המידע בחסות משרד עו״ד תותי-אשבל

מאמרים

אטרקציות מובילות בפורטוגל

אטרקציות מובילות בפורטוגל

בשנים האחרונות פורטוגל הפכה לנושא מדובר, בעיקר בגלל האפשרות לקבל אזרחות פורטוגלית. למרות זאת, המדינה האירופאית השלווה ששוכנת בקצה המערבי של היבשת, לחופי האוקיינוס האטלנטי, עדיין לא מהווה יעד מאוד מבוקש אצל הישראלים – וחבל. טיול בפורטוגל כולל אטרקציות רבות, ובהחלט כדאי לקחת אותה בחשבון כשמתחילים לתכנן את החופשה הבאה בחו"ל. על-מנת לעזור לכם ליהנות מפורטוגל, בעמוד זה תמצאו מידע אודות כמה מהמקומות היותר יפים במדינה.

אטרקציות בליסבון

כשמתכננים טיול ברחבי פורטוגל אטרקציות רבות מרוכזות באופן טבעי בעיר הגדולה של המדינה, ליסבון. העיר – שהשטח שלה הוא כ-100 קמ"ר (בערך פי שניים מתל אביב) וחיים בה כחצי מיליון בני אדם – מחולקת למספר רובעים, והמעניינים ביותר בהם הם באישה, שיאדו ואלפמה.

רובע באישה הוא הלב הפועם של בירת פורטוגל. יש בה כיכרות קסומות (סאו דומינגוש, רוסיו, פראסה דו קומרסיו), חנויות בשלל תחומים, בתי קפה חביבים ואטרקציה ייחודית בדמות מעלית: ליסבון היא עיר הררית, ועל-מנת להקל על התיירים הוקמה כבר בתחילת המאה הקודמת מעלית שמובילה מרובע באישה אל החלק העליון של ליסבון. מומלץ להגיע למעלית בשעות הבוקר או אחר הצהריים המאוחרות, כדי להימנע מהתורים הארוכים.

שיאדו נחשב לדאון-טאון של ליסבון. יש בו נקודת תצפית מוצלחת (סנטה קטרינה), מדרחוב שחובבי השופינג ייהנו בו מאוד (רחובות קרמו וגארט) ובעיקר אווירה ססגונית ומלאת שמחת חיים.

אלפמה היא החלק העתיק של העיר, ובסמוך אליה תמצאו את סאו ז'ורז'ה, המבצר המפורסם של ליסבון. גם סתם שוטטות בסמטאות הפתלתלות של אלפמה מספקת נחת רבה.

אטרקציות בפורטו

לתיירים שמגיעים אליה מציעה פורטוגל אטרקציות רבות גם בפורטו, העיר השנייה בגודלה במדינה. זוהי עיר נמל, בחלק הצפוני של פורטוגל, וחיים בה כרבע מיליון בני אדם.

האטרקציות העיקריות של פורטו הן גשר דום לואיש הראשון שיוצא ממרכז העיר. הגשר הוקם כבר בסוף המאה ה-19, והמבנה עצמו מרשים מאוד. הנוף שנשקף ממנו כשעוברים מעל נהר הדוארו שחוצה את פורטו מרהיב עין, ועוד כדאי לדעת שבצד השני שלו מחכה הטיילת של גאיה ובה מרתפים שבהם מיושן יין הפורט המפורסם. עוד אטרקציה בצידו השני של הדום לואיש הראשון היא מנזר סרה דו פילאר, ובפרט התצפית מהמרפסת שלו.

אם תגיעו לפורטו, כדאי מאוד לבקר גם בקתדרלה המרכזית (הסמוכה לאזור הריביירה), בכנסיית הזהב, בכנסיית הפעמונים שכוללת 225 מדרגות המובילות אל מגדל שמשקיף על כל העיר, וברובע היהודי.

בדרך בין ליסבון לפורטו

אם תבחרו להגיע לפורטוגל – אגב, בקרוב תידרש ויזה כדי לטייל במדינות האיחוד האירופי, אלא אם כן אתם בעליו של דרכון פורטוגלי, דרכון ספרדי או דרכון של מדינה אירופאית אחרת – כדאי להכיר גם את המקומות הקסומים שנמצאים בדרך בין ליסבון לפורטו.

בפרט לא כדאי לפספס את סינטרה שמציעה שפע טירות וארמונות, את אביירו שזכתה לכינוי המחייב ונציה של פורטוגל, את אובידוש שנראית כאילו ימי הביניים עדיין כאן ואת קוימברה. מומלץ להקדיש לפחות יום וחצי או יומיים לאטרקציות שבין שתי הערים הגדולות כדי למצות אותן.

חופים אטרקטיביים לגולשים

קהל יעד ספציפי שגילה את פורטוגל בשנים האחרונות הוא הגולשים. חלקם מגיעים למדינה בתקווה שיזכו לחזות ואולי אפילו לחוות את גלי הענק שליד נזרה, שם נשבר השיא העולמי כשגולש ברזילאי גלש על גל בגובה של יותר מ-24 מטר. אחרים מבקרים בחופים מומלצים אחרים – קאפריקה שבמרכז ליסבון, קרקבלוש (רצועת חופים סמוך לבירת פורטוגל), אריסיירה שמהווה שמורת גלישה וגן עדן לגולשים ואספיניו.

    לבדיקת זכאותכם לדרכון פורטוגלי חינם
    השאירו כאן פרטים:

    הרשמה לדיוור

      לבדיקת זכאות חינם, תוך דקות,
      מלא/י פרטיך: