המידע בחסות משרד עו״ד תותי-אשבל

מאמרים

מתכננים לנסוע ללמוד בספרד? המאמר הבא בשבילכם

לימודים בפורטוגל

תמיד חלמתם לטוס ללימודים בחו"ל, וספרד מעניינת אתכם במיוחד? אין ספק כי במדינה נמצאות לא מעט אוניברסיטאות מעולות ברמה עולמית וכן ומוסדות לימוד נבחרים. זו עובדה, שבספרד לומדים די הרבה סטודנטים מרחבי אירופה, אך גם סטודנטים שמוגדרים כאזרחים זרים. אם הרעיון ללמוד בספרד מעניין אתכם, תגלו עניין רב בדברים הבאים. בין היתר תבינו את הקשר בין זכאות לאזרחות ספרדית לבין לימודים במדינה והאם אפשר להתקבל ללימודים ללא בחינות קבלה.

האם בעלי דרכונים זרים יכולים ללמוד בספרד

בספרד, מוסדות הלימודים הגבוהים מכירים בתארים אירופאים, עבור מועמדים ללימודים גבוהים. כלומר, ישראלים עשויים להידרש לעבור בחינות כניסה, לצורך התאמה ללימודים. עבור מועמדים לתואר ראשון או שני, ניתן להגיש בקשה מקוונת ובה יש לצרף דרכון, תצלום אישי, תיאור הסיבה שרוצים ללמוד בספרד ומהם תחומי העניין. יש לצרף תוצאות של מבחן שפה (אנגלית), כלומר מבחן IELTS. כל אלה דרישות כלליות, וכל אוניברסיטה ספציפית בספרד יכולה להציג דרישות נוספות לגבי נרשמים שרוצים להצטרף לפקולטה כזאת או אחרת. אז כן, בעלי דרכונים זרים יכולים ללמוד בספרד, אולם מי שישלים הוצאת דרכון ספרדי יוכל ליהנות מיתרונות ייחודיים כגון שכר לימוד מוזל.

איך להוזיל את הלימודים בספרד

השאלה איך מוציאים דרכון ספרדי עשויה להיות רלוונטית עבור אלה שרוצים להוזיל במידה ניכרת את הלימודים במדינה. שימו לב כי בספרד ישנם מוסדות לימוד בתמיכה ממשלתית ומוסדות לימוד פרטיים. במוסדות הלימוד הפרטיים שכר הלימוד השנתי עשוי להגיע לסכומים בלתי מבוטלים כלל, כלומר עד עשרות אלפי אירו. במוסדות לימוד בתמיכת המדינה, שכר הלימוד עשוי להגיע לעשירית מזה, עבור סטודנטים מקומיים שעומדים בקריטריונים.

זו אחת הסיבות לכך שישראלים בעלי שורשים ספרדיים, אפילו כאלה שלא מתכננים בהכרח להתגורר בספרד לאורך זמן, מגישים בקשות לקבלת אזרחות כיום. כדאי להוסיף כי ישנם כמה מוסדות לימוד אשר מעניקים מלגות גם לסטודנטים זרים. חלק מהמלגות עשויות להיות רלוונטיות לסטודנטים המגיעים ממדינות מתפתחות (כלומר לא רלוונטי לישראלים). מלגות מיוחדות מוצעות למצטיינים בלימודי תואר מסטר (MA) או דוקטורט (PHD). תמיד מומלץ לבדוק באוניברסיטה אליה מגישים בקשה ללימודים, האם יש תוכניות מלגות או תמיכה שיכולות להתאים לכם. כמו כן, ניתן להיעזר באגודות הסטודנטים העיקריות הפעילות בספרד, למשל ESN או IS או AEGEE וכדומה.

מתי כדאי להתחיל בהוצאת אזרחות

אם ברצונכם ללמוד בספרד כאזרחים מקומיים, כדאי להתחיל לטפל בנושא של קבלת אזרחות ספרדית, בהקדם. בבקשה יש לתאר בפירוט את הזיקה שלכם לספרד וכדאי לציין את העובדה שאתם רוצים להשתלב במדינה כסטודנטים. במידה והמשפחה שלכם תקבל הכרה כצאצאים למגורשי ספרד (יש להיעזר בכך בפדרציה של יהדות ספרד), זהו צעד חשוב בכיוון הנכון.

על מנת לקבל אזרחות יש לעבור בהצלחה את בחינת הידע בספרדית. בישראל בחינות מסוג זה מתקיימות במכון סרוונטס. בעזרת עורך דין שמתמחה בהוצאות אזרחות ספרדית ואירופאית, תוכלו להגיש בקשה על סמך תיק מפורט עם כל המסמכים הדרושים. עורך הדין יטפל בבירוקרטיה, תרגומים נוטריונים וכל היתר. יש להביא בחשבון שזמן הטיפול איננו מידי ויש תלות בעומס על הרשויות הספרדיות.

אם כן, בספרד ניתן ללמוד הן במעמד של סטודנטים זרים והן במעמד של סטודנטים מקומיים (בעלי אזרחות). לבעלי אזרחות ישנה אפשרות לשלם שכר לימוד מופחת, על פי מעמד סוציואקונומי ובמיוחד עלות מוזלת במוסדות לימוד ממשלתיים. תמיד כדאי לבדוק על מסלולי מלגות ובמידה ותשיגו אזרחות מקומית, תיהנו מהקלות בפרוצדורת ההרשמה והמימון.

    לבדיקת זכאותכם לדרכון פורטוגלי חינם
    השאירו כאן פרטים:

    הרשמה לדיוור

      לבדיקת זכאות חינם, תוך דקות,
      מלא/י פרטיך: