המידע בחסות משרד עו״ד תותי-אשבל

מאמרים

קבלת אזרחות פורטוגלית – כיצד מתנהל ההליך ואיך ניתן לדעת מי זכאי?

כיצד מתנהל הליך קבלת אזרחות פורטוגלית?

עבור יהודים שרוצים אזרחות נוספת מלבד הישראלית, פורטוגל כיום היא אחת האופציות הכי טובות שיש. אם אתם רוצים לדעת האם אתם שייכים לקבוצת האנשים שיוכלו לצלוח יחסית בקלות קבלת אזרחות פורטוגלית, מה זה אומר ואיך מתנהל ההליך, קראו את השורות הבאות ותדעו את הכל.

כיצד שם משפחה מסדר לכם אזרחות?

על פי שם משפחתו של אדם אפשר לגלות הרבה דברים על ההיסטוריה שלו ומוטב לומר, של משפחתו. ישנם שמות משפחה שמגלים במה עסקו אבות אבותיה של המשפחה ושמות רבים מגלים באיזה אזור או באיזו מדינה נולדו דורות עתיקים, לעיתים מלפני מאות שנים. פה בדיוק מתחיל הקשר – אזרחות פורטוגלית שמות משפחה. מי שזכאי כיום לאזרחות הוא לא רק מי שנולד להורים פורטוגליים (שזה די מובן מאליו). גם אם ההורים שלכם וההורים של ההורים שלכם לא נולדו במדינה, במידה ושם המשפחה שלכם מקשר אתכם עם פורטוגל, אתם ככל הנראה זכאים לאזרחות כיום. ברגע ששם המשפחה שלכם הוא באופן מובהק שם של משפחה מקהילת מגורשי פורטוגל (ולעיתים, מגורשי ספרד) סיכויי ההצלחה שלכם מצוינים.

הפניית מסמכים לקהילת יהודי פורטוגל

תקנות ההגירה העדכניות לפורטוגל מעניקות הקלות מיוחדות ליהודים. הידעתם, למשל, כי אזרחות פורטוגלית ליהודים לא מחייבת אתכם לעבור להתגורר בפורטוגל? על סמך האזרחות תוכלו לבחור אם להישאר להתגורר בארץ, להתגורר בצרפת, בהולנד, בגרמניה או בעוד אין ספור מדינות השייכות לאיחוד. אך כדי לשמור על הסדר הטוב, תצטרכו לעבור תהליך של כמה שלבים, לפני קבלת האזרחות עם הדרכון הנוסף. לאחר שמצאתם את שמכם ברשימה של יהדות פורטוגל, זה הזמן לאסוף מסמכים אישיים ומשפחתיים. כל מסמך שיוכל להעיד על קשר משפחתי עם פורטוגל, יכול להיות חשוב. את כל המסמכים הללו צריך להעביר לקהילת יהודי פורטוגל שהוסמכה לאשר איזה יהודי בעולם כיום הינו בעל שורשים מובהקים שמקשרים אותו עם פורטוגל העתיקה. אם הקהילה אישרה אתכם, עברתם את מרבית הדרך.

איך משיגים תיעוד להיסטוריה משפחתית?

יש כל מיני דרכים להשיג תיעוד להיסטוריה משפחתית, גם אם במקרה שם המשפחה לא מעיד בסבירות מוחלטת על שורשים פורטוגליים. עורכי דין שמטפלים במימוש זכאות לדרכון פורטוגלי מספרים כי לדוגמא ניתן לשכור את שירותיו של מומחה לאיתור שורשים משפחתיים. בניית עץ משפחה מאומת זו מלאכה למקצוענים. כמו כן, ניתן לצרף מסמכים משפחתיים כגון תעודות לידה, תעודות עליה, אישורי נישואין של הורים ועוד.

איך למלא נכון בקשה לאזרחות?

הליך הבקשה לאזרחות הפורטוגלית מחייב מילוי של בקשה אישית לאזרחות. את הבקשה יש למלא בפורטוגלית, ולרוב הדבר נעשה בעזרת עורך דין שמתמחה בכך. עורך הדין מסייע בפרוצדורות נוספות, כגון למשל הכנת תיק מפורט עם מסמכים נוספים, תעודת לידה, תעודת יושר וכיוצא באלה. בהגשת הבקשה נדרשים כל המסמכים הרלוונטיים להיות מתורגמים ברמה מספקת. גם כאן, מעורב עורך דין – נוטריון, שמאשר את האותנטיות של הבקשה ושל כל המסמכים. שגיאות במילוי הבקשה עלולות לעכב את התשובה ואף להביא לפסילת הבקשה מכל וכל. למותר להוסיף כי לאורך התהליך יש צורך בתשלומי אגרות שונות, וגם בכך מטפל עורך הדין שלכם.

בסוף התהליך, מקבלים תעודת לידה מקומית ואפשר להוציא את הדרכון הנלווה לכך. עם המסמכים הללו הופכים למעשה לאזרחי פורטוגל לצמיתות. בין ההקלות המיוחדות – אין חובה להיבחן במבחן שפה, לא חייבים להתגורר במדינה מספר שנים בתור מועמדים לאזרחות, אפשר ללמוד, לעבוד, להשתלב באירופה, כטוב בעיניכם.

    לבדיקת זכאותכם לדרכון פורטוגלי חינם
    השאירו כאן פרטים:

    הרשמה לדיוור

      לבדיקת זכאות חינם, תוך דקות,
      מלא/י פרטיך: