המידע בחסות משרד עו״ד תותי-אשבל

מאמרים

הסיבה שבגללה אתם חייבים להחזיק בדרכון פורטוגלי

לפני 500 שנה בערך עשרות אלפי יהודים סולקו מספרד בעקבות צו גירוש שהוציא המלך. לא מעט מגורשים בחרו להתיישב בפורטוגל ולפתוח שם חיים חדשים. הקהילה היהודית החלה לפרוח בפורטוגל בשנים הראשונות שאחרי הגירוש, ובשלב מסוים היוותה כעשרה אחוזים מכלל אוכלוסיית המדינה. אלא שאז, מלך פורטוגל התחתן עם נסיכה ספרדייה, והיא הובילה מהלך שגרם לגירוש השני סך הכל חמש שנים אחרי.

לפני שנתיים ממשלת פורטוגל החליטה לתקן את העוול ההיסטורי שעשתה ליהודים והוציאה חוק שמעודד צאצאי מגורשים לקבל דרכון פורטוגלי ולחזור לשורשים. מאז ועד היום כ-40 אלף ישראלים השלימו את התהליך וקיבלו אזרחות פורטוגלית, וההערכה היא שעוד כ-50 אלף נמצאים בשלב כזה או אחר של התהליך.

שוקלים להוציא אזרחות אירופאית? הנה מאמר שאתם חייבים לקרוא.

נדבר על כל היתרונות של הדרכון הפורטוגלי (ולמה גם אתם חייבים להחזיק באחד כזה דחוף), למה בזמן האחרון יותר ויותר ישראלים מחליטים לעשות את הצעד, ואיך בעצם עובד ההליך.

אז בואו פשוט נתחיל.

יתרונותיו של הדרכון הפורטוגלי

או במילים אחרות, כל הסיבות שבגללן כדאי לכם להוציא אותו גם.

  1. הדרכון הפורטוגלי נחשב דרכון אירופאי לכל דבר ועניין. קיבלתם אותו? אתם אוטומטית הופכים להיות אזרחי האיחוד.
  2. תהיו רשאים להיכנס ולצאת ממדינות האיחוד בקלות ובלי צורך בשום ויזה מיוחדת, תוכלו לנצל את זה לכל מטרה: רילוקיישן קצר, טיול ארוך, הגירה, מגורים ועבודה. רק תבחרו.
  3. תקבלו זכאות ללימודים גבוהים עם תנאי קבלה מקלים בכל אחת מהאוניברסיטאות ברחבי אירופה. שכר הלימוד מסובסד באופן חלקי או מלא על ידי המדינה.
  4. לא תצטרכו להוציא ויזה כדי להיכנס לארצות הברית!
  5. בני או בנות הזוג שלכם יהיו זכאים לאזרחות פורטוגלית, גם אם אין להם את הזיקה הדרושה (בתנאי שהיחסים יעמדו בקריטריונים שהציבה פורטוגל, ניתן לקרוא על זה בהרחבה באתר).
  6. הזכאות תעבור אוטומטית גם לילדים שלכם ולילדים שלהם. הדרכון הפורטוגלי מהווה נכס של ממש, מהרגע שאתם מקבלים אותו, אף אחד לא יוכל לשלול אותו מכם.
  7. לא תצטרכו לוותר על האזרחות הישראלית כדי להחזיק בו.
  8. אם אתם יזמים או אנשי עסקים תוכלו להעביר את הפעילות העסקית לרחבי אירופה ולהנות מתוכניות ממשלתיות שמטרתן לעזור לעסקים לצמוח.

מדוע כל הישראלים דוהרים להוציא אזרחות פורטוגלית?

עד היום, כדי להגיש בקשה לקבלת אזרחות פורטוגזית, היה עליכם לעמוד סך הכל בשלושה קריטריונים:

-להיות בגירים (מעל גיל 18).

-להחזיק בתעודת יושר ממשטרת ישראל (ללא עבר פלילי).

-לקבל את החתימה של אחת הקהילות היהודיות בפורטוגל.

אלא שבגלל ריבוי בקשות ועוד גורמים חיצוניים, ממשלת פורטוגל החליטה להקשיח את תנאי הסף. בחודשים האחרונים היא קיימה כל הזמן ישיבות שדנו בנושא, עד שהוחלט לתקן את החוק.

השינויים ייכנסו לתוקף בשתי פעימות: החלק הראשון באפריל, והחלק השני בספטמבר. המשמעות של השינויים היא שמעכשיו, סביר להניח שרוב הבקשות יידחו. כדי לקבל את האזרחות הנחשקת יהיה עליכם להוכיח זיקה אמיתית.

אין לדעת איך ממשלת פורטוגל תבחר לפעול בזמן הקרוב, היא יכולה לדרוש ממגישי הבקשה לדעת את השפה הפורטוגזית, או לגור במדינה לתקופה. כמו כן, קיים סיכוי סביר שבעתיד היא אפילו תסגור את האפשרות להגיש בקשות חדשות.

החדשות הטובות הן שגם אם פורטוגל תעשה את זה – האנשים שנמצאים בעיצומו של התהליך לא ייפגעו.

ולכן ההמלצה שלנו היא זו: כל עוד אתם יכולים, מהרו להתחיל את התהליך.

אז איך זה עובד בעצם?

התהליך מורכב מכמה שלבים.

מתחילים בחיפוש שם המשפחה שלכם כאן: דרכון פורטוגלי מאגר שמות משפחה. מצאתם אותו? זה סימן מעולה!

לא מצאתם? אל תדאגו, אנחנו יכולים לעשות עבורכם בדיקת זכאות ודאית וחינמית.

לאחר שתימצאו זכאים יהיה עלינו להפיק ביחד את כל המסמכים שמוכיחים את הזיקה שלכם (תעודות לידה, נישואים, אילן יוחסין ובעצם כל מה שיכול לעזור), נתרגם אותם לפורטוגזית ונשלח אותם לחתימת אחת הקהילות היהודיות בליסבון או פורטו.

במידה ונקבל את החתימה, נוכל להמשיך בתהליך, לבנות תיק משפטי חזק, ולהגיש בקשה רשמית לממשלת פורטוגל.

גם כשהזמן דוחק, עדין חשוב לעשות את הכל נכון. אנחנו יכולים לעזור לכם לקבל אזרחות פורטוגלית. לא רק שנלווה אתכם בכל התהליך מא' עד ת', נפיק עבורכם את כל המסמכים הדרושים, נקיים קשר רציף עם גורמים מוסמכים בפורטוגל, ונבנה תיק משפטי איכותי.

משרד עורכי דין תותי אשבל יעשה הכל כדי שתקבלו את הדרכון הפורטוגלי כמו שמגיע לכם!

    לבדיקת זכאותכם לדרכון פורטוגלי חינם
    השאירו כאן פרטים:

    הרשמה לדיוור

      לבדיקת זכאות חינם, תוך דקות,
      מלא/י פרטיך: