב, אבולקר, אביגדור, אבן, אברבנאל, אוחיון, אוחנה, אוטמזגין, אוליאל, איינזקוט, איפרגן, אלגרבלי, אלהרר, אלחדד, אלטר, אליקים, אללוף, אלפנדרי, אלפסי, אלקבץ, אלקיים, אלקלעי, אמסלם, אנג'ל, אנקרי, אסולין, אסייג, אפללו, אשכנזי, בוהדנה, בוזגלו, בוחבוט, בוסקילה, בטיטו, ביבר, ביטון, בכר, בלום, בן אליעזר, בן ברוך, בן דוד, בן חיים, בן יהודה, בן ששון, בנבניסטי, בנודיס, בצלאל, ברזילי, ברנשטיין, גבריאל, גוזלן, גולדנברג, גורדון, גרציאני, דבורה, דדון, דהאן, דרעי, דה ליאון, היימן, הכהן, הלוי, הלל, הררי, וזאנה, זגורי, זיני, זיקרי, זכריה, חביב, חדידה, חייט, חיים, חלפון, חתואל, טולדו, טולדנו, טליאס, טל, טפירו, יהודה, יהושע, יחיאל, יוסף, יואל, ישעיהו, ישראלי, כהן, כספי, כרמי, לוי, ליאון, לניאדו, לנקרי, לסרי, מאיר, מועלם, ממן, מלול, מטלון, מיימון, משולם, נאמן, נבון, נחמיאס, נחום, נתן, נחמיאס, סבג, סביליה, סוויסה, סלומון, סימן טוב, סעדון, סספורטס, עוזרי, עמר, עשור, פז\ פנחס, פרג'ון, צפדי, צרפתי, קדוש, קמינסקי, קריאף, קרקו, רוזן, רפואה, רפאל, שאול, שטרית, שירזי, שכטר, שם טוב, שמעון, ששון, תורג'מן, תמם.

חשוב להדגיש שעבור קבלת דרכון פורטוגלי רשימת שמות משפחה רלוונטיים הינה ארוכה יותר. למעשה מדובר בכמות עצומה של שמות ולכן אי אפשר לפרסם אותה במלואה, ובכל מקרה כדאי כמובן לפנות למומחים בתחום – אבל גם הרשימה הנ"ל תעזור לכם לקבל מושג ראשוני.

איך עוד אפשר לבחון זכאות לדרכון של פורטוגל?

דרך נוספת לבחון זכאות לדרכון פורטוגלי, לפחות בשלב הראשוני, היא לפי מדינת המוצא של המשפחה שלכם. היהודים שגורשו מפורטוגל התפזרו כאמור במדינות רבות מאוד ברחבי העולם, ומן הסתם ב-500 השנים שחלפו מאז כבר יכלו להגר לכל מדינה בעצם – אבל יחד עם זאת ישנן מדינות שאם המשפחה שלכם הגיעה מהן, יש סיכוי סביר מאוד שתוכלו להגיש בקשה לדרכון.

בין המדינות הנ"ל: אלג'יריה, תוניסיה, לוב, מרוקו ומצרים (שכן צפון אפריקה קרובה מאוד לפורטוגל ולכן רבים הגיעו לחלק זה של העולם), מדינות הבלקן (יוון, טורקיה, רומניה ובולגריה), המדינות שהרכיבו את יוגוסלביה עד שהתפרקה במהלך מלחמת האזרחים בסוף המאה הקודמת, לבנון, סוריה, הולנד וארגנטינה. אם יש לכם שורשים במדינות אלה, בהחלט כדאי לבחון את הזכאות (כשכאמור בכל מקרה עוד לפני הגשת הבקשה לקבלת דרכון פורטוגלי שמות משפחה יהוו סינון ראשוני כך שמבחינתכם אין הוצאה כספית או בזבוז זמן יקר).

אילו תנאים נוספים מציבה ממשלת פורטוגל בדרך לדרכון?

באופן טבעי בדרך לקבלת דרכון פורטוגלי שמות משפחה הם רק המסננת הראשונה. תנאים נוספים שמציבה ממשלת פורטוגל הם יהדות, גיל (מעל 18) ועבר פלילי נקי. חשוב לציין שגם בעלי רישום פלילי יכולים לקבל את הדרכון הנחשק, וזאת בתנאי שהעבירה שאותה ביצעו לא נחשבת לחמורה מבחינת הרשויות בפורטוגל. הקריטריון הוא עונש המאסר המקסימלי בפורטוגל על אותה עבירה – אם הוא עד 3 שנים, הדרך לדרכון פתוחה בפניכם (שימו לב שלא מדובר על העונש בפועל שקיבלתם בעקבות ההרשעה, אלא על עונש המקסימום הקבוע בחוק הפורטוגזי).

מדוע כדאי להוציא דרכון פורטוגלי?

פורטוגל היא אחת החברות הוותיקות באיחוד האירופי – כבר מ-1986, אז הצטרפה למדינות הוותיקות ביחד עם ספרד. בהתאם אם לאחר בדיקת שמות משפחה דרכון פורטוגלי הוא אופציה רלוונטית מבחינתכם, אתם עשויים למעשה להפוך לבעלי דרכון אירופאי לכל דבר.

דרכון שכזה פותח לכם דלתות בכל רחבי היבשת – ללימודים במוסדות לימוד מעולים ובתנאים אטרקטיביים, לעבודה חוקית בין אם במשרות זמניות ובין אם כחלק מקריירה, למעבר קל ונוח (ואפילו כניסה לארה"ב ללא ויזה למטרות טיול) ואפילו לחיים בפורטוגל – לפרק זמן קצר או ארוך. עבור ישראלים רבים הדרכון הפורטוגלי הוא סוג של תעודת ביטוח, אם חלילה יהיה צורך לעזוב את ישראל, ובאופן כללי תמיד כדאי להחזיק בביטוח מתאים על כל צרה שלא תבוא.

    לבדיקת זכאותכם לדרכון פורטוגלי חינם
    השאירו כאן פרטים:

    הרשמה לדיוור

      לבדיקת זכאות חינם, תוך דקות,
      מלא/י פרטיך: