המידע בחסות משרד עו״ד תותי-אשבל

מאמרים

חשיבות עורך הדין בהוצאת דרכון פורטוגלי

חשיבות עורך הדין בהוצאת דרכון פורטוגלי

דרכון פורטוגלי פותח בפניכם את האפשרות לתנועה חופשית ברוב אירופה, במדינות האיחוד האירופי. יש לכם יתרונות רבים, וההמלצה שלנו היא לבצע את הליך קבלת האזרחות באמצעות עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום האזרחות הפורטוגלית. על החשיבות בסיוע מקצועי של עורך דין מנוסה בתחום, ועל השלבים לקבלת האזרחות הפורטוגלית, בכתבה שלפניכם.

מדוע חשוב להיעזר בעורך דין על מנת להוציא דרכון פורטוגלי?

הוצאת דרכון פורטוגלי מצריכה מספר שלבים, ואין הכרח חוקי לבצע אותם באמצעות עורך דין. מדוע אנחנו בכל זאת ממליצים על ביצוע ההליך הזה בסיוע עורך דין מקצועי? מכיוון שעורך דין מנוסה בתחום הוצאת דרכון פורטוגלי, מכיר את פורטוגל והאנשים בה, מכיר את החוק ואת מבנה הבקשה להגשה.

עורך דין מקצועי ומנוסה בחוק הפורטוגלי בהיבט של והצאת אזרחות, מכיר את קהילת היהודים בפורטוגל (המוסמכות על ידי ממשלת פורטוגל לאשר האם אזרח ישראלי יכול להיות מוכר כצאצא לקהילת יהודי פורטוגל), וכל אלו בהחלט מהווים יתרונות חשובים בהוצאת דרכון פורטוגלי.

לאחר שהשגתם את המסמכים הראשוניים אשר אתם זקוקים להם על מנת להתחיל את הליך קבלת האזרחות, אך גם אם אתם מתקשים באיתור או שחזור חלק מהמסמכים, עורך דין בהחלט יכול לסייע לכם.

בהוצאת דרכון פורטוגלי עורך דין יכול לסייע לכם בשלב הראשון של מענה לשאלה – האם אני יכול לקבל דרכון פורטוגלי ומה הסיכויים שלי לכך? זה יסייע לכם לדעת אם לגשת לתהליך או לא.

מה השלבים בהוצאת דרכון פורטוגלי?

איתור שם משפחה מקורי

השלב הראשון בהליך הוצאת דרכון פורטוגלי, מתייחס לאיתור שם המשפחה המקורי. מי שהמשפחה שלו היגרה / גורשה מספרד ופורטוגל בזמן הגירוש הגדול, יכול לקבל אזרחות בימינו אנו, והנתון הראשון והעיקרי הוא שם המשפחה המקורי. במידה והמשפחה במהלך השנים החליפה / עברתה את שם המשפחה, יש לאתר את השם המקורי ולבדוק האם הוא אופייני ליהודי פורטוגל. את רשימת שמות המשפחה של יוצאי פורטוגל תוכלו לקבל מעורך דין או למצוא באינטרנט.

איתור מסמכים רלוונטיים

דרכון פורטוגלי למגורשי ספרד יכול להינתן למי שיכול להוכיח כאמור קשר ישירה לגירוש מפורטוגל. עליכם למצוא מסמכים שיכולים לחזק את טענתכם ולבסס קשר עם הקהילה היהודית בפורטוגל. זה יכול להיות תעודת לידה, תעודת עולה, תעודת נישואין, תעודת לימודים. כל תעודה היכולה להעיד על קשר עם פורטוגל. גם תמונות יכולות לסייע במקרה הזה. אנו ממליצים להיעזר בעורך דין מקצועי שיכוון אתכם למסמכים שעליכם למצוא וכיצד תוכלו לאתר אותם.

הגשת בקשה לרשויות בפורטוגל

לאחר שעברתם את שלב שם המשפחה ואת שלב המסמכים הרשמיים, באפשרותכם להגיש בקשה רשמית לרשויות בפורטוגל. בשלב זה כדאי בהחלט להיעזר בעורך דין, מכיוון שהגשה אישית עשויה לסרבל ולהאריך את הנושא. עורך הדין פותח תיק אזרחות רשמי ומוגדר כבא כוחכם מול הרשויות.

קהילות פורטו או ליסבון מעניקות את האישור

ממשלת פורטוגל הסמיכה את הקהילות היהודיות בפורטו וליסבון לאשר האם אדם זה או אחר יוכר כצאצא לקהילת יהודי פורטוגל. זה השלב בו פונים לקהילות היהודיות, גם כאן כדאי להסתייע בעורך הדין אשר מכיר את האנשים בקהילות אלו. עורך הדין מעביר אליהם את התיק עם כל הפרטים והמסמכים, כולל דרכון ישראלי, תעודת זהות ישראלית ועוד, והקהילה היהודית מאשרת את הזיקה ליהודי פורטוגל.

בשלב הבא הרשויות בפורטוגל מקבלות את אישור הקהילה היהודית ומאשרות הוצאת דרכון פורטוגלי.

מה היתרונות בהוצאת דרכון פורטוגלי?

דרכון פורטוגלי מהווה שער כניסה לאיחוד האירופי ושהייה בארצות אלו, עם כל היתרונות הבאים:

  1. אפשרות ללמוד במוסד אקדמי באירופה.
  2. אפשרות להקמת עסק.
  3. אפשרות לעבוד כשכירים.
  4. אפשרות לרכוש נדל"ן.
  5. אפשרות להיכנס למדינות אליהן לא ניתן להיכנס עם דרכון ישראלי.

    לבדיקת זכאותכם לדרכון פורטוגלי חינם
    השאירו כאן פרטים:

    הרשמה לדיוור

      לבדיקת זכאות חינם, תוך דקות,
      מלא/י פרטיך: