המידע בחסות משרד עו״ד תותי-אשבל

מאמרים

עובדות מפתיעות על דרכון ספרדי

דרכון פורטוגלי

מזג האוויר הספרדי ידוע בהיותו נוח מאוד. במדינה מסבירת הפנים ישנן כמה קבוצות פאר בתחומי הספורט ומשם גם מגיעים יינות איכותיים ביותר, בייבוא לישראל. אבל הפעם לא באנו לספר לכם כמה דברים שאולי אתם יודעים ואולי לא, על ספרד, על ברצלונה, מדריד או יין מייקבי ספרד הנבחרים. הפעם התאספנו כאן כדי לפרט כמה עובדות מפתיעות מאוד על דרכון ספרדי. בנוסף, אם דברים חדשים ומפתיעים מעניינים אתכם ושמעתם על הישראלים שכבר מימשו את האפשרות לקבל את הדרכון, תמצאו את הדברים הבאים מאוד מועילים.

כמה ישראלים זכאים לקבלת דרכון ספרדי

אם הייתם שואלים לפני חמש שנים כמה ישראלים זכאים לקבל דרכון ספרדי, היינו נאלצים לומר שלא הרבה. באותן השנים ספרד לא התייחסה באופן מיוחד ליהודים או לישראלים מבחינת התנאים לקבלת דרכון. אבל מרגע שממשלת ספרד החליטה להעניק הקלות למשפחות שבמקור הגיעו מספרד, התמונה השתנתה מן הקצה אל הקצה. המשפחה שלכם הגיעה ממרוקו? סביר להניח שלפני כן הם עזבו את ספרד מכורח הנסיבות (בגלל גירוש ספרד). כלומר, אתם זכאים לקבל דרכון ספרדי ליוצאי מרוקו. אותו הדבר נכון גם אם המשפחה הגיע מתורכיה, מהבלקן, מארצות ערב כגון לוב, תוניס ועוד ועוד. כאשר מצרפים יחד את כל העובדות הללו, מסתבר שהמוני ישראלים יכולים לבקש ולקבל את הדרכון.

לא חייבים להגיע לספרד לצורך קבלת הדרכון

נדמה שדי ברור שכל מי שרוצה להגיש בקשה ולקבל דרכון ספרדי יצטרך תיכף ומיד לעלות על מטוס. נראה די ברור שצריך לקחת את הדרכון הישראלי, לארוז תיק, לקנות כרטיס טיסה ולהגיע למשרדי משרד הפנים הספרדי או לכל הרשויות שמטפלות, בשיתוף נוטריון מקומי, בבקשות לאזרחות. אבל שימו לב: כיום קבלת דרכון ספרדי לא מחייבת אתכם כעת ומיד לעלות על מטוס. ממש לא. אפשר לבצע את התהליך באמצעות הגשת בקשה על ידי עורך דין ישראל. עו"ד שמטפל בנושא בצינורות המקובלים ובמידת הצורך מהווה גם צינור מגשר אל עו"ד או נוטריון בספרד, לקהילת יהדות ספרד, בהכנת עץ משפחה היסטורי וכל דבר אחר שצריך לבצע בדרך.

לאחר קבלת הדרכון לא חייבים להתגורר בספרד

בדרך כלל, דרכון זר יקבל רק מי שקיבל אשרה כ"נתין זמני" או כבעל זכות לישיבה במדינה למשך מספר שנים (בסטטוס תושב). גם בספרד, נהוג להעניק אזרחות ודרכון רק לתושבים שמתגוררים במדינה כבר כמה וכמה שנים. אך לא כך קורה כאשר מדובר על יהודים מצאצאי גירוש ספרד. על פי ההחלטה הספרדית שנמצאת בשלב זה בתוקף, את האזרחות מקבלים גם ללא חובת מגורים בספרד. אגב, יש עוד קבוצות אוכלוסייה מעטות שזכאיות לפריבילגיה הזאת (כגון תושבי ואזרחי מושבות ספרדיות לשעבר, מעבר לים).

זכאות נלווית לדרכון האירופאי

את הדרכון הספרדי מקבלים לאחר שעוברים מבחן בספרדית. את השפה ניתן ללמוד בישראל, במכונים רשמיים או באופן פרטי. אבל מי שישקיע בכך יקצור את הפירות. לדרכון יש משמעות כלל אירופאית. כלומר, הדרכון שהוא בעצם ספרדי לכל דבר מקנה גם את הזכות לדרכון אירופאי. אם זה נשמע מפתיע, בואו נסתכל בעצם על ההיגיון שבדבר. ספרד כיום נחשבת למדינה מרכזית באיחוד האירופי. לאיחוד האירופי אין שטח שיפוט ריבוני המנותק מכל המדינות השונות. לכן, כל מי שרוצה בעצם לעבוד באירופה או להתגורר בה, כל מי שרוצה ללמוד באירופה או לטייל בה ומחוצה לה ללא שום מגבלות, יוכל להיעזר בדרכון זה. ודבר חשוב נוסף – אין שום צורך לוותר על האזרחות הקיימת, הישראלית.

    לבדיקת זכאותכם לדרכון פורטוגלי חינם
    השאירו כאן פרטים:

    הרשמה לדיוור

      לבדיקת זכאות חינם, תוך דקות,
      מלא/י פרטיך: