המידע בחסות משרד עו״ד תותי-אשבל

מאמרים

דירוג הדרכונים החזקים בעולם

הדרכונים החזקים ביותר בעולם

מכירים את מדד הדרכונים שמאפשר להשוות בין מדינות שונות? שימו לב, את איכות החיים במדינות השונות בעולם ניתן למדוד בדרכים שונים כגון מדד העושר, תוצר לאומי גולמי, יוקר המחירים ועוד. אבל אחד המדדים המוכרים שמדרגים את האטרקטיביות של מדינות שונות בעולם נקרא מדד הנלי. המדד, Henley Passport Index, מתייחס למעשה לאיכות הדרכונים או חוזק הדרכונים, בהתאם למספר המדינות שהדרכון מאפשר להיכנס אליהן ללא ויזה. אם אתם עומדים להוציא אזרחות ספרדית או שאולי כבר השלמתם את התהליך, כעת תוכלו לגלות את העובדות על הדירוג ועל הדרכונים הנחשבים ביותר בעולם.

מיהו הדרכון מספר 1 בעולם?

הרבה ישראלים עומדים כיום בקריטריונים להוצאת דרכון ספרדי. זהו בהחלט אחד הדרכונים החזקים אבל הוא לא נחשב לחזק ביותר, מספר 1 בעולם. האם תוכלו לנחש מיהי המדינה שנפיקה את הדרכון הטוב ביותר לאזרחיה? אם אמרתם גרמניה, אתם קרובים אבל לא לגמרי צודקים. במשך כמה וכמה שנים היה הדרכון הזה בהחלט הטוב ביותר בעולם, אבל אחת המדינות במזרח הרחוק דחקה אותה משם. כיום, הדרכון של יפן נחשב להכי טוב בעולם. אבל מה זאת אומרת במספרים, האם תוכלו לנחש? טוב, לא נמשיך לשחק בניחושים אלא נעבור לעובדה: אזרח יפני בעל אזרחות יפנית מורשה להיכנס למעל 190 מדינות בעולם, מבלי שיצטרך להוציא ויזה. זה מצביע על קשרים דיפלומטיים מעולים בין יפן לבין מדינות אחרות וכן על איכות הכלכלה היפנית.

היכן מדורג הדרכון של ספרד?

ציינו קודם לכן כי הדרכון של ספרד נחשב לפופולרי בישראל. הפופולריות אצלנו נובעת מכך שהוא מקנה דרכון אירופאי ליהודים מצאצאי מגורשי ספרד. אבל שימו לב שגם במדד הדרכונים הרשמי מדובר באחד הדרכונים החזקים ביותר. הדרכון הזה הגיע בפרסום האחרון למקום המכובד החמישי במספר. קצת לפני מדינות כגון אירלנד, שבדיה וצרפת. אגב, לשם השוואה, הדרכון המקומי שלנו, מישראל, בהחלט נמצא במקום מכובד. אמנם לא בעשיריה הפותחת וגם לא בעשיריה השניה, אבל כן בעשירייה השלישית.

חמשת החזקים והטובים ביותר 

מדינות אירופה, במיוחד במערב אירופה, מנפיקות דרכונים חזקים ואכן, מהטובים בעולם. דרכון פורטוגלי אכן מדורג גבוה, אבל הוא עדיין לא מדורג בין הגבוהים ביותר שיש. אז מהם החזקים ביותר, בחמישייה הפותחת? כפי שציינו, יפן נחשבת כיום למדינה עם הדרכון הטוב והחזק שיש. את שני המקומות הבאים בתור תופסות קוריאה (דרום קוריאה כמובן, צפון קוריאה הרחוק מאחור) וסינגפור המשגשגת. לרשימה זו מצטרפת גם גרמניה וכן איטליה ופינלנד.

עד כמה חזק הדרכון האמריקאי?

ארצות הברית היא ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. כדי להיכנס למדינה זו נדרשים אזרחי ישראל להוציא ויזה. אבל למרבית מדינות העולם, אזרחי ארצות הברית יוכלו להיכנס בלי אשרה שמבקשים מראש בצורה המסורבלת יחסית. אמנם ארה"ב לא נמצאת בחמישייה הראשונה בשנים האחרונות, אבל עדיין נמצאת בעשירייה הראשונה. בעשירייה זו נמצאת אגב גם הממלכה הבריטית. מעניין לציין כי אירלנד גם היא בעשירייה הראשונה והיא אפילו עברה במדד את בריטניה. בדירוג האחרון היא נרשמה במספר שבע, כאשר הסיבה המרכזית לכך היא ההחלטה על יציאת בריטניה מהאיחוד.

כיום, בעלי הדרכון הישראלי יכולים לבקר בכמעט 160 מדינות ללא דרכון. זו בהחלט לא סיבה לחגיגה אבל גם בהחלט לא משהו שאי אפשר להיות מרוצים ממנו. והכי חשוב, לפני שיוצאים לחו"ל, תמיד בדקו האם אתם מחויבים להוציא ויזה. לאיחוד האמירויות למשל, נכון לשלב זה, הישראלים מחויבים להגיע עם דרכון ועם ויזה בתוקף.

    לבדיקת זכאותכם לדרכון פורטוגלי חינם
    השאירו כאן פרטים:

    הרשמה לדיוור

      לבדיקת זכאות חינם, תוך דקות,
      מלא/י פרטיך: