המידע בחסות משרד עו״ד תותי-אשבל

מאמרים

לאילו מדינות אפשר להיכנס עם דרכון פורטוגלי?

לאילו מדינות אפשר להיכנס עם דרכון פורטוגלי

בשנים האחרונות ממשלת פורטוגל מאפשרת קבלת אזרחות פורטוגלית ליהודים שיכולים להוכיח שהם נחשבים לצאצאי מגורשי ספרד.

חלק גדול מהיהודים שגורשו מספרד ב-1492 הגיעו לפורטוגל וגורשו גם משם כמה שנים מאוחר יותר.

אותו חוק והחלטה של ממשלת פורטוגל לתקן את העוול שעשתה לנו בעבר, מאפשרים לנו הישראלים להניח את ידינו על דרכון אירופאי נחשק וליהנות מכל היתרונות שלו.

ההערכה היא שלפחות חמישים אחוזים מהציבור הישראלי זכאים לדרכון פורטוגלי. וזה כולל צאצאים למשפחות שיש להם שורשים במדינות כמו: יוון, תורכיה, אלג'יר, מרוקו, תוניס, לוב, הולנד ועוד.

במאמר הזה נדבר על כל היתרונות של הדרכון הפורטוגלי, ולאיזה מדינות הוא מקנה לנו אישור כניסה.

היתרונות של הדרכון הפורטוגלי

פורטוגל מעניקה אזרחות ליהודים שעומדים בתנאי הסף הבאים: מעל גיל 18, ללא עבר פלילי, ומחזיקים באישור רשמי ואילן יוחסין חתום על ידי אחת הקהילות היהודיות בפורטו או ליסבון.

בשל ריבוי הבקשות והאישורים שחולקו, ממשלת פורטוגל לוקחת את הנושא ברצינות רבה. היא לא מחלקת אזרחות לכל אחד.

זה לא מפתיע שעד היום עשרות אלפי ישראל כבר הגישו בקשה ונמצאים בעיצומו של תהליך הבחינה. הדרכון הפורטוגלי יכול להפוך את החיים של המחזיקים בו לבטוחים יותר, והוא מגיע עם מגוון יתרונות.

בעינינו, הגדול שבהם הוא תחושת הביטחון. אנחנו חיים במדינה שאופפת אותה אי ודאות, ודרכון אירופאי הוא בדיוק העוגן שאנחנו צריכים. אבל לא רק.

הנה שלל ההטבות שמגיעות עם דרכון פורטוגלי:

-כניסה, מגורים, ועבודה באופן חופשי בכל מדינות אירופה בלי צורך בוויזה.

-לימודים גבוהים באוניברסיטאות נחשבות ברחבי אירופה, מסובסדים (חלקית או באופן מלא) על ידי המדינה.

והפלוסים לא נעצרים רק במגזר הפרטי, אלא חוצים גם את קווי המגזר העסקי.

בעלי עסקים שמחזיקים בדרכון פורטוגלי יהיו רשאים להעתיק את הפעילות העסקית שלהם לפורטוגל ולהנות מהטבות מס והקלות כחלק מתוכניות ממשלתיות שהמטרה שלהן לעזור לעסקים לצמוח.

לאיזה מדינת ניתן להיכנס עם דרכון פורטוגלי?

חשוב שתדעו שאזרחות פורטוגלית נחשבת אזרחות אירופאית לכל דבר ועניין. ולכן, היא מאפשרת כניסה לכל מדינות אירופה, וגם לארצות הברית ואוסטרליה בלי וויזה.

במטרה להקשיח את גבולות אירופה, בעקבות ריבוי הגירה ופעולות טרור, האיחוד האירופי דן באפשרות לדרוש ממבקרים במדינות אירופה להוציא בטרם הכניסה אליהן ויזה מיוחדת. עם דרכון פורטוגלי אתם פטורים מזה.

כנ"ל לגבי וויזה לארצות הברית – אם תכננתם לעשות טיול לשם בקרוב, תוכלו לחסוך את זמן ההמתנה לשגרירות (מבלי להיות בטוחים שתקבלו בכלל אשרה) ותוכלו להיכנס לאמריקה עם הדרכון האירופאי החדש שלכם.

למה כדאי למהר להוציא אזרחות פורטוגלית?

כמו שציינו מקודם, החוק שממשלת פורטוגל העבירה נכנס לתוקף לפני כמה שנים. עשרות אלפי ישראלים כבר הגישו בקשה רשמית ומחכים לתשובה. אלפים כבר קיבלו את הדרכון הנחשק.

העובדה הזו גורמת לממשלת פורטוגל לקיים כל הזמן ועידות שדנות באפשרות להקשיח את תנאי הסף וליצור מסנן איכותי יותר.

כאמור כרגע התנאים מקלים ביותר (מעל גיל 18, עבר פלילי נקי, הוכחת זיקה), אבל סביר להניח שהם ישתנו בקרוב.

אתם בטח לא זוכרים, אבל לפני הטירוף של הדרכון הפורטוגלי, גם ממשלת ספרד אפשרה לצאצאי המגורשים לקבל אזרחות ספרדית. ההבדל היה שהממשלה דרשה ממגישי הבקשה לדעת את ההיסטוריה והשפה ולהיבחן על זה.

סביר להניח שממשלת פורטוגל תקשיח את התנאים ואפילו תבטל את החוק, ולכן ההצעה שלנו היא כזאת: אם אתם חושבים שאתם זכאים כדאי לכם למהר.

משרד עורכי דין תותי אשבל מציע בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי ללא עלות. אל תפספסו את ההזדמנות להעניק לעצמכם ולמשפחה שלכם עתיד טוב יותר. בואו לעשות את זה עם מקצוענים שמבטיחים לכם תמורה עבור הכסף שלכם או החזר כספי מלא.

    לבדיקת זכאותכם לדרכון פורטוגלי חינם
    השאירו כאן פרטים:

    הרשמה לדיוור

      לבדיקת זכאות חינם, תוך דקות,
      מלא/י פרטיך: