המידע בחסות משרד עו״ד תותי-אשבל

מאמרים

השלבים והדגשים לקבלת דרכון אירופאי

השלבים והדגשים לקבל דרכון אירופאי

על מנת לקבל דרכון אירופאי, על מבקש האזרחות להיות תושב קבע במדינה. השהות יכולה להיות לזמן מוגבל או לתקופה בלתי מוגבלת. ניתן גם להגיש בקשה להתאזרחות כאזרח האיחוד האירופי, לאחר מגורים במדינה לפחות 5 שנים.

על פי אתר האינטרנט של המועצה האירופית, "אישור השהייה ניתן באופן עקרוני לתקופה בלתי מוגבלת".

"תלוי בלאום ההורים והסבים והסבים של של מבקש הדרכון, ייתכן שתוכלו להגיש בקשה להתאזרחות כאזרחי האיחוד האירופי לאחר שהתגוררתם במדינה לפחות חמש שנים."

חלק מהמדינות מחייבות אותכם לגור שם פרק זמן מסוים לפני הגשת מועמדות.

קבלת דרכון ואזרחות באירופה אינה קלה ולא לכולם.

ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון בעת הגשת מועמדות:

  • – ארץ המגורים הנוכחית שלכם.
  • – חוקי המדינה ממנה רוצים לקבל את האזרחות.
  • – הגיל של מבקש הדרכון.
  • – המצב המשפחתי.
  • – בין אם יש לכם או שאתם רוצים ילדים והם יהגרו יחד אתכם אל המדינה
  • – בין אם יש לכם משפחה קרובה בארץ אליה אתם פונים לקבלת אזרחות לפני הגשת מועמדות.

מדריך שלב אחר שלב כיצד להשיג דרכון אירופאי ולקבל אזרחות

כדי לקבל דרכון אירופאי ולקבל אזרחות, יש לבצע מספר צעדים. השלב הראשון הוא לוודא שהיתר השהייה שלכם תקין ושהיתר השהייה שלכם יימשך לפחות שלוש שנים. יהיה עליכם גם לבצע הערכה של הידע שלכם בשפה המדוברת במדינה שבה אתה חיים. לאחר מכן, יהיה עליכם לברר אם המדינה שלכם מאפשרת אזרחות כפולה ובאיזה קריטריונים הם משתמשים בה. אם שלבים אלה יושלמו בהצלחה, תוכלו להגיש בקשה לאזרחות באירופה! אם כבר יש לכם דרכון אירופאי או אם המדינה שלכם שבה אתם רשומים כאזרחים אינה מתירה אזרחות כפולה, אז הגשת מועמדות למעמד אזרח האיחוד האירופי היא אופציה שניתן לקחת בחשבון בעת בקשת האזרחות. 

הבהרה : ישנם תושבי ישראל שאינם תושבי קבע, ניתן להגיש את הבקשה גם לאותם תושבים וזאת רק בתנאי והם עומדים בדרישות הבסיס לקבל אזרחות ודרכון אירופאי.

תהליך קבלת דרכון אירופאי וקבלת אזרחות מסובך. עם זאת, זה לא בלתי אפשרי.

כדי להפוך לאזרח האיחוד האירופי, עליכם להיות מסוגלים להראות שאתם משתלבים היטב בחברה. המשמעות היא שמדינת המוצא שלכם בוודאי הציעה לכם את אותן ההזדמנויות שהיא מציעה לאזרחיה שלה, מבחינת גיל הנגישות לחינוך, שירותי בריאות והזדמנויות עבודה.

עליכם גם להראות שהתגוררתם במדינה שלכם לפחות חמש שנים לפני הגשת בקשה לאזרחות – גם אם חלף הזמן במדינה בה נולדתם או במקומות אחרים באירופה.

השיטות הפופולריות ביותר לקבלת דרכון אירופאי הן כדלקמן: הגירה לאחת מהמדינות הללו המציעות אזרחות להשקעות; להינשא לאזרח האיחוד האירופי או להשקיע במדינה אחרת שהיא חלק מאזור האיחוד האירופאי, חשוב לציין כל הגשת בקשה נבחנת לעומק ובצורה יסודית עד לקבל אישור האזרחות, לא פעם היו מקרים בהם רבים הגישו תעודת זהות מזויפת במטרה לקבל דרכון אירופאי, מדובר על עבירה פלילית חמורה שגוררת איתה עונשי מאסר כבדים ושלילה חד משמעית וברורה של בקשת האישור לאזרחות.

דרכון פורטוגלי – אופציה אטרקטיבית 

הלאום הפורטוגלי הוא אופציה אטרקטיבית מאוד עבור גולים ולמי שרוצה לגור בפורטוגל. על מנת לקבל דרכון פורטוגלי, עליכם לגור בפורטוגל לפחות 5 שנים רצופות ולהגיש בקשה לכך בתוך שנתיים מיום שנתך החמישית. בעת הגשת הבקשה תצטרכו להראות שיש לכם מספיק כסף ולינה, כמו גם הוכחות שמוכיחות את הקשר שלכם עם המדינה. בנוסף, אם אתם רוצים את האזרחות של פורטוגל אז תצטרכו גם למלא דרישות מסוימות כגון שהתגוררתם בפורטוגל לפחות 10 שנים ודיבור שוטף בשפה המקומית, או שתוכלו להיעזר בנוסף בעורך מקצועי ומיומן שיעזור להגיש בקשה ישירה לקבלת דרכון פורטוגלי וילווה אתכם בתהליך בצורה מושלמת.

האפשרויות השונות העומדות לרשות אנשים המעוניינים לרכוש אזרחות פורטוגלית

אנשים המעוניינים לרכוש אזרחות פורטוגזית יכולים לעשות זאת על ידי הגשת בקשה להתאזרחות, קבלת אישור תושבות קבע, או אפילו על ידי היותם אזרחים זרים בפורטוגל. תהליך הבקשה לכל אופציה משתנה בהתאם למדינת המוצא של המועמד. אם מישראל, יהיה עליכם להגיש בקשה להתאזרחות לפני קבלת אישור תושבות הקבע שלכם. 

    לבדיקת זכאותכם לדרכון פורטוגלי חינם
    השאירו כאן פרטים:

    הרשמה לדיוור

      לבדיקת זכאות חינם, תוך דקות,
      מלא/י פרטיך: