המידע בחסות משרד עו״ד תותי-אשבל

מאמרים

חלון ההזדמנויות ב-2020 לדרכון אירופי לספרדים ויוצאי עדות המזרח עדיין פתוח ומה בהמשך?

דרכון אירופי טומן בחובו שפע של יתרונות. מי שנושא אותו בכיסו, לא חייב לוותר על האזרחות הישראלית. בעזרתו, ניתן להתגורר באירופה, ללמוד בה, להקים שם עסק וליהנות מכל יתר זכויות האזרח והזכויות הסוציאליות. וחוץ מזה, דרכון נוסף טוב שיהיה, לנו או לילדינו, לבני משפחתנו.

balance img

ידוע לכל כי עבור יהודים אשכנזים, האפשרות לקבל דרכון אירופי פתוחה מזה שנים. לעומת זאת, עבור בני עדות המזרח, רק שינוי מדיניות של השנים האחרונות מקרב את חלום האזרחות האירופית לכדי הגשמה. למעשה, כיום, עבור יוצאי מדינות כגון טורקיה או בולגריה, תוניס, מצרים ורבות אחרות, קל מתמיד להוציא דרכון אירופאי. הבסיס לכך הינו ההחלטה של ממשלת ספרד ולאחר מכן של ממשלת פורטוגל, להעניק מחדש את האזרחות, לאותן המשפחות שנאלצו לעזוב, להגר בכפיה, בשנות הגירוש של יהודי מדינות אלה (גירושי ספרד ופורטוגל הידועים לשמצה).

בדרך לדרכון פורטוגלי-אירופאי: ההחלטה הדרמטית מתקנת עוול היסטורי

הרשויות הפורטוגליות מעניקות בדרך כלל אזרחות מקומית, רק לאנשים שנולדו במדינה או שהתגוררו בה לפי חוק מספר שנים (תחת אישור תושבות). לפני מספר שנים, שונה החוק על מנת שליהודים בעלי זיקה למדינה תהיה אפשרות מעשית, נוחה ופשוטה במיוחד, לקבל את האזרחות. לפני כארבע שנים, הוחלט כי יהודים שיכולו לספק הוכחה להיותם נצר למשפחה שגורשה בתקופת גירוש ספרד, יהיו זכאים לאזרחות ללא חובה קודמת של תושבות ואפילו ללא צורך להיבחן בשליטה בשפה המקומית.
ישראלים רבים שעלו ארצה מארצות ערב, יוצאי אלג'יריה, טוניסיה, תורכיה ומדינות רבות אחרות, למעשה שייכים לקטגוריה של "נצר למגורשי ספרד". גם משפחות שעלו ממדינות אירופה השונות אך לפני כן התגוררו בפורטוגל שייכים לאותה אוכלוסייה של זכאים. ומכיוון שדרכון פורטוגלי מקנה אזרחות במדינה חברה באיחוד האירופי, מדובר בזכאות לדרכון אירופי. כן, ממש כפי שפעם יכלו לקבל רק יוצאי מדינות כגון גרמניה, פולין, צ'כיה וכן הלאה.
כך יוצא שישראלים מיוצאי צפון אפריקה, ספרד, מדינות ערב או הבלקן נוהרים בהמוניהם, לבקש אזרחות כל עוד חלון ההזדמנויות עדיין פתוח. ב-2020 הוא אכן עדיין פתוח אך בהמשך, הדברים עלולים להשתנות.

    לבדיקת זכאותכם לדרכון פורטוגלי חינם
    השאירו כאן פרטים

    איך מגישים בקשה לדרכון פורטוגלי שמקנה אזרחות אירופאית

    החוק הפורטוגלי הנוכחי מאפשר לכל מי שחפץ בכך, להגיש בקשה לקבלת האזרחות. מעשית, יש צורך בידיעת השפה, בהתמצאות בבירוקרטיה, הכנת מסמכים ופניה לרשויות שונות (לרבות הקהילה היהודית). פניה בצורה מוטעית, תוך החסרת פרטים או שגיאות תעכב את הבקשה ואף עלולה להביא לתשובה שלילית. מקובל, אם כן, לפנות למשרד עורכי דין אשר מתמחה בליווי התהליך לאורך כל הדרך. משרד המקיים קשרים עם עורכי דין או נוטריונים בפורטוגל ועם הרשויות במדינה.
    משרדי עורכי דין ישראלים המתמחים בהנפקת אזרחות פורטוגלית ואירופאית משמשים כנציגים מטעם הציבור. שם מטפלים בכל הקשור לבקשת האזרחות. עורכי הדין האמינים מקפידים לגבות תשלום בצורה הוגנת עבור השירות. כלומר, משלמים בהתאם לשלב שבו נמצאת הבקשה. ככלל, התהליך עובד כך:

    • בדיקת זכאות – המעוניינים מוסרים כמה פרטים כללים, שעוזרים למומחים להבין מהם הסיכויים
    • תהליכי בדיקה מול רשויות ההגירה והאזרחות בפורטוגל
    • קבלת אישורים רשמיים מהרשויות, המלמדים על נשיאת אזרחות מקומית, לכל החיים.

    פועלים מהר, במקום להצטער, משריינים זכות לדרכון

    כל עוד מתחילים בתהליך כעת, ניתן לשפר את העמידה בתנאי החוק. קיימת האפשרות כי הקשחת התנאים תוחמר, על פי הלכי הרוח בציבור ולפי החלטתה של מפלגת השלטון (כיום, המפלגה הסוציאליסטית המחזיקה ביותר מ-100 מושבים בפרלמנט). בסוף הדרך, מי שיקבל את הדרכון המיוחל של פורטוגל, הופך מיידית לאזרח אירופאי. ניתן להיכנס לאירופה ללא הגבלה, להתגורר בכל רחבי האיחוד, להתקבל לעבודה כחוק, לרכוש נכסים, לנהל עסקים, לקבל זכויות סוציאליות, ללמוד על חשבון המדינה (ברבים ממוסדות החינוך הגבוהים), לטייל בעולם ללא צורך בויזה.

    לאור כל זאת, בדקו זכאותכם עוד היום. אל תפספסו את ההזדמנות וקבלו פרטים נוספים, לפני שישתנה החוק!

      לבדיקת זכאותכם לדרכון פורטוגלי חינם
      השאירו כאן פרטים:

      הרשמה לדיוור

        לבדיקת זכאות חינם, תוך דקות,
        מלא/י פרטיך: