המידע בחסות משרד עו״ד תותי-אשבל

מאמרים

האם ניתן להוציא דרכון אירופאי עם עבר / תיק פלילי?

האם ניתן להוציא דרכון אירופי עם עבר פלילי

החלום על דרכון אירופאי משותף לישראלים רבים. חלק ממדינות אירופה מאפשרות כיום לישראלים לקבל אזרחות ולהוציא דרכון על בסיס שורשים משפחתיים. ההליך כרוך בבירוקרטיה רבה ודורש עמידה בנהלים קפדניים, אך אין מדובר במשימה בלתי אפשרית. אם גם אתם חולמים על דרכון אירופאי ויש לכם שורשים משפחתיים מתאימים – אנשי המקצוע שמתמחים בתחום ומכירים היטב את כל אנשי המפתח יוכלו לסייע לכם. עבר פלילי עם הרשעה או ללא הרשעה עלול להגביל אתכם, אך במקרים רבים מדובר יהיה במגבלה שאפשר להתגבר עליה ולקבל בכל זאת את הדרכון המיוחל. 

מתי אי אפשר לקבל דרכון אירופאי עם עבר פלילי?

פורטוגל אינה מאפשרת קבלת דרכון למועמדים שהורשעו בעבירה בגינה העונש המרבי בפורטוגל עולה על 3 שנים. כך נוצר מצב בו ישראלים שהורשעו בארץ בעבירות של הונאה מס (עונש של כחצי שנת מאסר), נתקלים בסירוב מצד הרשויות בפורטוגל. עבירות מס נחשבות לחמורות בפורטוגל. נציין שייתכן גם מצב הפוך בו מועמד שריצה עונש מאסר ארוך מ-3 שנים בישראל, יוכל לקבל דרכון היות והעבירה בגינה הוא נכלא נחשבת בפורטוגל לקלה. 

איך אפשר למחוק עבר פלילי?

אם רישום פלילי מגביל אתכם מלהוציא דרכון אירופאי – כדאי לפנות אל עורך דין פלילי ולפעול למחיקת הרישום. בתנאים מסוימים המדינה עשויה להסכים לסגירת התיק ומחיקה מלאה של הרישום. מעורבות של עורך דין בעל ניסיון בתחום חיונית להשגת התוצאות הטובות ביותר. 

יש לי רק עבירות תנועה – האם זה בעייתי?

עבירות תנועה בחלקן נחשבות לעבירות פליליות. בית המשפט לתעבורה רשאי להטיל על נאשמים עונשי מאסר בהתאם לחומרת המקרה. עבירות כמו נהיגה בשכרות, נהיגה ללא רישיון, נהיגה לא זהירה והפקרת פצוע לאחר תאונה, נחשבות לעבירות פליליות לכל דבר. אם מצאתם את עצמכם בתסבוכת עקב עבירת תנועה שעלולה לסכן את החלום על דרכון אירופאי – כדאי לפנות בהקדם אל עורך דין מיומן ולפעול לצמצום הנזק. 

האם אפשר לקבל דרכון אירופאי עם עבר פלילי?

מדינות אירופה אינן מעוניינות לקבל פושעים ובהתאם הן מגבילות את קבלת האזרחות למועמדים עם עבר פלילי. אם מדובר בעבירה קלה או בעבירה שמחשבת לקלה במדינת היעד – ייתכן ואפשר יהיה לקבל דרכון בכל זאת. אל תרימו ידיים מבלי להתייעץ תחילה עם איש מקצוע שמתמחה בהנפקת דרכונים אירופאים למועמדים ישראלים. 

רשימת יתרונות של דרכון אירופאי

  1. בעלי אזרחות / דרכון באחת ממדינות אירופה ששייכת לאיחוד האירופאי נהנים מזכויות בכל מדינות האיחוד (אפשרות לחיות ולעבוד במדינות האיחוד). 
  2. אין חובת ויתור על האזרחות הישראלית לטובת קבלת אזרחות אירופאית (אפשר להחזיק גם דרכון ישראלי וגם דרכון ספרדי או דרכון אירופאי אחר). 
  3. אפשרות להקים עסק בכל אחת ממדינות האיחוד האירופאי. 
  4. בעלי אזרחות אירופאית רשאים להיכנס אל ארצות הברית ללא צורך בקבלת ויזה. 
  5. אופציה של לימודים אקדמאים מסובסדים וגם מלגות. 
  6. חלק מהזכויות שניתנות לאזרחים מקומיים חלות גם על אזרחים שמחזיקים בדרכון אירופאי.

    לבדיקת זכאותכם לדרכון פורטוגלי חינם
    השאירו כאן פרטים:

    הרשמה לדיוור

      לבדיקת זכאות חינם, תוך דקות,
      מלא/י פרטיך: