המידע בחסות משרד עו״ד תותי-אשבל

מאמרים

התנאים להוצאת דרכון ספרדי

התנאים להוצאת דרכון ספרדי

דרכון ספרדי מעניין אתכם? רבים שואלים מי זכאי להוציא דרכון כזה כיום. ההסבר יותר פשוט ממה שחשבתם.

תהליך הוצאת דרכון ספרדי עבור ישראלים (יהודים) ממוצא ספרדי התקצר במידה רבה הודות לתנאים המקלים החדשים. כיום, תנאים אלה עדיין בתוקף והממוצע לזמן הטיפול, בכפוף ליעילות הפקידים בספרד, עומד על כשנה וחצי – שנתיים. נסביר על התנאים היסודיים להוצאת הדרכון ולמי זה מתאים.

מי זכאי לדרכון ולאזרחות ספרדיים

מרגע שספרד החליטה להכניס תקנות מקלות עבור יהודים, הוצאת אזרחות ספרדית הפכה לרלוונטית הרבה יותר עבור כמה קבוצות אוכלוסייה. בראש ובראשונה, האזרחות הזאת נועדה ליהודים ממוצא ספרדי, שמשפחתם סולקה מספרד במהלך גירוש ספרד (בשנת 1492). כלומר, במידה ואחד ההורים שלכם הוא נצר למגורשי ספרד, את או אתה עומדים בתנאי היסודי לקבלת דרכון בתנאים מיוחדים. חשוב לציין כבר כעת שמימוש הדרכון לא מחייב אתכם לעבור להתגורר בספרד וגם לא חייבים לעזוב את ישראל. תעודת הזהות והאזרחות הישראלית נשארים בתוקפם. כמו כן, הדרכון למעשה איננו ספרדי בלבד. מדובר למעשה על דרכון אירופאי לכל דבר, שמקנה לכם אפשרות למגורים, עבודה ותנאים סוציאליים בכל מדינה באיחוד האירופי. לימודים, עסקים, טיולים ארוכים באירופה ואפילו ויזה אוטומטית לארצות הברית, כל זה בזכות דרכון נוסף בהישג יד.

הוכחת זיקה לספרד

מימוש זכאות לדרכון ספרדי מחייב הוכחת זיקה לספרד. כלומר, לא מספיק שאתם יודעים שמשפחתכם גורשה בגירוש ספרד. יש צורך לבסס את הטענה הזאת על סמך מסמכים תקפים. המסמכים הללו יכולים להגיע ממקורות שונים, אך הם צריכים להיות רשמיים ומאומתים. תעודות לידה לדוגמא וכן תעודות עולה, מסמכים משפחתיים עתיקים כגון כתובות או תצלומים משפחתיים ישנים. במידת הצורך ניתן להזמין חוות דעת של מומחה או להכין עץ משפחה מפורט של הדורות האחרונים.

מדוע לשם המשפחה יש משמעות

יתכן מאוד שכבר שמעתם כי יש משמעות גם לשם המשפחה שלכם. יש בכך מן האמת משום ששם המשפחה יכול לבטא במידה רבה קשר היסטורי לספרד. במידה ושם המשפחה הנוכחי או הקודם הוא כזה שמאפיין את יוצאי ספרד, אסמכתא בהחלט תוכל לקדם אתכם לעבר הדרכון. אם רצונכם לבדוק את העניין, תוכלו להיעזר ברשימות מפורטות של אזרחות ספרדית שמות משפחה רלוונטיים.  חלק מהשמות מבוטאים בנטיות והטיות שונות כך שגם אם לא מצאתם את השם ברשימה, זה עדיין לא אומר שהדרכון חסום. הוכחות אחרות ומסמכים בהחלט יכולים לסגור את הפער הנדרש.

אישור מהפדרציה הספרדית יהודית

מסמכים מתורגמים לספרדית, כגון תעודת לידה, אישורים כגון תעודת יושר או תעודת נישואין של ההורים מהווים בסיס טוב. יחד עם זאת, שלב מאוד חשוב לקראת הוצאת הדרכון יהיה בפניה לפדרציה היהודית. מדובר בגורם שהוסמך על ידי שלטונות ספרד, שיש בכוחו לקבוע איזה יהודי שייך לקהילת יוצאי ספרד, מהימים של לפני גירוש ספרד. ישנו תהליך מובנה שבו מעבירים מסמכים לפדרציה ולאחר תשלום אגרה ובדיקה, מקבלים את האישור.

הוכחת שליטה בספרדית והשלמת התהליך

לפני שמגיעים להסדרת העניין לספרד (למדריד), יש להיערך גם למבחן השפה. יהודים כמו כל מי שמגיש בקשה לאזרחות במדינה צריך לעבור מבחן בידיעת השפה המקומית במידה סבירה. כמו כן, כחלק מהתהליך תגיעו לנוטריון על מנת להשלים את הגשת הבקשה כנדרש. בסוף התהליך ניתן לקבל את תעודת הלידה הרשמית ואז ניגשים אל השגרירות הספרדית בישראל. בשגרירות ספרד התהליך מושלם ולאחר חתימה על מסמכים אחרונים האזרחות הנוספת אצלכם ביד, עם הדרכון  וכל הזכויות הנלוות.

    לבדיקת זכאותכם לדרכון פורטוגלי חינם
    השאירו כאן פרטים:

    הרשמה לדיוור

      לבדיקת זכאות חינם, תוך דקות,
      מלא/י פרטיך: