המידע בחסות משרד עו״ד תותי-אשבל

מאמרים

מגורים בפורטוגל – מה נדרש כדי להגשים את החלום?

מגורים בפורטוגל

כמעט כל אחד, בשלב כזה או אחר, חולם על מגורים במקום אקזוטי או זר, רחוק מכאן. עבור אנשים מסוימים החלום הזה חולף עם הזמן, ממש כפי שהוא בא. אחרים – רק רוצים יותר ויותר להפוך את הרצון הזה למציאות. ב-2021, כאשר לא מעט אזרחים זרים כבר השלימו בהצלחה את המעבר לפורטוגל נשאלת השאלה הבאה. מה נדרש ממי שרוצה, כדי להגשים את אותו החלום. שימו לב לשלבים הבאים, שייקחו אתכם צעד אחר צעד, לקראת הפרק הבא שאתם רוצים, בחיים שלכם ו/או של המשפחה שלכם.

1.    אזרחות – יותר פשוט מכפי שחשבתם

כדי להתגורר בפורטוגל כחוק, למשך תקופה ממושכת ולא למטרות טיול, יש צורך בשינוי סטטוס אזרחי. רק תושבים בעלי אישור תושבות או אזרחים רשאים להתגורר במדינה, לעבוד בה ולא להסתכן בגירוש או באיסור כניסה. בימים אלה, מסתבר כי קבלת אזרחות פורטוגלית לישראלים במדינה יותר פשוטה מכפי שחשבתם. אם יש לכם שורשים פורטוגלים (ולעיתים ספרדיים), קבלת אזרחות תאפשר לכם להתגורר במדינה כחוק.

2.    קבלות אישור – צאצאים למגורשי פורטוגל

על מנת לקבל אזרחות מקומית, שהיא למעשה גם אזרחות אירופאית לכל דבר, יש צורך לפנות לקהילת יהודי פורטוגל. קהילות פורטו או ליסבון הוסמכו על ידי הרשויות לבדוק את הבקשות ולהוציא חוות דעת. כך קובעים מי מהמבקשים הינו צאצא של מגורשי פורטוגל או ספרד. מי שמקבל אישור מהסוג הזה, על סמך הוכחות שונות בעלות תוקף רשמי, יקבל כמעט בוודאות את האזרחות, לאחר הגשת בקשה.

3.    הפתעה מפתיעה – לא צריך שפה

לאחר קבלת אזרחות ומעבר לפורטוגל, סביר להניח שתתחילו עם לימוד השפה בעזרת בית ספר מקומי או מורה פרטי. אבל שימו לב לעובדה המפתיעה הבאה. מי שרוצה לקבל אזרחות ספרדית, חייב לעבור מבחן שפה לאחר הגשת הבקשה ואישורה. לעומת זאת, בפורטוגל החליטו לוותר על מבחן השפה. כלומר, אפשר להגשים את החלום אפילו אם בשלב זה אתם לא יודעים לומר מילה אחת בפורטוגלית.

4.    ליווי משפטי בתהליך

כדי לקבל דרכון ספרדי או פורטוגלי, צריך להכיר היטב את נבכי החקיקה המקומית. בישראל כמה עורכי דין המכירים היטב את חוקי ההגירה והתושבות במדינות אלה. ניתן להיעזר בעורך דין על מנת שיהיה גורם שיעזור לכם בהגשת הבקשה (בפורטוגלית), הכנת תיק בקשה מסודר, מעקב אחר סטטוס הטיפול בכל שלב ומענה לכל פניה בדרך (של הרשויות לגבי הבהרות), תרגומים נוטריונים וכדומה.

5.    בחירת מקום מגורים

מרבית הישראלים והיהודים שמגיעים לפורטוגל על מנת להתגורר או לעבוד במקום שואלים בשלב זה, היכן לרכוש דירה או בית או היכן להשכיר. שני המקומות שמהווים בחירה מקובלת הם פורטו או ליסבון. מדובר בשתי ערים מרכזיות במדינה ובשתיהן קהילות יהודיות וגם לא מעט ישראלים שכיום מתגוררים במדינה. כדאי לציין כי כמה משפחות ישראליות שעברו לפני מספר שנים העדיפו להתגורר באזורים החקלאיים במדינה. זאת מכיוון שהן עוסקות בחקלאות ורכשו חלקות אדמה לעיבוד ולגידול מטעים.

6.    סידורים חשובים נוספים וסידורי ביטוח  

לפני שתעברו לפורטוגל, תצטרכו לחפש בתי ספר (לילדים) או אוניברסיטה וכמובן תרצו להתעדכן במקומות עבודה אפשריים. תצטרכו להזמין שירותי העברה לרהיטים או לציוד אחר. אך אל תשכחו בכל ההמולה הזאת לארגן גם כיסוי ביטוחי. שימו לב שבמדינה לא קיים סל בריאות במובנו הישראלי. ללא ביטוח, עלויות טיפולים רפואיים, בריאות וטיפולי שיניים, תהינה גבוהות הרבה יותר. כל טיפול רפואי שנעשה בכפוף לביטוח קיים יהיה בהישג יד.

    לבדיקת זכאותכם לדרכון פורטוגלי חינם
    השאירו כאן פרטים:

    הרשמה לדיוור

      לבדיקת זכאות חינם, תוך דקות,
      מלא/י פרטיך: