המידע בחסות משרד עו״ד תותי-אשבל

מאמרים

למה דרכון פורטוגל הוא הדרכון הכי מדובר כיום בישראל

אזרחות אירופאית

אמנם ייקח קצת זמן עד שכולנו נשלוף דרכונים ונבלה בחו"ל (הקורונה, לצערנו, עדיין כאן) ובכל זאת, אחד החיפושים המובילים בגוגל כיום אלה שתי המילים – דרכון פורטוגל. יש הרבה סיבות לכך שאנשים מתעניינים בזה ומדברים על זה. למה זה קורה והאם זה צריך לעניין גם אתכם? קבלו את הסיבות המובילות.

הדרכון שזמין להכי הרבה אנשים

סיבה אחת שבגללה המון אנשים מתעניינים בקבלת דרכון פורטוגל היא זאת: זה פשוט הפתרון הכי טוב, הכי נוח והכי ריאלי, לשים את היד על דרכון זר. התמצית של הדברים היא שזה בעצם דרכון פורטוגלי למגורשי ספרד או למגורשי פורטוגל. הורי ההורים שלכם, די הרבה שנים בעבר, התגוררו בפורטוגל או בספרד? אם בגלל הגירוש נאלצו הורי ההורים לעבור מספרד לפורטוגל ואחר כך למקום אחר, אתם עומדים בתנאים העדכניים לקבלת דרכון זר.

לא יקר במונחי עלות תועלת

להוציא דרכון עולה כסף, אבל לא צריך להניח שזה חייב להיות הדבר הכי יקר. אם תשאלו כמעט את כל מי שכבר עבר את התהליך הזה בשנים האחרונות אם זה היה כדאי, התשובה תלך בערך כך: דרכון פורטוגלי מחיר לא יקר בהשוואה למה שמקבלים. משרדי עורכי דין שמטפלים בנושא לוקחים על עצמם עבורכם את כל הבירוקרטיה ואת כל הטופסולוגיה. מבצעים בשבילכם את כל מה שכרוך עם תרגומים וטיפול מול נוטריון מקומי ומול הרשויות שבסופו של דבר מאשרות ושולחות את האזרחות והדרכון. לא צריך לטוס לשם, לא צריך אפילו לשלם עבור לימוד שפה. בניגוד למדינות אחרות, אין מבחן שפה, לא צריך לדעת פורטוגזית כך שאין הוצאות נלוות או השקעה של זמן יקר.

אזרחות במסלול מקוצר

דרכון פורטוגל בעצם אומר שעברתם את התהליך שמאפשר לכם לקבל דרכון ולהפוך לאזרחים. אבל צריך להבין שאת הדרכון הזה מקבלים כיום בתהליך מקוצר, ביחס לכל אפשרות אחרת. נסביר: מי שאיננו יהודי ומגיש בקשה לדרכון של פורטוגל יצטרך במקרה הטוב להתגורר כמה שנים במדינה. רק מי שקיבל אישור תושבות והתגורר במדינה כמה שנים יוכל להגיש בקשה לאזרחות ולדרכון. כיום, יהודים פטורים מכך! בנוסף, אפשר לקבל את הדרכון בתוך ממוצע של שנתיים מרגע שמגישים בקשה. כלומר, זו הסיבה שהרבה אנשים כבר התחילו בתהליך ואלפים רבים כבר השיגו את הדרכון.

מחזיקים במקביל אזרחות כחול לבן

עוד סיבה לכך שזה הדרכון הכי מדובר כיום בישראל: הוא לא בא במקום האזרחות בארץ. יש מדינות שבהן מי שמקבל אזרחות צריך לפני כן או במקביל לוותר על אזרחות קודמת. בישראל, לפי חוק השבות יהודים לא צריכים לוותר על אזרחות זרה. כעת, ישראלים ממוצא יהודי שמקבלים את הדרכון והאזרחות מפורטוגל גם לא צריכים לוותר על האזרחות כחול לבן. כלומר זה מאפשר להחזיק בשתי האזרחויות ללא מגבלות. ורק שלא יהיה ספק, האזרחות של פורטוגל מרגע שאושרה שונה מתושבות בכך שהיא לא מתבטלת. אפילו אם בעתיד ישונו הכללים, מי שאושר כאזרח, ישאר אזרח.

אזרחות מלאה באירופה כולה

חשוב להוסיף שהדרכון של פורטוגל מהווה דרכון אירופאי לכל דבר. כלומר, גם מי שרוצה להקים עסק בצרפת, להתגורר באיטליה, לקנות נכסים ביוון או ללמוד בגרמניה, יוכל לעשות כל זאת על סמך קבלת אזרחות מפורטוגל. בגלל שפורטוגל היא חברה חזקה באיחוד האירופאי, בעצם כשמקבלים דרכון הופכים לבני בית באירופה כולה. כל מה שאפשרי עבור אזרח באירופה, אפשרי גם למי שנחשב לאזרח פורטוגלי, על כל המשתמע מכך.

    לבדיקת זכאותכם לדרכון פורטוגלי חינם
    השאירו כאן פרטים:

    הרשמה לדיוור

      לבדיקת זכאות חינם, תוך דקות,
      מלא/י פרטיך: