המידע בחסות משרד עו״ד תותי-אשבל

מאמרים

ההתמודדות של פורטוגל עם נגיף הקורונה

מצב הקורונה בפורטוגל היום

הקורונה פרצה בשנת 2020 ומאז היא לא רוצה לעזוב. גם שנתיים אחרי אנחנו עדין בלופ של בידודים, חיסונים, מסיכות. וכל אלה רק חלק קטן מהכיף, כי ככל הנראה, היא הולכת להישאר חלק מהחיים שלנו גם בזמן הקרוב.

קל לחשוב שלישראלים בעלי אזרחות אירופאית היה קל יותר להתמודד עם המצב. אבל האמת היא שגם מדינות אירופה נלחמו מלחמה קשה במגפה. אלא אם כן האזרחות האירופאית שהם מחזיקים בה היא אזרחות פורטוגלית.

אחת המדינות שהתמודדה עם הנגיף בצורה הכי טובה הייתה פורטוגל. וכן, אולי זאת סיבה מספיק טובה לעודד אתכם להוציא דרכון פורטוגלי עכשיו, כל עוד אתם יכולים.

בשנים האחרונות ממשלת פורטוגל מעודדת יהודים שנחשבים לצאצאי מגורשי ספרד להוציא אזרחות פורטוגלית בעזרת חוק תיקון שהיא הוציאה. ההערכה היא שלפחות 50 אחוזים מהישראלים זכאים. גם אתם?

בין אם אתם שוקלים להוציא אזרחות פורטוגלית ובין אם אתם נמצאים כבר בעיצומו של ההליך, הנה מאמר שיסביר לכם קצת על מצב הקורונה בפורטוגל.

איך פורטוגל התמודדה עם הקורונה?

הכל התחיל ביום אחד בתחילת מרץ 2020. ההדבקה הראשונה דווחה אחרי שגבר כבן 60 שחזר מאיטליה (מוקד התפרצות קורונה גדול באירופה) בא במגע עם אזרח.

עם המגעים הראשונים ממשלת פורטוגל עשתה שינויים מהירים בנהלי הכניסה והיציאה למדינה. היא הפסיקה לגמרי את הטיסות היוצאות והנכנסות מאיטליה והפחיתה את כמות הטיסות היוצאות והנכנסות מספרד.

כמו כן, לקראת סוף החודש ממשלת פורטוגל התחילה לחייב כל אדם שהגיע מחוץ לגבולותיה בבידוד מלא של 14 יום.

חשוב לציין שאמנם נוספו עיכובים בשל המצב, אבל בכל אותה תקופה תהליך מתן אזרחות פורטוגלית ליהודים לא הופסק. להיפך, עוד ועוד ישראלים הבינו את החשיבות שבקבלת דרכון אירופאי והגישו בקשות.

מספר מקבלי האזרחות עוד היום מוערך ב-40 אלף, ועוד כ-50 אלף נמצאים בעיצומו של התהליך.

במהלך חודש מרץ 20' ממשלת פורטוגל סגרה את מוסדות הלימוד למשך שבועיים והגבילה התכנסויות במקומות סגורים ופתוחים. לאחר מכן, הוטל סגר כללי – אנשים הסתגרו בבתיהם ועסקים נסגרו.

מצב הקורונה בפורטוגל כיום

פורטוגל ידועה בנופים עוצרי הנשימה שלה, מזג האוויר הנוח, האנשים החמים, והאתרים ההיסטוריים. זה בדיוק מה שהופך אותה ליעד נחשק – שילוב בין תרבות ליופי. בשנים האחרונות היא הפכה לאחד ממוקדי התיירות המועדפים באירופה. לפחות עד שהקורונה באה ושיבשה את הכל.

ההתמודדות המרשימה של פורטוגל עם נגיף הקורונה תרמה לתהליך ה"שיקום" שבא אחרי עידן הקורונה. הירידה הדרסטית בתחלואה וההתפתחות החיובית בנושא עודדה את ממשלת פורטוגל למשוך בחזרה תיירים מישראל.

גם ירידת התחלואה כאן בארץ תרמה רבות, ועל פי העדכונים האחרונים של הרשויות בפורטוגל, ישראל נחשבת למדינה ירוקה. זה אומר שכדי לטוס לפורטוגל כל שעליכם לעשות הוא להציג בדיקת PCR שלילית עד 72 שעות לפני היציאה מהארץ. מהפריווילגיה הזאת יכולים להנות גם מחוסנים וגם לא מחוסנים.

לטייל בפורטוגל עם אזרחות

עם תיקון החוק שיצא לפני כמה שנים, פורטוגל החלה להעניק אזרחות ליהודים ברחבי העולם שיוכלו להוכיח את זיקתם ההיסטורית למגורשי ספרד.

כ-70 אחוזים ממגורשי ספרד התיישבו בפורטוגל וגורשו משם לאחר 5 שנים, וזה האירוע שעליו ממשלת פורטוגל מנסה לכפר.

אתם יכולים לנצל את זה לטובתכם. הדרכון הפורטוגלי יעניק לכם זכויות של אזרח אירופאי לכל דבר ועניין: כניסה חופשית למדינות אירופה וארה"ב בלי צורך בוויזה, לימודים מסובסדים בכל אוניברסיטה באירופה, מגורים ועבודה בכל מדינה באיחוד, זכאות אוטומטית גם לבני ובנות זוג וצאצאים.

ההתמודדות של ממשלת פורטוגל עם הקורונה רק מעידה על איכותה, והתוצאות שלה ניכרות בשטח.

אנחנו ממליצים לכם בחום להתחיל לעשות את הצעד כבר עכשיו אם אתם מתכוונים להוציא אזרחות פורטוגלית. ממשלת פורטוגל כבר דנה באפשרות להקשיח את תנאי הסף ובקרוב ייכנסו תקנים חדשים שיקשו על התהליך.

בואו לבדוק זכאות לדרכון פורטוגלי אצל משרד עורכי דין תותי אשבל. הבדיקה ללא עלות!

    לבדיקת זכאותכם לדרכון פורטוגלי חינם
    השאירו כאן פרטים:

    הרשמה לדיוור

      לבדיקת זכאות חינם, תוך דקות,
      מלא/י פרטיך: