המידע בחסות משרד עו״ד תותי-אשבל

מאמרים

כמה דברים שכדאי לדעת לפני שמבקשים דרכון פורטוגלי

כמה זמן לוקח להוציא דרכון פורטוגלי?

עבור ישראלים רבים, פורטוגל נחשבת ל"אחות הקטנה" של ספרד. במידה מסוימת, היא עשויה להיחשב בתור הפריפריה של אירופה. יחד עם זאת, דרכון פורטוגלי נחשב לדרכון הנחשק ביותר בישראל ומסיבות טובות. לדוגמא, זה ככל הנראה הדרכון שמקבלים כיום הכי הרבה ישראלים (ממוצא יהודי), הכי מהר ובקלות. קבלו כמה דברים שחשוב לדעת וגם איך להגיש בקשה, מבלי להסתבך.

פורטוגל מבחינה יוקר המחיה

יוקר המחיה בארץ נחשב לאחד הגבוהים בעולם. באירופה, לעומת זאת, יוקר המחיה נחשב לנמוך הרבה יותר. אבל כמובן שלא כל מדינות אירופה זהות האחת לשנייה מבחינה זאת. עיתונאי שערך לאחרונה השוואה בין מדינות שונות בעולם מצא כי אם נשווה את ארצות הברית לפורטוגל, נגלה כי שכנתה של ספרד מציעה מחירים יותר זולים עד פי שלוש. סל מחיה זול כל כך מאפשר לכל מי שחסך סכומים לא גבוהים לחיות בפורטוגל לאורך זמן, כמו מלך.

נוכל להדגים זאת בכמה שורות קצרצרות נוספות, עם הבסיס: אוכל ומגורים. כאשר ארוחה מלאה במסעדה יכולה לעלות לכם כ-30 – 35 שקלים ושכר דירה עבור דירה ענקית סמוך לעיר הבירה (5 חדרים) עולה כמו שכירה של דירת חדר וחצי בפתח תקווה, אתם מבינים לבד על איזה יוקר מחיה מדובר.

פורטוגל מסבירת פנים לאזרחים חדשים

ישראלים שרוצים לקבל דרכון פורטוגלי עשויים לגלות כי הם פטורים מחובה של מגורים במדינה. זרים שרוצים לקבל אזרחות צריכים בדרך כלל להתגורר שם כתושבים למשך שנים מספר. אולם אם אתם שייכים למשפחה שעברה את גירוש ספרד, התגוררה בפורטוגל זמן מה ולאחר מכן נדדה למקום אחר, תוכלו לקבל את הדרכון עם אזרחות, ללא צורך בתושבות.

מלבד זאת, מעניין לא פחות להבין עד כמה המדינה הזאת ידידותית לאזרחים חדשים או לתושבים שהגיעו רק לפני זמן קצר (מהגרים חדשים). סקר עולמי שבדק עד כמה קל לזרים להשתקע בארץ חדשה שאל את השאלה הבאה: עד כמה אתם מרגישים בבית ומרגישים שמקבלים אתכם במדינה החדשה שאליה עברתם. הממוצע העולמי עמד על כ-60 אחוז שענו תשובה חיובית, כלומר שמקבלים אותם בצורה טובה. בליסבון בירת פורטוגל שהיא גם המרכז הכלכלי והחברתי של המדינה, קל הרבה יותר להרגיש בבית. שמונה מכל עשרה אנשים שענו לסקר דיווחו שהם מרגישים בעירם החדשה כמו בבית. מקבלים אותם היטב והם מרגישים מאוד בנוח עם התרבות המקומית.

זה המקום לציין, יחד עם זאת, שגם לאחר שמקבלים דרכון פורטוגל, לא חייבים להשתקע דווקא שם. הרבה מהישראלים שקיבלו דרכון זה בשנים האחרונות העדיפו מסיבות שונות לטייל, לבקר, לעבוד או ללמוד בערים מרכזיות אחרות באירופה. אין עם זה שום בעיה, לבעלי דרכון אירופאי מוכר.

האם פורטוגלית זהה לספרדית ומה זה קשור עם אזרחות

אם תרבות ספרד מעניינת אתכם, אתם לא היחידים. חובבי ההיסטוריה יודעים היטב כי גם ספרד וגם פורטוגל היו בעבר מעצמות ימיות מהשורה הראשונה בעולם. מגלי ארצות, חוקרים וסוחרים הרחיבו את האימפריה הפורטוגלית עד שאסונות שונים הביאו לעלית מעצמות אחרות. אבל דרכון פורטוגלי לא מבקשים בגלל חיבה תרבותית או היסטורית בלבד. כיום, מדובר במדינה שהיא בשר מבשרו של האיחוד האירופי. בעלי דרכון נחשבים לאזרחים לכל דבר, באירופה כולה. ואל תטעו ותניחו שמדובר פשוט באחות הקטנה של ספרד. לפורטוגל תרבות משלה, גאווה לאומית משלה והשפה המקומית איננה ספרדית, בשום פנים ואופן. אגב, אם תבקשו אזרחות, כיהודים לא יבקשו מכם להיבחן בשפה המקומית. בספרד, לשם השוואה, תצטרכו לעבור מבחן שפה בהצלחה די טובה. בפורטוגל לבני הקהילה היהודית העתיקה מעניקים אזרחות ללא שום מבחן באשר הוא.

מזג אוויר נוח וידידותי לתייר ולאזרח

תיירים רבים מגיעים לפורטוגל בגלל מזג האוויר הנהדר והאווירה הרגועה, השונה כל כך ממה שאנו מכירים מישראל. אבל זו לא הסיבה שבגינה הוצאת דרכון פורטוגלי הפכה לפופולרית. העובדה שאפשר לקבל את הדרכון בלי קשיים מיוחדים, בלי שצריך להיבחן ואפילו בלי שצריך להגיע לשגרירות להגשת טפסים מקלה מאוד. ויתכן שתשמחו לדעת כי לעומת מזג האוויר הבריטי, לדוגמא, בפורטוגל תרגישו הרבה יותר בנוח עם הרבה יותר שמש והרבה פחות גשם. אבל העובדה שתוכלו בתוך כשנתיים לקבל דרכון שיאפשר לכם לעבוד או ללמוד בכל אירופה, איפה שתרצו, כנראה תעניין אתכם אפילו הרבה יותר מזה.

הסיבות המובילות לפופולריות של הדרכון

נסכם בקצרה את הסיבות המובילות לכך שהוא כל כך פופולרי:

  1. דרכון פורטוגלי מאפשר לכם לעבוד או ללמוד בכל אירופה, לא רק בספרד או בפורטוגל.
  2. עם הדרכון הזה תוכלו הרבה יותר בקלות להקים עסק או להשתתף במרכזים באירופה.
  3. תוכלו להקים עסק או להעסיק עובדים בעסק שקניתם, ללא פרוצדורה מסובכת.
  4. לא תצטרכו לוותר על האזרחות הישראלית.
  5. זו אזרחות לכל החיים, גם אם תבחרו שלא להתגורר בפורטוגל אפילו יום אחד.
  6. תוכלו לטייל באירופה ללא הגבלה או להיכנס לארה"ב ללא ויזה.
  7. עם הדרכון תוכלו גם להגיע למדינות שאין להן יחסית דיפלומטיים פתוחים עם ישראל.

כמה מאמץ צריך להשקיע לקבלת הדרכון

על מנת לממש זכאות לדרכון פורטוגלי לא צריך להגיע לליסבון וגם לא לשגרירות. פנו כעת למשרד עורכי דין המטפל בהשגת דרכונים אירופים ובמיוחד אזרחות בספרד / פורטוגל. איש מקצוע ילווה אתכם, עם אחריות מקצועית. בניית תיק בקשה לאזרחות, שליחתו לרשויות ומעקב אחר ההתקדמות, עד להצלחה.

    לבדיקת זכאותכם לדרכון פורטוגלי חינם
    השאירו כאן פרטים:

    הרשמה לדיוור

      לבדיקת זכאות חינם, תוך דקות,
      מלא/י פרטיך: