המידע בחסות משרד עו״ד תותי-אשבל

מאמרים

מה היא המשמעות של שם המשפחה בזכאות לאזרחות פורטוגלית?

מה היא המשמעות של שם המשפחה בזכאות לאזרחות פורטוגלית?

חושבים להוציא אזרחות נוספת, עבורכם או עבור בן משפחה? יתכן ששם המשפחה שלכם יכול להקל על כל התהליך. שימו לב, שם המשפחה של כל אחד ואחת מאיתנו יכול לספר סיפור שלם. מעבר לסיפור שהשם שלנו מספר עלינו או על המקורות שלנו, הוא גם יכול להשפיע על עתידנו. נשמע מסקרן? נסביר על הקשר בין אזרחות פורטוגלית ליהודים לבין שם המשפחה. יתכן שזה הצעד הראשון שלכם בדרך לקבלת דרכון נוסף, לא רק פורטוגלי אלא אפילו אירופאי.

מה השם אומר על העבר שלנו?

כיום, כל אחד יכול לבדוק בקלות מהי המשמעות של שם המשפחה שלו. שימו לב ששם המשפחה יכול לתאר את העיר או האזור שבו נולדו אבות אבותינו. לעיתים שם המשפחה מתאר את העיסוק המשפחתי או תכונות מסוימות כגון אומץ לב או חריצות. שם המשפחה יכול להעיד על שייכות למשפחת הכוהנים וכן הלאה. וכעת, זו בדיוק נקודת ההשקה לנושא שלנו – שמות משפחה אזרחות פורטוגלית. על מנת לקבל אזרחות זאת, יש צורך להראות כי ישנה זיקה משפחתית ביניכם לבין פורטוגל. כאשר שם המשפחה שלכם הוא כזה שמאפיין את קהילת יהודי המדינה, הסיכויים שתוכלו לקבל אזרחות מקומית גדולים מאי פעם. הסיבה לכך היא החלטה היסטורית של ממשלת פורטוגל. בעקבות ההחלטה, אם שם המשפחה שלכם הוא כזה שהיה מקובל בעבר בקהילת יהודי ספרד או פורטוגל, תוכלו להגיש בקשה לאזרחות מודרנית (בצורה הדומה, למעשה, לחוק השבות הקיים בישראל).

מי מאשר את האותנטיות של שם המשפחה?

את האותנטיות של שם המשפחה שלכם, בשביל לקבל דרכון פורטוגלי, ניתן להוכיח באמצעות מסמכים שונים. כך לדוגמא, אפשר להיעזר במסמכי עלייה של דורות קודמים, בתעודת לידה, מסמכים משפחתיים עתיקים, אישורים רשמיים של שינוי שם משפחה וכדומה. יתכן שלאורך הדרך תצטרכו להוסיף גם תרגום נוטריוני מאומת. אולם זה לא נגמר בכך. את המסמכים הרלוונטיים המספרים מהו שם המשפחה שלכם, ביחד עם מסמכים נוספים, צריך לעביר לגורם שהוסמך לכך. גורם זה הוא קהילת יהודי פורטוגל הנוכחית, בפורטו או בליסבון. ראשי הקהילה הוסמכו לקבל את מסמכי הבקשה ובעצם להשוות בין שם המשפחה ופרטים ביוגרפיים נוספים לבין כל הידוע על קהילת יהודי פורטוגל הקדומה. מי שמקבל אישור שהוא חלק מהקהילה, סיכוייו לקבל אזרחות מצוינים.

האם שם המשפחה מקנה אזרחות אוטומטית?

קבלת אזרחות מקומית מתאפשר לאחר שינוי חקיקה. תיקוני לחוקי האזרחות הפורטוגליים שנמצא בתוקף כמה שנים מאפשרים ליהודים המקושרים לקהילת יהודי פורטוגל של לפני גירוש פורטוגל לקבל אזרחות עדכנית, לכל החיים. שם המשפחה, לפחות בשלב זה, לא מקנה אזרחות אוטומטית שכן יש לעבור תהליך בירוקרטי מסודר. יתר על כן, גם מי ששם המשפחה שלו לא מזוהה במאה אחוזים עם קהילת יהודי המדינה יוכל לקבל אזרחות אם יצליח להוכיח זיקה למדינה וקשר היסטורי בין משפחתו לבין הקהילה.

להיעזר בעורך דין בדרך לאזרחות

על מנת לקבל אזרחות אירופאית נהוג להיעזר בעורך דין שמטפל בכל התהליך, מתחילתו ועד סופו. הטיפול עשוי לכלול:

  • הכנת תיק בקשה מסודר והערכת הסיכוי לקבל אזרחות.
  • תשלומי אגרות על פי הנדרש להגשת הבקשה והעברתה לטיפול.
  • מסירת מסמכים רלוונטיים לקהילת פורטו או ליסבון.
  • קבלת עדכונים והשלמות במידת הצורך.
  • טיפול במסמכים מול רשויות ההגירה בפורטוגל.
  • מעקב אחר סטטוס הבקשה ועדכון הלקוח תוך כדי תהליך.
  • טיפול בתרגומים נוטריונים ושיתוף פעולה עם נוטריון מקומי לפי הצורך.

    לבדיקת זכאותכם לדרכון פורטוגלי חינם
    השאירו כאן פרטים:

    הרשמה לדיוור

      לבדיקת זכאות חינם, תוך דקות,
      מלא/י פרטיך: