המידע בחסות משרד עו״ד תותי-אשבל

מאמרים

השקעות נדל"ן למחזיקי דרכון אירופאי

השקעות נדל

להשקיע בארץ או להשקיע בחו"ל? יש כאלה שעבורכם התשובה לשאלה הזאת ברורה מאליה. אם אתם מחפשים נכס להשקעה כיום, ברור לכם כי מחירי הנדל"ן בארץ שוברים את כל השיאים. אפילו הקורונה שגרמה להאטה בכלכלה לא הצליחה להביא לפסק זמן בעליית מחירי הנדל"ן. אז מה עושים אלה שרוצים להשקיע בנדל"ן במחיר סביר? אחד הפתרונות המקובלים כיום הוא לחפש מציאות באירופה, בתחום הנדל"ן. בנקודה זו עולה השאלה האם כדאי לטרוח ולהוציא דרכון אירופאי, על מנת להקל על ביצוע השקעות מסוג זה באירופה ולהפוך אותן לנגישות יותר ואולי אף לאטרקטיביות יותר. אז נפתח קודם כל בשורה התחתונה, הרבה ישראלים שמתעניינים בהשקעות (מהם גם בעלי ניסיון בתחום) החליטו להוציא דרכון לצורך כך. איזו דרכונים כדאי ובמה הם מועילים? מדריך למשקיע ולמתעניין.

נדל"ן באירופה ללא הון עצמי, זה נכון?

כמה וכמה מדינות אירופאיות מעודדות כיום ישראלים ובפרט יהודים, לבקש ולקבל אזרחות מקומית. ברגע שהבקשה אושרה ויש לכם ביד אזרחות אירופאית, אין ספק שאתם נהנים מיתרון מאוד מרכזי. היתרון הוא לא רק שאתם יכולים להתגורר במדינה אירופאית אם אתם רוצים אלא שאתם יכולים להמשיך להתגורר בארץ (אם זה מתאים לכם) ועדין, לקבל משכנתא באירופה. ישראלים ללא דרכון זר מתקשים להשיג מימון בחו"ל לרכישת נדל"ן. ברגע שיש אזרחות ביד, זה סיפור אחר. אמנם, לא תוכלו לקבל משכנתא של 100 אחוז מהנכס, אבל כן תוכלו לקבל משכנתא של עד 60 או אפילו 80 אחוז מימון. למי שמבין, אלה בעצם אחוזי מימון שדומים מאוד למשכנתאות בארץ. תוכלו לרכוש נכס למגורים או להשקעה, עם מעט מאוד הון עצמי.

הטבות במיסוי והקלות בסגירת עסקאות

יהודים רבים עומדים בקריטריונים להוצאת אזרחות פורטוגלית, זה לא סוד. ויש גם אזרחויות אחרות שמקנות למעשה אזרחות אירופאית עם הטבות למשקיעי נדל"ן. מלבד הטבות במימון בנקאי ובמשכנתאות, חלק מהמדינות נוקטות בהקלות בנושא המיסוי. משקיעים שמוגדרים כאזרחים יכולים לנצל הטבות מס מסוגים שונים ולצורך כך אפשר להתייעץ עם יועץ מס או עורך דין או לפחות מתווכי נדל"ן אמינים שפעילים בחו"ל. נוסף על כך, אזרחים אירופאים נהנים מהקלות משמעותיות בסגירת עסקאות. הסיכוי של אזרח מקומי בעל דרכון לסגור עסקה ולהשלים בצורה מהירה וטובה יותר את הרישום והעברת הבעלות, גבוה יותר.

יתרון ממשי בחיפוש נכסים

מרגע ש"משנים סטטוס" מתייר באירופה לאזרח באירופה, נפתח עולם חדש. תיירים לזמן קצר פחות מודעים לכך, אבל השהות באירופה מוגבלת בזמן. עבור משקיעים שהרבה פעמים רוצים "לחרוש" את היבשת כדי למצוא מציאות, לאזרחות מקומית יתרון ברור וממשי.

המשקיעים מביני העניין יודעים שלסגור עסקה ב"שלט רחוק" לא תמיד זה הולך חלק. תמיד עדיף לראות את הנכסים בעיניים, לשוחח עם מתווכים מקומיים, עם עורכי דין, ללכת בשכונות השונות ולהרגיש את השטח. בעלי דרכון מקומי (שיכולים להמשיך לגור בדרך כלל בישראל), נעים ברחבי אירופה בחופשיות וללא שום מגבלות. זוהי דרך טובה מאוד לאתר את הנכסים היותר מיוחדים, שמי שרק גולש באינטרנט לא באמת יכול להכיר.

אגב, בתקופת הקורונה למדנו כולנו דבר נוסף. בזמנים מיוחדים, משקיעים שיודעים לנצל הזדמנות יכולים לגזור קופון מאוד משמעותי. בזמנים כאלה, דווקא כאשר התיירות הרבה יותר מוגבלת, בעלי אזרחויות יותר חופשיים להמריא ולנחות, לחפש הזדמנויות ולסגור עסקאות. אגב, גם בעלי עסקים שלא בתחום הנדל"ן מספרים שעצם הבעלות על דרכון מקומי הופכת את רכישת הנכסים לטובת עסקים להרבה יותר נוחה, מהירה, יעילה ומשתלמת.

    לבדיקת זכאותכם לדרכון פורטוגלי חינם
    השאירו כאן פרטים:

    הרשמה לדיוור

      לבדיקת זכאות חינם, תוך דקות,
      מלא/י פרטיך: