המידע בחסות משרד עו״ד תותי-אשבל

מאמרים

מה באמת קורה עם הדרכונים הפורטוגלים – ואיך בכל זאת ניתן להוציא אזרחות אירופאית?

תותי לכתבה (1)

את אחד מהיתרונות הרבים שבאחזקת דרכון זר, הרגשנו על בשרינו ממש עכשיו. בזמן שבעלי דרכון ישראלי בלבד נאבקו על פרוטות מהמדינה כמענק לקורונה, הישראלים תושבי אירופה, שבידיהם דרכון נוסף קיבלו מיד ובקלות עם פרוץ המגפה סכומים גדולים במיוחד והמענק שהגיע להם ממשלת ישראל היה תוספת נחמדה לסכום המשמעותי יותר שקיבלו בזכות האזרחות הנוספת שלהם.

מאז קום המדינה לכל אחד מאתנו הישראלים, יש חלום לקבל אזרחות נוספת. ואם אפשר שתהיה אירופאית אז מה טוב. 
בין היתרונות הרבים, דרכון אירופאי מאפשר לנו גם לעבוד חופשי או להקים עסק באירופה, להכנס לארה"ב בלי הצורך בהוצאת ויזה, לבקר במדינות שישראלים מוגבלים מלהיכנס, ליהנות מההטבות הסוציאליות הרבות והכי חשוב, הוא תמיד משאיר לנו או לילדנו את האופציה, רק את האופציה, פשוט לקום ולעזוב.

לאחרונה, נפתחה בפני המון ישראלים ההזדמנות להגשים את החלום ולקבל דרכון אירופאי.

אבל מסתבר שכדאי להקדים ולבדוק היטב את הפרטים הקטנים. מה זה אומר ואיך בכל זאת תתחילו את התהליך הנכון? תקראו

צאצאי מגורשי ספרד?
תותי אשבל תפתח לכם דלת לאירופה…

הדרכון האירופאי הוא ללא ספק הדרכון הנחשק ביותר אצל הישראלים והמרדף אחריו מעסיק כבר שנים המון ישראלים שמבינים את היתרונות הרבים שבאחזקת דרכון נוסף. 
עד לא מזמן, מי שלא היה נצר למשפחה אשכנזית טהורה, כזאת שסבא וסבתא עלו מפולין או לפחות מרומניה, לא הרשה לעצמו אפילו לחשוב על דרכון אירופאי.
אבל עד היום, בזכות הפרלמנט הפורטוגלי – המצב השתנה לחלוטין. פתאום, דווקא לצאצאים של יוצאי מרוקו, לוב, יוון, תוניסיה, ארגנטינה, קפריסין, מצרים, הולנד, תורכיה, סוריה, צרפת, לבנון, פורטוגל, ספרד, יוגוסלביה, בולגריה, אלג'יר, עיראק – הרבה יותר קל לקבל דרכון אירופאי.

למי יש זכות לדרכון?

לפני מס' שנים החליטה ממשלת פורטוגל לאפשר מתן אזרחות ליהודים שהינם צאצאים של מגורשי ספרד. כל מי שיכול להוכיח שמשפחתו גורשה במהלך "גירוש ספרד" למדינות אחרות כמו מרוקו, אלג'יר, טוניס, לוב, סוריה, טורקיה, בולגריה, איטליה, הולנד, מצרים ורשימה ארוכה מאוד של מדינות רבות אחרות, יוכל להגיש בקשה לזכאות לאזרחות פורטוגלית ללא התחייבות. לכן אם ברצונכם להספיק וליהנות מהתנאים המקלים לקבלת הדרכון, כדאי שתמשיכו לקרוא.

איך זה עובד? מה התהליך לקבלת אזרחות אירופאית?

את הבקשה לרשויות הפורטוגליות מומלץ להגיש באמצעות משרד עורכי דין מוסמך לקבלת אזרחות פורטוגלית בישראל, למשרדים המוסמכים יש את הידע והניסיון להמציא את המסמכים הנדרשים ולנהל תהליך שנגמר בהצלחה. אם המשפחה שלך היא מהאזורים האלו ייתכן והמקור שלה הוא דווקא בספרד, משם גורשו היהודים לפורטוגל השכנה ואחר כך התפזרו באזור אפריקה ואירופה עד שהגיעו לישראל.

התהליך עם "משרד מוסמך" עובד על בסיס הצלחה

בשלב הראשון כל שעליכם לעשות זה בדיקת זכאות ראשונית חינם וללא כל התחייבות, בכך שתענו כבר עכשיו על מספר שאלות בסיסיות בלחיצה על הקישור הזה – בדיקת זכאות חינם.

במידה ותמצאו זכאים בבדיקה החינמית הראשונית ותבחרו להמשיך בתהליך, תוכלו להתקדם לשלבים הבאים, התשלום בעבור עלויות קבלת האזרחות נעשים עפ״י שלבי ההתקדמות.
לדוגמא, במידה ולא עברתם את השלב הראשון והחשוב, שהוא הכרה על ידי הקהילה היהודית בכך שהנכם צאצאי למגורשי ספרד – כספכם יוחזר במלואו. במידה וקיבלתם את ההכרה מהקהילה, תוכלו להמשיך בתהליך. צריך לזכור שתהליך הוצאת האזרחות הוא עניין מורכב שדורש מספר בדיקות של ממשלת פורטוגל אודות האדם המבקש. בסופו של התהליך מקבלים תעודת לידה שהיא המסמך הרשמי להיותך אזרח מהשורה הראשונה, כאילו ממש נולדתם בפורטוגל.

ישנה חשיבות מכרעת להגשת הבקשה בעזרת עורכי דין הבקיאים במערכת הפורטוגלית ויכולים למנוע טעויות העלולות להביא לסירוב הבקשה. אחד המשרדים המפורסמים ביותר שמומחים לפורטוגל הוא משרד עורכי דין תותי אשבל המורכב מצוות עורכי דין מומחים בדיני הגירה ואזרחות זרה. המשרד מציע מגוון יתרונות לעומת חברות אחרות: הלקוחות לא נדרשים להביא אף מסמך, ולא מטורטרים. נציגי המשרד "ירדפו" אחרי המסמכים בעבור הזכאים וידאגו להוריד את כל הטרחה מהגב שלכם ולפעול בשמכם בכל הערוצים.

אז מה בעצם נותן דרכון אירופאי?

פורטוגל היא חברה באיחוד האירופי כך שדרכון ואזרחות מטעמה פותחים לך שער מלא לאירופה.
היתרונות העיקריים בדרכון אירופאי הם האפשרות לעבוד, ללמוד ולנסוע לארצות רבות בקלות רבה יותר. דרכון אירופאי מאפשר לך להגיע לכל מדינה באירופה, לעבוד בה, לשכור בה דירה, לפתוח בה חשבון בנק וליהנות מאין ספור הטבות סוציאליות ששמורות אך ורק לאזרחי מדינות אירופה. דרכון אירופאי מאפשר כניסה לארה"ב ללא ויזה וחוסך תורים ארוכים בשדות התעופה בכל מדינה אירופאית.
רק תדמיינו את הרגע הזה שבו החברים שלכם עומדים בתור המייגע לביקורת דרכונים ואתם מדלגים בקלילות לכיוון המסלול הריק של "לבעלי דרכונים אירופאים בלבד".

האם אתם זכאים לדרכון אירופאי?

הבסיס לקבלת דרכון הוא היכולת להוכיח שהמשפחה שלך גורשה מספרד או הייתה חלק מהקהילה המגורשת בפורטוגל. הדרך הכי קלה להתחיל את הבירור הוא בעזרת בדיקת הזכאות החינמית שבקישור הזה, אם תמצאו זכאים בבדיקה אתם ככל הנראה צאצאים של מגורשי ספרד ואתם אכן זכאים לקבלת דרכון.

מדוע חשוב להתחיל בתהליך כבר עכשיו?

כולנו יודעים כמה קל להחמיץ הזדמנויות. אבל כאשר מדובר בזכאות לדרכון – כל עיכוב קטן בהתחלת התהליך עלול להוביל לאובדן ההזדמנות של פעם בחיים. וכמו בכל דבר נחשק – הביקוש העצום של הזכאים לקבלת דרכון אירופאי יוצר עומס על הרשויות הפורטוגליות ועלול להשאיר אתכם מחוץ למשחק.

מה ניתן לעשות כדי לא להחמיץ את ההזדמנות ההיסטורית?

פשוט מאוד, ברגע שהתחלתם את התהליך, אתם בפנים! גם אם אתם נמצאים רק בשלבים הראשונים של בדיקת הזכאות. התחילו את התהליך בהקדם ושריינו לעצמכם את הזכות לדרכון.

רוצה לדעת האם גם לך יש זכאות לדרכון אירופאי?
אנו מזמינים אותך לעשות את הצעד הראשון ולענות על שאלון קצר, כדי לבדוק את התאמתך. שנבדוק?

    לבדיקת זכאותכם לדרכון פורטוגלי חינם
    השאירו כאן פרטים:

    הרשמה לדיוור

      לבדיקת זכאות חינם, תוך דקות,
      מלא/י פרטיך: