המידע בחסות משרד עו״ד תותי-אשבל

תהליך הוצאת הדרכון

זכות לקבלת דרכון ספרדי

זכות לקבלת דרכון ספרדי

ישראלים רבים נהנים כבר שנים מדרכון זר שמקנה להם תנועה חופשית באירופה וגם במקומות אחרים, הרבה יותר מאשר הדרכון הישראלי. אחד הדרכונים המבוקשים ביותר הוא דרכון ספרדי, דרכון שמתאפשר למי שמוכיח את הזיקה שלו למגורשי ספרד. למי שטרם שמע על כך, ממשלת ספרד החליטה לתקן את העוול שנעשה ליהודים שגורשו לפני מאות שנים ולהחזיר להם את האזרחות שלהם. כך, התאפשר במשך שנים ליהודים שנרשמו על משפחותיהם בפנקסי הקהילות הספרדיות להוכיח את מוצאן הספרדי ולקבל את האזרחות הספרדית הנחשקת כל כך. זוהי אזרחות שמקנה למחזיקיה את כל ההטבות וההקלות שיש למדינות האיחוד האירופי ומדינות אמנת שנגן. במדינות אלה אפשר לעבוד ולטייל בלי צורך באשרות. זאת משום שדרכון ספרדי מקנה את הזכות לקבל דרכון אירופי.

למה דרכון אירופאי טוב לכם?

ראשית, ישראלים אוהבים לטייל הרבה ולכן הם מסתובבים בעיקר במקומות שבהם מטיילים הרבה ישראלים כמוהם וזאת בדרך כלל אירופה. לא משנה אם אוהבים את מזרח אירופה או מערבה, אלא התנועה החופשית בה היא שחשובה. כיום, כשיש גם שאלון מיוחד שבודק את מידת הבטיחות שלכם למדינות אירופה ועד כמה אתם קשורים או מעורבים בפשע ובטרור, על אחת כמה וכמה שחשוב להוציא אזרחות אירופית כלשהי למי שנוסע הרבה לצרכי עבודה או טיולים. חשוב לזכור שדרכון רומני או דרכון אירופאי נחשב עדיף גם לכניסה לארצות הברית ולמדינות אחרות לאל ויזה או בצורה יותר נוחה לכן חשוב להוציא דרכון כזה של מדינה אירופית שנחשבת מסיק טובה גם לשם.

דרכון ספרדי ללימודים ולעבודה

מי שרוצה ללמוד במדינה אירופית יודע שהתשלומים והעלויות של לימודים ומחיה נוחים יותר לסטודנטים באירופה. אתם יכולים ללמוד כל מה שאתם רוצים בכל מדינה אירופאית כלשהי אם יהיה לכם דרכון ספרדי. זה נוח גם לקבלת הטבות שונות כסטודנטים וגם דמי מחיה במדינות מסוימות. בדיוק בגלל זה כל כ הרבה אוהבים ללמוד במדינות אירופה כדי ליהנות מכל התנאים הנוחים ומלימודים כמעט חינם. אם אתם רוצים לעבוד בספרד או במדינה אחרת באירופה דרכון אירופאי עושה את זה נוח מאוד לכל מטרה. היום מחפשים באירופה בעלי מקצוע רבים בהייטק ומכיוון שישראלים מאוד מבוקשים ובעלי מוניטין טובים בתחום זה, בוודא גם יהיה לכם קל יותר למצוא עבודה או אפילו רילוקיישן למי שיש לו משרה טובה בהייטק ורוצה להגיש מועמדות לרילוקיישן נוח כזה.

מה חשוב לדעת על הליכי הוצאת דרכון ספרדי?

הזכאות לדרכון כזה נבדקת קודם לפי שמות המשפחה שהיו שייכים בוודאות לקהילת יהודי ספרד. יש לדעת כי לא כולם ברחו מספרד לצפון אפריקה. יש כאלה שנדדו גם לארצות אשכנז ויכולים להימצא שם. כך שכדי להבין מי זכאי לכך יש צור בבדיקת אילן היוחסין שלכם ואימות זהותכם על ידי מסמכים ורישומים בפנקסי הקהילות. בדרך כלל, קהילות יהודיות מחזיקות פנקסים כאלה כדי להוכיח את השושלות ואת היהדות של החברים ואת הזכויות שלהם, ולכן הן אלה שמוציאות אישורים על שייכותכם לקהילה.

כמה זמן זה נמשך?

הליך איסוף המסמכים והאישורים ארוך ונמשך כמה שנים כדי לוודא שהזהות שלכם מאומתת ואתם באמת חלק מקהילת יהודי ספרד המגורשים. כמו כן, יש להוכיח שאתם צאצאציהם ולכן תתבקשו להגיש תעודות מקוריות או בחתימת אפוסטיל או נוטריון של תעודות לידה, תעודות נישואין וכדומה, כדי לאמת את זהותכם. זה לוקח זמן ויכול להיות שתצטרכו לבקש מסמכים מארכיוני משרדי הפנים במדינות שונות כדי לאשר את הזיקה המשפחתית שלכם ליהודי ספרד המגורשים, ולכן נדרשת מעורבות של עורכי דין שמתמחים בכך.

    לבדיקת זכאותכם לדרכון פורטוגלי חינם
    השאירו כאן פרטים:

    הרשמה לדיוור

      לבדיקת זכאות חינם, תוך דקות,
      מלא/י פרטיך: