המידע בחסות משרד עו״ד תותי-אשבל

מאמרים

הוצאת דרכון פורטוגלי ללא מסמכים מלאים

הוצאת דרכון פורטוגלי ללא מסמכים מלאים

הדרכון הפורטוגלי הפך למוצר מבוקש מאוד מאז שהאופציה הזו הפכה לרלוונטית עבור 2 מיליון ישראלים ויש גם מי שמעריך את מספר הזכאים בארץ ב-3 מיליון. הסיבה לפופולריות מובנת, ולמעשה מדובר במספר סיבות: האפשרות לעבוד באופן חוקי בכל מדינות האיחוד האירופי, 27 במספר; האפשרות ללמוד במוסדות לימוד אקדמיים ואחרים מהטובים בעולם, בתנאים נוחים במיוחד; האפשרות לטייל בארה"ב גם בלי להידרש להוצאת ויזת תייר; האפשרות לנסות לחיות בפורטוגל, מדינה עם מספר מאפיינים שונים מאוד מאלה של ישראל ובעיקר שקט אמיתי מכל הבחינות; וגם, חובה להודות, דרכון של מדינה נוספת הוא תעודת ביטוח חיונית לנוכח המציאות הביטחונית בישראל.

לצורת הוצאת דרכון פורטוגלי נדרשים מסמכים רבים. מהם המסמכים, האם ניתן לקבל את הדרכון הנחשק גם בלי כל המסמכים ועל מה חשוב במיוחד להקפיד בתהליך? תשובות לכל השאלות בעמוד זה.

מהם המסמכים שמוגשים לגופים השונים בפורטוגל?

מאז השינוי בחוק הלאום של פורטוגל ב-2015 – שינוי שבזכותו מוענקת אזרחות פורטוגלית למגורשי ספרד שגורשו גם מפורטוגל, וליתר דיוק לצאצאי המשפחות שגורשו מהמדינה לפני כ-500 שנים – ישנו עניין רב בארץ לגבי התהליך.

כדאי לדעת שישנן 3 תחנות עיקריות: בירור זכאות עקרונית (פרטים בהמשך העמוד), קבלת אישור מהקהילה היהודית בפורטו או בליסבון (על כך שאכן יש לכם שורשים במדינה) וקבלת האישור מרשויות ההגירה עצמן בפורטוגל.

הקהילה היהודית מבקשת לראות הוכחות לגבי הקשר שלכם למשפחות שחיו במאה ה-15 בפורטוגל (בחלק מהמקרים מדובר במשפחות ותיקות במדינה ובמקרים אחרים במגורשים מספרד שהיגרו מערבה). המסמכים הרלוונטיים הם תעודת זהות כולל ספח, תעודת הלידה, תמצית מרשם אוכלוסין ממשרד הפנים עם פירוט כל בני המשפחה שלכם, תעודת נישואין (או תעודת גירושין) של ההורים, שרטוט של עץ המשפחה עם פירוט רב ככל האפשר לגבי הדורות הקודמים וכל מסמך אחר שיש ברשותכם ושיוכיח כי אכן צאצאי מגורשי פורטוגל אתם.

המדינה עצמה מבקשת קודם כל את האישור של הקהילה היהודית, ובנוסף את צילום עץ המשפחה, תעודת לידה, תעודת יושר (מהמשטרה כמובן), תמצית מורחבת של מרשם האוכלוסין (למי שלא נולד בישראל) וכן טופס בקשה מנומק ומפורט שבו אתם מסבירים למה אתם רוצים להפוך לאזרחי פורטוגל. אם הגשתם לאנשי הקהילה היהודית יש לצרף גם אותם, ואת כל המסמכים חשוב לתרגם לפורטוגזית ולהחתים בחותמת אפוסטיל.

מה קורה כשחסרים מסמכים?

חוסר במסמכים עלול לעכב מאוד את הטיפול בבקשה, בשני השלבים שלה, ואף להוביל לדחייתה. את המסמכים שמנפיק משרד הפנים מן הסתם תמיד תוכלו לקבל, וגם אם למשל אין לכם תעודת נישואין של ההורים ניתן לשחזר אותה. בעיה אמיתית מתעוררת כשאין תיעוד מפורט מספיק של הקשרים המשפחתיים שלכם שמובילים לאותם שורשים בפורטוגל – ובמקרה כזה חשוב במיוחד להיעזר בעו"ד עם ניסיון רב בתחום הספציפי. נשות ואנשי מקצוע שמכירים היטב את ההליכים מול הרשויות בפורטוגל יוכלו למצוא פתרון גם למצבים מורכבים ולמחסור במסמכים – כך שאם אכן יש לכם זכאות לדרכון פורטוגלי, תוכלו לממש אותה.

איך אפשר לברר אם ישנה זכאות לדרכון פורטוגלי?

עוד לפני שלב איסוף המסמכים, שבאופן טבעי מחייב תשומת לב רבה ולא מעט טרחה, כדאי כמובן לברר האם אתם אכן זכאים לדרכון הפורטוגלי.

הבדיקה פשוטה: אם שם המשפחה שלכם מופיע ברשימת שמות המשפחה הזכאים לדרכון, כדאי להמשיך בתהליך. גם אם שם המשפחה של אמא שלכם לפני הנישואין או של אחת הסבתות (גם כן לפני הנישואין כמובן) וכו' מופיע ברשימה גם כן כדאי להמשיך. הסיבה לכך היא שלצורך בירור זכאות לקבלת דרכון פורטוגלי שמות משפחה של כל מי שחיו בפורטוגל במאה ה-15 אוגדו לרשימה אחת מקיפה – וזהו השלב הראשון בדרך לקבלת הדרכון המשתלם.

    לבדיקת זכאותכם לדרכון פורטוגלי חינם
    השאירו כאן פרטים:

    הרשמה לדיוור

      לבדיקת זכאות חינם, תוך דקות,
      מלא/י פרטיך: