המידע בחסות משרד עו״ד תותי-אשבל

מאמרים

זכאות לדרכון פורטוגלי - האם גם בני המשפחה זכאים?

זכאות לדרכון פורטוגלי

דרכון פורטוגלי נמצא בכותרות מאז שנת 2015, אז חלה מהפכה בתחום. מאותה השנה, החלו הרשויות בפורטוגל להתיר לאזרחים זרים שעומדים בתנאים מסוימים, להפוך לאזרחי המדינה בהליך מיוחד, יותר קצר ובדרישות מופחתות. בין האוכלוסיות הזכאיות ךכך נמצאת בראש ובראשונה אוכלוסיית הצאצאים של מגורשי פורטוגל היהודים. מי זכאי לדרכון פורטוגלי? ככלל, כל מי שיצליח לבסס את הזיקה לקהילת יהודי פורטוגל, בשיתוף קהילת פורטו או ליסבון. במידה והקשר למדינה יוכח באמצעות מסמכים, שם משפחה וראיות שונות, מקבלים למעשה דרכון מקומי ואזרחות אירופאית. כעת, אלה השאלה מה עם בני המשפחה? נסביר האם גם בני המשפחה זכאים לדרכון פורטוגלי ומה צריך לעשות לצורך כך.

האם אזרחות לילדים ניתנת באופן אוטומטי

במידה ואתם רוצים לערוך בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי, סביר להניח שתרצו לדעת האם אזרחות לילדים שלכם ניתנת באופן אוטומטי. פה עולה השאלה האם יש לכם כבר ילדים או שעדיין לא נולדו לכם ילדים. על פי החוק הקשור לאזרחות בפורטוגל, ילד שנולד להורים שהם אזרחי המדינה זכאי לקבלת אזרחות מקומית. צריך כמובן לבצע את הצעדים הנדרשים על מנת לרשום את הילד כאזרח במדינה, כמקובל אצל כל אזרח אחר בפורטוגל. הדברים שונים כאשר נולד ילד למי שעדיין לא קיבל אזרחות, ורק מאוחר יותר קיבל אזרחות פורטוגלית.

בקשת אזרחות לילדים קטנים

במידה וכבר הוצאתם לעצמכם אזרחות פורטוגלית, אך ילדיכם נולדו לפני שהייתם אזרחים במדינה, התמונה שונה ואין הורשת אזרחות בדיעבר. במקרה זה הילדים לא זכאים לאזרחות בצורה אוטומטית, אך ניתן לנקוט צעדים שונים על מנת שיוכלו לקבל הכרה שכזאת. זכאות לאזרחות פורטוגלית של הילדים נבחנת על פי הקשר שלהם למדינה. כלומר, הורים (או אפילו אחד ההורים) שקיבלו אזרחות עשויים לאפשר גם לילד לקבל אזרחות, אם יבקש בקשה ויעמוד בתנאים מסוימים. חשוב להדגיש כי פה לא מדובר בתנאים של צאצאי קהילת יהודי פורטוגל. במקרה של ילדים קטנים, צריכה להתבסס נקודה של קשר נוכחי עם המדינה. לדוגמא, אם ההורים או אחד מהם מתגוררים בפורטוגל וכך גם הילד, או שרוצים לעבור עם הילד לפורטוגל, גדל הסיכוי שהרשויות יראו בכך קשר ממשי למדינה. קשר למדינה יכול לבוא לידי ביטוי בידיעת השפה המקומית, רצון ללמוד במדינה, לעבוד במדינה וכדומה.

אזרחות לילדים בלי להתגורר בפורטוגל

הורה לילדים שרוצה להשיג עבורם אזרחות פורטוגלית, יכול לעשות זאת גם אם אין כרגע בתוכנית מחשבה על מגורים בפורטוגל. למשל, אם רוצים להתגורר באיטליה, ללמוד בצרפת או להקים עסק במדינה אירופאית אחרת, אפשר לפעול בצורה שונה. כפי שההורה קיבל אזרחות פורטוגלית על סמך הקשר לגירוש פורטוגל, אותו הדבר קיים גם עבור הילדים. גם הם, בסופו של דבר, צאצאים של קהילת יהודי פורטוגל העתיקה. בקשה מסוג זה ניתנת לטיפול עבור ילדים שמעל גיל 18. יחד עם זאת, מכיוון שהרשויות אישרו את האזרחות להורה (אחד או שניהם), הרי שהדבר ייקל על התהליך הזהה, גם עבור הילד. אגב, אם רוצים להגיש בקשה לכמה בני משפחה ביחד, זה בהחלט אפשרי ואף עשוי להוזיל עלויות.

דרכון לזוגות נשואים

כל בקשה לאזרחות הינה אישית. כלומר, מי שאושר לו דרכון פורטוגלי, גם בן או בת הזוג יכולים להגיש בקשה לדרכון, במידה והם מצאצאי מגורשי פורטוגל. במי והמצב איננו כזה, ניתן להגיש בקשה על פי תנאי קבלת האזרחות בכללי איחוד המשפחות המקובלים במדינה. הזיקה למדינה והקשרים המשפחתיים יובאו בחשבון בעניין קבלת אזרחות ודרכון.

    לבדיקת זכאותכם לדרכון פורטוגלי חינם
    השאירו כאן פרטים:

    הרשמה לדיוור

      לבדיקת זכאות חינם, תוך דקות,
      מלא/י פרטיך: