המידע בחסות משרד עו״ד תותי-אשבל

מאמרים

יעד הגלישה הבא שלכם - פורטוגל

פורטוגל - יעד גלישה

פורטוגל היא אולי לא היעד התיירותי הפופולרי ביותר אצל הישראלים, אבל כשמדובר על גולשי הגלים הסיפור שונה לגמרי. החופים של האוקיינוס האטלנטי מתאפיינים תנאים אידיאליים לגלישה מלהיבה, כולל רגעים מרגשים במיוחד כמו זה שהתרחש ב-8.11.2017 בנאזרה (Nazare). בסמוך לחוף של העיירה המנומנמת ישנו קניון תת אוקייני בעומק המים, והוא מייצר גלי ענק אחת לזמן מה. ביום המדובר נוצר גל מפלצתי במיוחד בגובה של 24.38 מטר – ורודריגו קושה הברזילאי שהצליח לגלוש עליו נכנס לספר השיאים העולמי.

אתם, סביר להניח, לא תגלשו על גלים של 24 מטרים, אבל בהחלט כדאי להוציא דרכון פורטוגלי וליהנות מכל מה שיש למדינה הזו להציע, ובפרט מהחופים היפים.

איפה הכי כדאי לגלוש בפורטוגל?

יעד גלישה מוצלח אחד הוא כאמור נאזרה שנמצאת במרחק של כ-120 ק"מ מצפון לליסבון, באמצע הדרך בינה לבין פורטו. אגב, נאזרה נקראת ע"ש נצרת שלנו, וזאת משום שזה המקום שבו המלאך גבריאל בישר למרים הבתולה כי היא עומדת ללדת את ישו.

חוף אטרקטיבי אחר הוא קאפריקה (Costa da Caparica), שניתן להגיע אליו גם באוטובוס ממרכז ליסבון. זוהי למעשה רצועה ארוכה למדי של חופים זהובים אידיאליים לגולשים המתחילים.

רצועה אחרת, גם היא סמוך לליסבון, נקראת קרקבלוש (Carcavelos). הרצועה הזו משלבת גלישה ובילויים, בעיקר בימי הקיץ, ותמצאו בה גם מסעדות ופאבים מוצלחים וגם זולים.

במרחק של כ-50 ק"מ מבירת פורטוגל, לכיוון צפון, נמצאת אריסיירה – עיירה שכבר הוכרזה כשמורת גלישה עולמית. עם חנויות שמוקדשות לגולשים, חופים שמתאימים למתחילים (למשל reef או pedra branca) וכאלה שמיועדים למקצוענים (Ribeira De Ilhas וגם Sao Juliao) אין פלא שתמצאו באריסיירה (Ericeira) גולשים מכל רחבי העולם.

בצפון המדינה, ליד פורטו היפה, אפשר לגלוש באספיניו, שמפורסמת גם בזכות אינספור משחקי כדורעף החופים שמתקיימים בה (כך שתוכלו לגוון), ואפשר להגיע גם ל-Matosinhos הפופולרי שמתאים לגולשים בראשית הדרך.

עוד כדאי לדעת שטמפרטורת המים בחופי פורטוגל היא 13-15 מעלות בחורף (ינואר עד מרץ), 15-16 מעלות בין אפריל לאוגוסט, ו-17 עד 20 מעלות בשאר חודשי השנה.

למי שמתכנן לשהות בפורטוגל לעתים קרובות יחסית כדי למצות את חוויות הגלישה עד תום, מומלץ לשקול להוציא דרכון פורטוגלי (שמציע עוד יתרונות רבים גם מעבר לגלישה).

היתרונות של הדרכון הפורטוגלי לגולשים

הוצאת דרכון פורטוגלי מאפשרת לגולשים להגיע לפורטוגל וגם לחיות בה לפרק זמן כזה או אחר בלי מגבלות. הדרכון הפורטוגלי הוא גם דרכון אירופאי לכל דבר, בזכות החברות של פורטוגל באיחוד האירופי, ולכן אפשר עם מסמך זה לנוע באופן חופשי ברחבי היבשת. דרכון פורטוגלי מקנה גם את הזכות לעבוד במדינה וב-26 מדינות האיחוד האחרות ועוד יתרון משמעותי הוא כניסה למדינות נוספות, כולל כאלה שהדרכון הישראלי לא מאפשר כניסה אליהן.

איך מוציאים דרכון של פורטוגל?

דרכון פורטוגלי מוענק למי שמוכיח שיש לו שורשים במדינה. בהקשר הזה כדאי לדעת שאמנם אין ישראלים רבים שההורים שלהם, או ההורים של ההורים, נולדו בפורטוגל, אבל במאה ה-15 חיו במדינה זו יהודים רבים. אחרי שגורשו ע"י מלך פורטוגל, הם התפזרו ברחבי האימפריה העות'מאנית ששמחה מאוד לקלוט את המהגרים, וכיום פורטוגל מבקשת להביע חרטה באמצעות הענקת הדרכון.

בדרך לקראת קבלת דרכון פורטוגלי שלבים הכרחיים הם הצגת אילן יוחסין שמעיד על שם משפחה שנכלל ברשימת השמות שזכאים לדרכון, שליחת מסמכים רלוונטיים לקהילה היהודית בליסבון או בפורטו, קבלת אישור מהם ואז הצגת כל המסמכים לרשויות ההגירה של המדינה. מומלץ לעבור את התהליך בעזרת מומחים בתחום.

    לבדיקת זכאותכם לדרכון פורטוגלי חינם
    השאירו כאן פרטים:

    הרשמה לדיוור

      לבדיקת זכאות חינם, תוך דקות,
      מלא/י פרטיך: