המידע בחסות משרד עו״ד תותי-אשבל

מאמרים

כמה זמן לוקח להוציא דרכון פורטוגלי?

כמה זמן לוקח להוציא דרכון פורטוגלי?

תזמון בחיים זה דבר חשוב, חשוב מאוד. זה נכון בהחלטה מתי כן או לא לקנות דירה, מתי להתחיל ללמוד, מתי להקים משפחה וגם – מתי להוציא דרכון. בשנים האחרונות נפתחה הזדמנות, כי הוצאת דרכון פורטוגלי אפשרית לישראלים בתנאים מאוד מיוחדים. אם שם המשפחה שלכם מעיד על שורשים בספרד או פורטוגל, אפשר להוציא דרכון אירופאי בקלות יחסית. אך לצד שאלת התזמון, ברור כי רצוי לדעת לפני שנכנסים לתהליך, גם כמה זמן זה לוקח. האם מישהו יכול להבטיח לסדר לכם דרכון בחודשים? אם מישהו אמר לכם את זה, האם זה באמת אפשרי? גלו כעת כמה זמן באמת לוקח התהליך, אילו מכשולים יכולים לעכב בדרך, האם אפשר לקצר את התהליך ואם כן, עד כמה – כל מה שרציתם לדעת.

האם הקורונה מעכבת או דווקא עוזרת?

לפני שנעשה על השאלה כמה זמן לוקח להוציא דרכון פורטוגלי, כדאי לזכור שכיום זו לא תקופה רגילה. אנו עדיין בעיצומה של תקופת הקורונה ולכן, נשאלת השאלה האם בתקופה הזאת התהליך נחשב ליותר ארוך או דווקא ליותר קצר. בתחילה, היה נראה כי הקורונה יוצרת עיכובים גדולים בטיפול. אולם כיום (2021), העניינים חזרו למסלולם. גם בפורטוגל שגרת הנגיף יצרה נהלי עבודה מסודרים. לא נוצרים עיכובים וככל שהשפעת החיסון מתבררת והולכת, כך גם ממשיכים הזכאים לקבל תשובות לבקשות. אפילו מי שהחל בטיפול בשנה שנתיים האחרונות לא צפוי יותר מדי להרגיש את ההשפעה של הקורונה.

מה יכול לעכב ומתי הוצאת הדרכון מתעכבת?

אנו מדברים על תהליך בירוקרטי, שיש בו פרוצדורות שחייבים לעבור. תהליך הוצאת דרכון פורטוגלי עובד בצורה כזאת שאם לא מסיימים שלב מסוים בצורה נאותה, התהליך כולו מתעכב ולפעמים אפילו בצורה מתמשכת מאוד. לדוגמא, אם שכחתם להוסיף לבקשה אישור על היעדר רישום פלילי, הבקשה כולה תתעכב, אפילו אם אתם האזרחים הכי ישרים בעולם. אם נעזרתם במתרגם לא מקצועי, שעזר לכם למלא את הבקשה לדרכון, גם זה יכול לעכב את הבקשה ולגרום לכם לחכות ולחכות רק בשביל שתצטרכו לאחר מכן להגיש בקשה מחדש או עם תיקונים.

כדי לקבל את הדרכון, תצטרכו גם לעבור תהליך מסוים מול קהילת היהודים המקומית. אתם יכולים לבחור להיעזר בקהילת יהודי פורטו או בקהילת יהודי ליסבון. צריך לשלם אגרת טיפול ולהעביר אליהם מסמכים שיצליחו לבסס לשביעות רצונם את הקשר המשפחתי. ממשלת פורטוגל הסמיכה את הקהילות היהודיות הללו להחליט מי מבין המבקשים אכן יקבל מעמד של שיוך לקהילה. מרגע שזה נקבע, למעשה מדובר בדרכון כמעט בטוח. הכנת המסמכים שיבססו את הקשר הזה, אם כן, יכולה לסייע מאוד בהוצאת הדרכון בזמן המינימלי. אך מהו פרק הזמן המקובל שאפשר לצפות? בעוד רגע ותדעו.

איך אפשר לקצר ולזרז את הוצאת הדרכון?

הוצאת הדרכון נעשית בתיאום עם הרשויות בפורטוגל, עם נוטריון מקומי, עם אישור כל המסמכים והגשת בקשה בפורטוגלית. אי אפשר לזרז את התהליך או "לקצר תורים" בשיטה מסתורית. כל מה שצריך לעשות זה להיעזר בעורך דין שמכיר את התהליך ושהוציא דרכונים של פורטוגל, ללקוחות רבים. עורך דין שמכיר את כל הערוצים הרשמיים ויודע איך להכין מההתחלה תיק מסודר, להגשת הבקשה. בעזרת עו"ד שמומחה לדרכונים פורטוגליים ניתן להוציא את הדרכון בתוך פרק זמן סביר של כשנתיים עד שנתיים וחצי. אז אם שמעתם על אנשים שלקח להם פרק זמן כפול או שהם קיבלו דחיה מטעמים פרוצדורליים, ככל הנאה הם פשוט לא נעזרו בגורם המוסמך והנכון.

    לבדיקת זכאותכם לדרכון פורטוגלי חינם
    השאירו כאן פרטים:

    הרשמה לדיוור

      לבדיקת זכאות חינם, תוך דקות,
      מלא/י פרטיך: