המידע בחסות משרד עו״ד תותי-אשבל

מאמרים

כל מה שעומד בדרך שלכם לקראת דרכון ספרדי

דרכון ספרדי

כדי לקבל אזרחות מוכרת באירופה, צריך לעשות דבר אחד ויחיד. כל מה שצריך לעשות זה לקבל אזרחות של אחת ממדינות האיחוד. מרגע שהצלחתם בכך, אתם לא צריכים איזה אישור של ועדה אירופאית או לעמוד באילו שהם חוקים כלל אירופאים. מכיוון שאחד הדרכונים שהכי קל כיום ליהודים ישראלים לקבל הינו דרכון ספרדי, מרבית הבקשות אכן מופנות לשם. במאמר הנוכחי נסביר כל מה שעומד בדרך שלכם לקראת קבלת הדרכון הזה ודרכו, אזרחות אירופאית לכל דבר שתקפה לכל החיים.

הגשת בקשה, האם חייבים להגיע לספרד

אם אתם מתכננים לטייל בספרד בקרוב, תוכלו לנצל את ההזדמנות ולהגיע למשרד הפנים או לפנות לרשויות ההגירה במקום. אם אתם חובבי קבוצת העילית של ברצלונה או רוצים ירח דבש בספרד, תוכלו לשלב טיול וגם להגיש בקשה לדרכון בספרד. אבל בוודאי תרצו לדעת האם הגשת בקשה לקבלת דרכון ספרדי מחייבת אתכם להגיע למדינה, בכל מקרה ומקרה. הבשורות הטובות הן שנכון להיום – לא. אפשר להגיש את הבקשה מישראל ולא מאוד מסובך אפילו למצוא את הטפסים שישמשו אתכם לצורך כך. אבל על מנת שהבקשה תטופל הכי מהר ולא תיפלו בגלל טעויות בירוקרטיות או חוסר הבנה של חוק האזרחות המקומי, כדאי להיעזר בעו"ד. חפשו את עורך הדין שמטפל באזרחויות לישראלים והוא יבצע עבורכם את כל הצעדים הנדרשים.

כלל אצבע לדעת האם תקבלו את הדרכון

לא חייבים להתחיל את התהליך מבלי לדעת מראש מהו באמת הסיכוי שלכם לקבל את הדרכון. כיום, הסיכויים הטובים ביותר לקבלת אזרחות מקומית עומדים לימינם של בני עדות המזרח החיים בארץ. הסיבה לכך היא התקנות המיוחדות שמאפשרות קבלת דרכון ספרדי למגורשי ספרד. החלטת המדינה מלפני שנים מספר להעניק אזרחות לא רק לתושבים ספרדיים נטולי אזרחות אלא גם ליהודים ממוצא ספרדי מתבטאת היטב במספר המבקשים. הרבה מאוד אנשים כבר בדקו ומימשו את זכאותם. קבלו את כלל האצבע שלכם כדי לדעת האם גם אתם יכולים לקבל את הדרכון די בקלות: השם. אם שם המשפחה שלכם הינו כיום או היה בעבר כזה המאפיין את הקהילה היהודית ספרדית, אתם כבר במחצית הדרך לשם.

איך מוכיחים ידע בשפה

אחרי שבדקתם ונוכחתם לדעת ששם המשפחה שלכם יכול להשיג לכם דרכון ספרדי, תצטרכו לעבור עוד שלב נוסף. כמקובל במרבית מדינות העולם, אזרחות יקבל מי שמוכן לעשות מאמץ, ללמוד את תולדות המדינה ואת שפתה. אמנם, אזרחות ודרכון לא מחייבים אתכם להתגורר בספרד, אבל תצטרכו להוכיח ידע מסוים בשפה. איך עושים את זה? לא חייבים לעבור בחינת בגרות בספרדית אלא צריכים לעבור מבחן רשמי מוכר, לקביעת הרמה שלכם בשפה. אל דאגה, אתם לא חייבים להוכיח שליטה מושלמת בספרדית. וישנם מוסדות בארץ שהוסמכו לעריכת בחינה ידע בספרדית. הבחינה הזאת יכולה לשמש לאנשים שרוצים להשתלב בעבודה בספרד, לאנשים שרוצים ללמוד במדינה אך גם לכאלה שרוצים אזרחות.

אישור מקהילת יהודי ספרד

על מנת לקבל דרכון, נדרש המבקש/ת למלא כל מיני פרטים אישיים חשובים. לדוגמא, צריך למלא פרטים אישיים, ארץ מגורים, מספר דרכון נוכחי, להמציא תעודת יושר, הוכחת ידע בשפה. עבור יהודים שרוצים לקבל את הדרכון במסלול המהיר והפשוט וללא חובה מוקדמת של מגורים בספרד יצטרכו לקבל אישור מהקהילה היהודית. דרכון פורטוגלי למגורשי ספרד לא נראה אחרת לעומת דרכון לכל אחד אחר, אבל הוא יתקבל לאחר שתקבלו חותמת מהקהילה המוכרת, על שאתם יהודים ספרדים. מי שמוצאו מספרד ומשפחתו גורשה בגירוש ספרד יוכל לקבל אזרחות (ודרכה גם למעשה אזרחות אירופית) בתוך שנה עד שנתיים, תלוי בעומס העומד באותו הרגע בפני הרשויות בספרד.

האם חייבים להכין עץ משפחתי 

אם תבדקו על סמך מה אנשים קיבלו דרכון ספרדי בשנים האחרונות, תמצאו שרק חלק מהם הגיעו מישראל. מרבית המבקשים התגוררו במדינה כתושבים או שהוריהם התגוררו בעבר במדינה או במקום שבעבר היה מדינת חסות של ממלכת ספרד. עבור יהודים כיום, אפשרי שהגשת הבקשה תתקדם בצורה מהירה יותר אם תכינו עץ משפחתי. עץ זה יכול לסייע במידה ושם המשפחה איננו מובהק ואתם רוצים להוכיח שהמשפחה התגוררה במדינה, עד הגירוש. כדי לדעת האם זה יעזור במקרה שלכם, מומלץ לפנות עורך דין שישראלי שעומד בקשר עם הרשויות בספרד. במהלך הכנת תיק מפורט להגשת בקשה לאזרחות, יוחלט האם עץ משפחתי היסטורי יוכל להועיל.

חפשו בבית מסמכים שיוכלו לעזור

כדי לקדם את קבלת הדרכון מהר יותר, תוכלו לערוך בבית או בבית הסבא והסבתא חיפוש מהיר אחר מסמכים שיוכלו לעזור. לדוגמא, מי שרוצה להוציא אזרחות ספרדית ליוצאי מרוקו, יוכל לחפש תעודת עולה שהונפקה עם העלייה ממרוקו. אם המשפחה עלתה לארץ מתוניס או מיוון או מכל מקום אחר, תוכלו להיעזר במסמכים שונים כגון כתובה ישנה או אפילו מכתבים שנכתבו בלדינו.

על מנת לקדם את העניין כמה שיותר מהר, תוכלו לפנות למשרד עורכי דין המטפל בהגשת בקשות מפורטות ומלאכות לדרכונים פורטוגלים ו/או ספרדיים. יתכן שכבר במהלך שיחת ההיכרות הראשונית תוכלו לדעת האם הסיכויים עומדים לימינכם. עורך דין ייצג אתכם, ימלא בשמכם את כל הבקשות, יפנה לרשויות בספרד, לקהילה היהודית הרלוונטית, למתרגמי מסמכים לספרדית וכן הלאה. בשלב זה, אתם יודעים בדיוק מה עומד בפניכם ובין הדרכון הנוסף שמעניין אתכם והכדור נמצא אצלכם בידיים, בהצלחה.

    לבדיקת זכאותכם לדרכון פורטוגלי חינם
    השאירו כאן פרטים:

    הרשמה לדיוור

      לבדיקת זכאות חינם, תוך דקות,
      מלא/י פרטיך: