המידע בחסות משרד עו״ד תותי-אשבל

מאמרים

מה מקנה דרכון ספרדי ואיך מקבלים אותו

Spain flag

בספרד מתגוררים מעל 45 מיליון בני אדם, מיעטום יהודים. פעם יהודים היו שייכים לעילית של החברה והתרבות הספרדים. בימים עברו, קהילת יהודי ספרד העתיקה הייתה אחת המפוארות, המשגשגות והמשפיעות בעולם, עד שאירע גירוש ספרד המזעזע. כיום, אם נערוך משאל בין כל אזרחי ישראל, לא נמצא יותר מדי אנשים שיגידו שהחלום שלהם הוא לעבור להתגורר בספרד לצמיתות. אך תעתועי הגורל או רוח הזמנים הביאו לכך שהרבה מאוד ישראלים פועלים כיום כדי לקבל  דרכון ספרדי. כל זאת, מכיוון שאפשר לקבל אותו יחסית בקלות, בתוך זמן סביר ובגלל כל הזכויות הרבות שהוא מביא עימו.

כל מגורשי ספרד זכאים

הביקוש לדרכון נשען על כך שהוא מקנה למעשה אזרחות אירופאית לכל דבר ועניין. כלומר, כל מי שרצה אי פעם שתהיה לו אפשרות להגיע לאירופה אך לא סתם כתייר אלא למטרות עבודה, עסקים או לימודים, קבלת דרכון ספרדי תאפשר את זה. אמנם אי אפשר לומר שהדרכון הזה "שווה" יותר מאשר דרכונים של מדינות כגון גרמניה, צרפת, פורטוגל וכו', אבל הוא בעצם נמצא בשורה אחת איתם. ובכל אופן, הרבה יותר פשוט לקבל אותו, בימים אלה. על מנת להגיש בקשה לאזרחות יש צורך להניח את דעתם של הרשויות בספרד, בדבר הקשר למדינה. כלומר צריך בעצם שני דברים: ראשית, להראות שאתם שייכים למשפחה שמוצאה ספרדי (אפילו אם מעולם אפילו לא ביקרתם בספרד). שנית, להראות קשר לספרד המודרנית, למשל באמצעות שליטה בשפה, ידיעת התרבות וכדומה. למותר לציין שאין צורך לדבר ספרדית שוטפת וקיימים קורסים שמתאימים בדיוק כדי להכין את המעוניינים, לבחינה בידיעת השפה (לצרכי אזרחות, עבודה, לימודים אקדמאים וכו').

איך אפשר לקבל את הדרכון

כדי לקבל דרכון ספרדי אתם לא צריכים להזמין טיסה ולהמריא למדריד או לברצלונה. אתם לא צריכים להתייצב תיכף ומיד בשגרירות ספרד בישראל. הדבר הכי פשוט והכי נוח הוא לפנות למשרד עו"ד שמטפל בהסדרת דרכון אירופאי כחוק. בישראל פועלים כמה עורכי דין שמנהלים קשרים ענפים עם הרשויות בספרד והם בקיאים בכל הליכי האזרחות, עם דגש על מגורשי ספרד. עורך הדין בונה תיק בקשה מפורט, בשפה הספרדית כמובן. צריך לשים לב שאי אפשר סתם כך לשלוח בקשה, ללא נימוקים ובשפה האנגלית או העברית. עורך הדין מעביר את כל הדרוש לרשויות, לקהילת יהודי ספרד, לנוטריון מקומי ולכל מי שצריך לעיין במסמכים, לחתום ולאשר. ברגע המתאים, תקבלו זימון לבחינה בספרדית. מכיוון שהתהליך כולה אורך כשנה או שנתיים, כדאי להתחיל ללמוד קורס ספרדית ברגע שמגישים את הבקשה.

דרכון ללא לימודי ספרדית, איך עושים את זה?

לפני שנספר על היתרונות והשימושים של דרכון נוסף בחיי היום יום, נשמח לציין שאפשר גם ללא לימודי שפה. אחרי שהבהרנו כי כדי להתאזרח בספרד צריך לדעת לפחות ספרדית בסיסית, שימו לב שיש דרך לעקוף את זה. בפורטוגל מעניקים אזרחות למגורשים, ללא דרישה לבחינת שפה. יתכן כי בעתיד זה ישתנה, אולם כיום (2020) אפשר לקבל דרכון פורטוגלי למגורשי ספרד, ללא ידיעת פורטוגזית או ספרדית. מפתיע, אך נכון.  

למה משמש דרכון ספרדי בחיי היום יום

בהנחה שאתם ממוצא ספרדי ושמשפחתם גורשה בגירוש ספרד, תוכלו קרוב לוודאי לעבור את התהליך ללא קושי, דרכון ספרדי זכאות זה קטן עליכם. את הדרכון תוכלו לשמור אצלכם לשעת הצורך, הוא לא מחייב אתכם להתגורר בספרד, לא חייבים לעזוב את הארץ ולמעשה, אין שום דרישה לוותר על האזרחות הישראלית. מדוע, אם כן הדרכון כל כך מבוקש? מפני שהאזרחות שהוא מבטא מעניקה את החופש להחליט איך, איפה, מתי וכיצד לנהל את חייכם. לדוגמא:

דרכון ספרדי מאפשר לכם להתגורר בארץ, להתגורר בספרד, להתגורר בפורטוגל, להתגורר בצרפת, להתגורר בהולנד, להתגורר ביוון ובעצם, אפשר להתגורר בכל מקום ברחבי אירופה. אם אתם רוצים את החופש להתגורר כמה זמן שתרצו, איפה שתרצו, כך אפשר להשיג את זה.

החופש לעבוד איפה שרוצים – בזכות האזרחות הזאת אתם יכולים להחליט האם אתם רוצים לעבוד בארץ או שאתם רוצים לעבוד באירופה. קל ונוח להשתלב בעבודה זמנית או עבודה קבועה, בלי צורך ברילוקיישן מטעם המעסיק. לעבוד בכל מדינה באיחוד האירופי אך במידה מסוימת גם מחוצה לו. לדוגמא, ארצות הברית מעניקה אישורי עבודה בכפוף להסכמים אם אירופה וכך גם לא מעט מדינות נוספות עם הסכמי עבודה דו צדדיים.

החופש להקים עסקים גלובליים – בעזרת דרכון אירופאי הרבה יותר נוח להקים עסק חובק עולם או לכל הפחות עסק רווחי אירופאי, עם קהל לקוחות עצום. הרבה אנשי עסקים ישראלים כבר הוציאו אזרחות שאפשרה להם להתקדם מבחינה עסקית, בשלל דרכים (לרבות השתתפות במכרזים בחו"ל).

החופש להשתלב בכלכלה בעוד מגוון דרכים, בזכות מערכת בנקאית עניפה, אפשרות לרכוש נכסים ולהפוך למשקיעים ללא שום מגבלות, באירופה כולה. אבל יש לציין שלא חייבים להשקיע בכלכלה המקומית, אם לא מעוניינים בכך.  בעוד שבעלי הון נוהגים לשלם עבור הזכות להתגורר במדינות זרות, השגת הדרכון לא מחייבת שום השקעה, רכישת נדל"ן, קניית אגרות חוב ממשלתיים וכן הלאה. אפשר לעשות כן, אך רק אם רוצים ובוחרים.

החופש ללמוד – אזרחות באירופה מעניקה את החופש לרכוש השכלה גבוהה, במובן החופשי של המילה. כלומר, אפשר להירשם ללימודים בפטור משכר לימוד או בסבסוד מקיף מאוד. סטודנטים זכאים למעונות ולעוד יתרונות ולא רק בספרד אלא בכל רחבי היבשת.

    לבדיקת זכאותכם לדרכון פורטוגלי חינם
    השאירו כאן פרטים:

    הרשמה לדיוור

      לבדיקת זכאות חינם, תוך דקות,
      מלא/י פרטיך: