המידע בחסות משרד עו״ד תותי-אשבל

מאמרים

אזרחות פורטוגלית לפי שמות משפחה

שמות משפחה אזרחות פורטוגלית

להוציא אזרחות פורטוגלית יכול להיות פשוט יותר מכפי שחשבתם. בין היתר, מפני שאפשר לקדם את הטיפול בהתבסס על שם המשפחה שלכם.

משפחה היא בית וזהות וללא ספק, שמו של אדם מהווה נכס חשוב. חלקנו מאמינים שבתוך השם מקופל מזלו של אדם וזו הסיבה שלפעמים אנשים מחליפים את שמם הפרטי, על מנת להביא לשינוי במזלם או בגורלם. אבל גם מי שלא מאמין בעניינים כאלה צריך לדעת כי שם המשפחה עשוי להיחשב כיום לנכס, לכל מי שרוצה להשיג אזרחות נוספת מלבד האזרחות הישראלית. כעת נסביר על המשמעות של אזרחות פורטוגלית שמות משפחה, מדוע הדברים קשורים, איך בודקים את הדברים לעומק ומה עוד צריך לעשות כדי להתקדם.

שם המשפחה שלכם – כאן נולדתי (בספרד או פורטוגל)

רבים מיוצאי ספרד ופורטוגל נושאים שמות שמעידים באופן מובהק על ההיסטוריה המשפחתית. ליתר דיוק, שם המשפחה מתאר את המקום שבו נולדו והתגוררו לאורך דורות, אבותיה של המשפחה. לדוגמא, שמות המשפחה גרנדה אגרנטי והדומים להם, מתארים את הקשר המשפחתי לחבל אנדלוסיה והעיר גרנדה. שם המשפחה טולדנו (שכידוע אחד מבניה המוכרים הוא הזמר אבי טולדנו), מתאר את עובדת מוצאה של המשפחה מהעיר טולדו. משפחת ולנסי מתארת את הקשר לולנסיה. השם גביזון (שם משפחה שאותו נושא בין היתר במאי ישראלי מפורסם) מייצג את המוצא מעיר ספרדית אחרת. כמובן, הדוגמאות הן רבות מאלה ומי שנושא את השמות הללו עשוי לקבל אזרחות פורטוגלית ליהודים. על מנת לבדוק אם שם המשפחה שלכם אכן מייצג שורשים בקהילת יהודי פורטוגל, תוכלו לחפש ברשימות מקוונות. מצאתם את השם שלכם? כעת נסביר מה עושים עכשיו.

קהילת היהודים מוסמכת לאשר אתכם

ממשלת פורטוגל החליטה להעביר חוק זמני, שמעניק הקלות ליהודים שרוצים לחדש את האזרחות בהתאם לשורשים היסטוריים במדינה. על מנת לקבל אזרחות פורטוגלית למגורשי ספרד, עליכם להעביר שורה של מסמכים לקהילת יהודי פורטוגל. קהילת יהודי פורטו וקהילת יהודי ליסבון הוסמכו לאשר את הפונים, לאחר שמאמתים את הזיקה בין מבקש האזרחות לבין הקהילה. מסמכים רלוונטיים כוללים כל מסמך רשמי שבו מצוין שם המשפחה שלכם וכן כל מסמך אחר שמעיד את פרטים אישיים ומשפחתיים.

אפשר להביא בחשבון תעודות עליה לארץ, אישורים עתיקים מחו"ל, כתובה משפחתית. ברגע שנציג הקהילה שהוסמך לבדוק זאת מגיע למסקנה שהמוצא שלכם אכן מספרד או מפורטוגל מקבלים אישור שבעזרתו מנהלים את המשך התהליך. הערה חשובה: גם אם שם המשפחה שלכם לא נמצא באחת הרשימות אולם תצליחו להמציא אישורים מספקים, סיכויים לקבל אזרחות גבוהים למדי. כך למשל, אפשר לספק חוות דעת של מומחה להכנת עצים משפחתיים.

עם שם המשפחה הנכון, לא צריך פורטוגלית

כדי לקדם את התהליך, כדאי לפנות לעורך דין אשר פונה בשמכם לקהילת יהודי פורטוגל ולאחר מכן לרשויות הפורטוגליות המתאימות. עורך הדין יכול לסייע לכם בבדיקת הסיכויים להצלחה והוא מתבסס בין היתר על בקיאותו וכן על היכרותו עם מגוון שמות המשפחה של לקוחותיו שכבר קיבלו את הדרכון. עבור צאצאי מגורשי פורטוגל ועבור בעלי שמות משפחה דרכון פורטוגלי, קבלת האזרחות ניתנת תוך הקלות משמעותיות. למשל:

  • אין חובת לימוד שפה – ליהודים קיים פטור מלימוד שפה כחלק מתהליך אישור האזרחות.
  • אין חובת מגורים – אזרחים זרים מחויבים להתגורר בפורטוגל כמה שנים לפני קבלת אזרחות. יהודים בעלי שמות המשפחה המוכרים פטורים מכך.
  • אין חובת וויתור על אזרחות אחרת – יהודים זכאים לשמור על אזרחות ישראלית (או אחרת), כאשר הם מקבלים אזרחות על סמך שם משפחה השייך ליהודי פורטוגל הקדומים.

    לבדיקת זכאותכם לדרכון פורטוגלי חינם
    השאירו כאן פרטים:

    הרשמה לדיוור

      לבדיקת זכאות חינם, תוך דקות,
      מלא/י פרטיך: