המידע בחסות משרד עו״ד תותי-אשבל

מאמרים

הידעתם שגם מגורשי ספרד זכאים לדרכון פורטוגלי?

גם מגורשי ספרד זכאים לדרכון פורטוגלי

הרבה אנשים מופתעים כשהם מגלים שגם מגורשי ספרד זכאים לאזרחות פורטוגלית. אז נגיד את זה שוב: דרכון פורטוגלי למגורשי ספרד זה לא שמועה, אלא אמת. ולמה אתם שואלים?

רוב מגורשי ספרד בחרו להתיישב בפורטוגל. בשלב מסוים, הקהילה היהודית בפורטוגל שגשגה וצמחה עד שהיוותה בערך עשרה אחוזים מכלל האוכלוסייה במדינה.

אלא שאז, מלך פורטוגל מנואל, נשא לאישה את איזבל, שהייתה נסיכה ספרדית, וזאת דרשה ממנו לגרש את כל היהודים.

הקהילה היהודית באותה תקופה הייתה נכס למסחר, ומלך פורטוגל לא רצה לוותר עליה. לכן הוא הוציא תקנות שמחייבות יהודים להתנצר, וצו שאוסר עליהם לצאת מהמדינה.

אבל כעבור חמש שנים, שמירת מנהגים בסתר, מגיפה גדולה, אצבע מאשימה כלפיהם וכאוס מוחלט – גם היהודים הפורטוגליים בסופו של דבר עזבו בלית ברירה, ונאלצו למצוא מקום חדש להתיישב בו.

פאסט פורוורד לזמננו: ממשלת ספרד וממשלת פורטוגל מוציאות חוק שמאפשר קבלת דרכון ספרדי ופורטוגלי ליהודים ברחבי העולם שיכולים להוכיח את זיקתם ההיסטורית. אלא שכעבור בערך 4 שנים, ספרד סגרה את האפשרות, ופורטוגל עושה את הצעדים הראשונים בדרך לשם.

אם בניתם על דרכון פורטוגלי ולא קידמתם את זה עד עכשיו, כדאי לכם למהר.

טירוף הדרכון הפורטוגלי

ההערכה הראשונית הייתה שלפחות 50 אחוזים מהישראלים זכאים לאזרחות פורטוגלית, בעיקר אלו ממוצא מרוקאי, מצרי, יווני, הולנדי, תימני, אלג'ירי ועוד.

עד היום, 40,000 ישראלים קיבלו את הדרכון הפורטוגלי. עוד כחמישים אלף נמצאים בעיצומו של ההליך.

דרכון ספרדי למגורשי ספרד ניתן בעבר ליהודים שהצליחו להוכיח קשר היסטורי ועברו מבחני שפה ותרבות. ספרד קבעה רב גבוה, והממצאים אומרים שפחות מ-3,000 בקשות הוגשו מישראל.

פורטוגל לעומת זאת, קבעה תנאי יסוד קצת יותר מקלים. כל התנאים הסתכמו בהיות מגיש הבקשה בגיר (מעל גיל 18), בלי עבר פלילי, ועם חתימה של אחת הקהילות היהודיות שחיות בפורטו או ליסבון.

אלא שבחודשים האחרונים, ממשלת פורטוגל קיימה ועדות ודנה באפשרות להקשיח מעט את התנאים.

בחודש האחרון נכנסה לתוקף הפעימה הראשונה של ההקשחה, ובספטמבר תיכנס לתוקף הפעימה השנייה. המשמעות של השינויים היא שרוב הבקשות החדשות יישללו.

הגיע הזמן להעלות הילוך

בעבר, כדי להגיש בקשה רשמית לממשלת פורטוגל, היה על האדם לאסוף מסמכים שמעידים על קשר היסטורי (תעודות לידה, נישואין, אילן יוחסין וכו'), לתרגם אותם לפורטוגזית ולשלוח לבחינת אחת הקהילות היהודיות.

היום, בעקבות השינויים שנכנסו לתקוף בחלקם, רק קהילה אחת מקבלת עדין בקשות. ברגע שגם היא תפסיק, אתם תאבדו את ההזדמנות לקבל אזרחות אירופאית.

בדיוק בגלל הסיבות האלה, זה הזמן להתחיל להגיש בקשה. רוצים להתחיל את התהליך? אתם מוזמנים לפנות אלינו עוד היום ולקבל מאיתנו בדיקת זכאות ללא עלות.

בכל יום אחר היינו ממליצים לכם לחפש קודם את שם המשפחה שלכם במאגר שמות המשפחה, אבל אין לנו זמן לבזבז.

חשוב שתדעו שתהליך כזה, במידה והוא הולך חלק, אורך בין שנה וחצי לשנתיים.

אלה באמת הרגעים האחרונים שבהם תהיה לכם הזמנות לקבל דרכון אירופאי לכל דבר ועניין, וחבל לפספס אותה.

עם דרכון כזה תוכלו להיכנס לכל מדינה באירופה, לטייל בה, לגור בה, לעבוד בה, ללמוד בה (עם תנאי קבלה מקלים ושכר לימוד מסובסד).

אבל יותר מהכל, הדרכון הזה הוא נכס. בני הזוג שלכם (תחת תנאים מסוימים) יהיו זכאים גם הם לקבל אזרחות, והוא יעבור אוטומטית גם לילדיכם.

דרכון אירופאי למגורשי ספרד מוציאים רק עם אנשי מקצוע. אין מקום לטעויות. מאז שממשלת פורטוגל הוציאה את חוק התיקון, משרד עורכי דין תותי אשבל עזר לאלפי ישראלים לעבור את התהליך בהצלחה.

המשרד יוכל ללוות אתכם בתהליך מא' עד ת' – להפיק עבורכם את כל המסמכים, לתרגם אותם לפורטוגזית, לשלוח אותם לקהילה היהודית ולקיים עם הגורמים המוסמכים מעבר לים מגעים, לבנות עבורכם תיק משפטי מנצח ולבסוף, להגיש בקשה רשמית לממשלת פורטוגל.

אחוזי ההצלחה של המשרד מאוד גבוהים, כמו כן, אם נמצאתם זכאים בבדיקה אבל לא קיבלתם את אישור הקהילה היהודית, תקבלו החזר כספי מלא. אבל בינינו, זה עדין לא קרה. ככה שיש לכם רק מה להרוויח.

    לבדיקת זכאותכם לדרכון פורטוגלי חינם
    השאירו כאן פרטים:

    הרשמה לדיוור

      לבדיקת זכאות חינם, תוך דקות,
      מלא/י פרטיך: