המידע בחסות משרד עו״ד תותי-אשבל

מאמרים

טעויות שכדאי להימנע מהן בהוצאת דרכון פורטוגלי

טעויות שכדאי להימנע מהן בהוצאת דרכון פורטוגלי

לטעות זה אנושי, אבל מי שחכם תמיד ילמד מניסיון של אחרים. אם אתם רוצים להתחיל בתהליך של הוצאת אזרחות זרה ודרכון נוסף, סביר להניח שאין לכם ניסיון בנושא. חלק מפערי הידע נוכל להשלים לכם ממש כאן.

מאז שפורטוגל הכריזה על מתן הקלות ליהודים ממוצא ספרדי או פורטוגלי בקבלת אזרחות, נרשמה עליה דרמטית במספר מבקשי האזרחות. חשוב לדעת כי הוצאת דרכון פורטוגלי לא מחייבת אף אחד לוותר על האזרחות הישראלית. למעשה, ההקלות הנוכחיות אפילו מאפשרות לבצע את התהליך מרחוק וניתן לקבל את האזרחות אפילו בלי חובת מגורים בפורטוגל. כיום, יהודים שהם מצאצאי יהדות פורטוגל (מגורשי ספרד ופורטוגל), אפילו לא חייבים להיבחן במבחן בפורטוגלית כדי לקבל אזרחות. כעת, שימו לב לכמה טעויות שבמקום לקרב את הדרכון, מרחיקות אותו.

חשוב לדעת מי מייצג אתכם

הדרכון הפורטוגלי מבוקש מאוד מפני שהוא לא רק דרכון מקומי. מדובר גם בדרכון אירופאי שמאפשר לבצע רילוקיישן לאירופה, ללמוד, לעבוד, להתגורר בכל מדינה באיחוד. אם אתם מדברים, קוראים וכותבים פורטוגלית שוטפת, תוכלו לנסות להוציא את הדרכון בשיטת "עשה זאת בעצמך". זה לא מאוד מומלץ מפני שצריך גם לדעת היטב ולהכיר את הבירוקרטיה הקשורה עם בקשות לאזרחות על פי סעיפי החוק השונים (אבל לפחות ידיעת השפה מסייעת להבין את הבסיס). לדוברי עברית או אנגלית, הטעות הכי גדולה היא לנסות לטפל לבד בכל הפרוצדורה, מפני שלהוציא דרכון זה אף פעם לא דבר פשוט. זה סבוך שבעתיים לאור העובדה שליהודים יש מסלול נפרד וייחודי לאזרחות ואי אפשר להגיש בקשה בעברית וגם לא באנגלית. הדרך המוכחת לקבלת אזרחות עוברת דרך ליווי של עורך דין. יש מאכרים שמציגים את עצמכם כמומחים, למרות שהם לא. אחרי שהבנו כי דרכון פורטוגלי ללא עורך דין זה טעות, שימו לב לעוד דבר. וודאו כי עורך הדין בקיא ומומחה בטיפול בלקוחות שרוצים דרכון פורטוגלי (לא דרכון יווני, לא דרכון פולני או גרמני וכן הלאה).

לעבוד מסודר, לא לדלג על שלבים

טעות נוספת שכדאי להימנע ממנה – גישת ה"יהיה בסדר". כלומר, לא נכון לנסות פשוט להגיש בקשה מקוונת, מבלי להבין באמת שיש סדר ויש שלבים בהוצאת דרכון פורטוגלי. מי שמדלג על שלבים וחושב שיקבל תשובה ובה מקסימום יבקשו להשלים מסמכים, עלול להתאכזב. הדחיה של הבקשה גורמת לעיכובים במקרה הטוב ולהקטנת הסיכוי לקבל דרכון בעתיד, במקרה הפחות טוב. הבקשה צריכה להיות מקיפה, מלאה, מסודרת ועם כל המסמכים וחוות הדעת שמתאימות למקרה. לדוגמא, בחלק מהבקשות חיוני להוסיף חוות דעת של מומחה להכנת עצי משפחה. תמיד, יש להקפיד לקבל את חוות הדעת של קהילת היהודים בפורטוגל. זהו יתרון חשוב של עבודה עם עורך דין – הוא בקיא בכל השלבים ומכיר את נימוקי הדחיה כך שלא מוגשות בקשות לקויות או מוטעות.

תרגום מסמכים – מקצועי בלבד

הוצאה של דרכון ואזרחות פורטוגלית לא מתבצעת בחינם. זה לא רק שכר הטרחה של עורך הדין, אלא גם עלויות נלוות כגון אגרה לקהילה היהודית בפורטו, תשלום עבור תרגום מסמכים מעברית או משפות אחרות לפורטוגזית, עלויות נוטריון פורטוגלי ועוד. לא נתייחס לכל מה שקשור עם דרכון פורטוגלי מחיר, רק חשוב לציין ככלל, שיש מקומות שבהם אסור לחסוך. למשל, בתרגום מסמכים לפורטוגלית. חשוב שזה יתבצע על ידי נוטריון ולא על ידי מכר שלכם שיודע קצת פורטוגלית. נוטריון לא רק מספק תרגום אמין אלא גם נחשב לגורם מוסמך שיכול להיות ערב לאותנטיות של המסמכים.

    לבדיקת זכאותכם לדרכון פורטוגלי חינם
    השאירו כאן פרטים:

    הרשמה לדיוור

      לבדיקת זכאות חינם, תוך דקות,
      מלא/י פרטיך: