המידע בחסות משרד עו״ד תותי-אשבל

מאמרים

כיצד פורטוגל מתמודדת עם הקורונה?

כיצד פורטוגל מתמודדת עם הקורונה?

בשנים האחרונות הכלכלה של פורטוגל רשמה שיפור והתאוששות. כמובן, עם פרוץ הקורונה התיירים כבר לא יכלו להגיע, החלו הגבלות על פעילות מסחרית וההשפעה הכלכלית בהחלט הפכה למוחשית. יחד עם זאת, צעדים חשובים שבהם נקטה הממשלה נתנו את אותותיהם ונתוני התחלואה והמאושפזים מראים כי הציבור המקומי בהחלט נוהג באחריות. הכלכלה המקומית כבר מתחילה להתאושש וזהו סימן נוסף להתמודדות הנכונה. בגלל שכיום יחסית קל להוציא דרכון פורטוגלי, ישראלים רבים שוקלים לבצע רילוקיישן לפורטוגל. אם אפשרות כזאת עשויה לעניין אתכם או שאתם רוצים להזמין כרטיסי טיסה כתיירים או אפילו כאנשי עסקים או יזמים, כדאי לכם לדעת עוד, כיצד מתמודדת עד כה המדינה עם הקורונה.

הצלחה מפתיעה ומספר נדבקים נמוך

שוחחנו עם כמה ישראלים בפורטוגל וכולם תמימי דעים עם העובדה שעד כה, המצב במדינה הרבה יותר טוב מכפי שמתרחש במדינות הסמוכות. כבר מההתחלה נקטו במדינה את הצעדים הדרושים ואפילו אם זה גרם להאטה מסוימת בכלכלה, לטווח הארוך זה הוכיח את עצמו. על פי הנתונים הדמוגרפיים, יותר מחמישית מהתושבים הם פנסיונרים ולאור זאת, ההתמודדות עם המגפה ראויה בהחלט לציון לטובה. לעומת חברות אחרות באיחוד האירופי ואפילו מדינות סמוכות, במדינה זו הרבה פחות מאושפזים והדבר בולט גם בנתונים באחוזים. גורמי רפואה במדינה מסבירים כי פורטוגל השכילה ללמוד כבר מההתחלה, מתוך ניסיון של מדינות שנפגעו הרבה יותר קשה. התפרצות קשה נרשמה באיטליה ובספרד כך שהרשויות בפורטוגל קבעו את המדיניות לאור המצב. עוד לפני שביתר המדינות באירופה הכריזו על צעדי בלימה וצעדי חירום, פורטוגל השכילה לבצע את כל זה. אבל, גם השנה ממשיכים במדינה לנהוג בצורה מחושבת ובאחריות.

מהי ההיערכות הרפואית בפורטוגל ביחס לקורונה?

על פי ההתמודדות היפה של פורטוגל עם המגפה, אפשר בהחלט להבין את האנשים שכבר הגישו בקשה לקבלת אזרחות פורטוגזית. זמן רב לפני שהושלם הפיתוח של החיסון, הכריזו במדינה על צעדי חירום חשובים. לדוגמא, הוגדלו המיטות בבתי החולים ופורסמו כללי התנהגות לציבור, כיצד להקטין את אחוזי ההדבקה. עד כה, מעולם לא הגיעו בתי החולים למצב של ספיקה מלאה כך שכל מי שחלה ונזקק לטיפול, גם קיבל אותו.

אילו הקלות נרשמו לאחרונה במשק הפורטוגלי?

גם כיום, ניתן לראות ישראלים שממשיכים להגיש בקשות לקבלת אזרחות אירופאית. זה לא מובן מאליו שמדינות כמו פורטוגל ההצליחו לבלום את המגפה ולהכין כראוי את מערכת הבריאות. בדומה לישראל, נקטו ונוקטים הגבלות על פעילות מסחרית והפעלה של בתי עסק נעשית לפי הנחיות נוקשות. עם זאת, החיסון מצליח לפעול ולאור נתוני ההדבקה והתחלואה כבר החלו ליזום צעדי הקלות, שמתקדמים כראוי ממש בתקופה שבה דברים אלה נכתבים.

בתחילת ינואר עוד הייתה שרונה המדינה בסדר הדוק מטעמי בריאות הציבור. צעד זה היה שיאו של המאבק בקורונה, שאיחד במידה רבה את כל אירופה ומדינות רבות אחרות בעולם. כאשר מזג האוויר החורפי החל להתחמם ונתוני התחלואה הפכו אופטימיים במיוחד, הוחלט על שורה של הקלות.

בחודש מאי החלו הקלות משמעותיות והסרת סגרים. חנויות קטנות החלו לפעול בהיתר, מכוני יופי, מספרות ובהמשך גם מקומות בילוי כגון בתי קפה ומסעדות. גם מעונות יום הורשו לחזור לפעילות על פי ההנחיות וכן גלריות, מוזיאונים. לקראת סוף מאי, חזרו לפעילות בתי הספר התיכוניים. מיוני, החלו להחזיר לפעילות גם בתי מסחר גדולים, בתי הקולנוע נפתחו והחלו לעלות מחדש הצגות והופעות. במדינה ממשיכים להקפיד על כללים כגון ריחוק חברתי ויצאו הוראות בנושא, אפילו לגבי בילוי בחופי הים.

    לבדיקת זכאותכם לדרכון פורטוגלי חינם
    השאירו כאן פרטים:

    הרשמה לדיוור

      לבדיקת זכאות חינם, תוך דקות,
      מלא/י פרטיך: