המידע בחסות משרד עו״ד תותי-אשבל

מאמרים

איך תיראה ויזת הזהב בשנת 2022?

איך תיראה ויזת הזהב בשנת 2022?

במשך שנים ניתן היה לקבל ויזה זהב מממשלת פורטוגל בכמה מסלולים שונים. אחד המסלולים העיקריים אפשר לקבל תושבות על בסיס החזקת נדל"ן בשווי של מעל חצי מיליון אירו. במסלול זה, כעבור כמה שנים ניתן להמשיך עם הוצאת דרכון פורטוגלי בשילוב אזרחות. אולם, בעקבות העלייה התלולה במחירי הנדל"ן בפורטוגל (תהליך שאנו מכירים כמובן גם מישראל) החליטו שלטונות המדינה לשנות את הכללים. בדקנו איך בדיוק תיראה ויזת הזהב בשנת 2022 ואלה עיקרי הדברים.

ההשקעות עוברות לפריפריה

מי שכבר קיבל ויזת זהב, יכול לאחר כמה שנים להגיש בקשה לתושבות של קבע. מדובר כמעט על אזרחות אירופאית לכל דבר, מכיוון שבמקביל נהוג להגיש גם בקשה לאזרחות. אך מי ששוקל להשקיע בפורטוגל ב-2022 ואילך צריך להביא בחשבון שמסלול ההשקעה בנדל"ן עובר שינוי דרמטי. עד כה, אפשר היה להשקיע סכום נכבד בכל מקום במדינה. באופן טבעי, ההשקעות זרמו לאזורי הביקוש, למשל לליסבון, לערים גדולות כמו פורטו ולאזורים מבוקשים נוספים בקרבה לחופים היפים של המדינה. כעת, הוחלט לעודד השקעות זרות עם דגש על הפריפריה.

ויזה הזהב בשנת 2022 שמה דגש על השקעות, אפילו במדרגות נמוכות מחצי מיליון, אך ביישובים הקטנים יותר, לא ליסבון או פורטו. הקלות מסוימות ניתנות להשקעות במבנים לשימור או במבנים היסטוריים בעלי משמעות. ככלל, מוצע לבדוק היטב את טיב הנכס שבו רוצים להשקיע ולבדוק אם הוא עומד בקריטריונים החדשים.

מה לגבי משקיעים פעילים

חשוב לשים לב כי לויזת הזהב אין קשה למסלול של קבלת אזרחות פורטוגלית ליהודים. יהודים שיקבלו אישור מתאים מקהילת יהודי פורטו או קהילת יהודי ליסבון אינם חייבים להפוך למשקיעים ולמעשה אינם צריכים אישור תושבות. מי שיעבור את התהליך הבירוקרטי יקבל אזרחות של קבע. דבר נוסף שחשוב לשים עליו את האצבע זה מה קורה לגבי משקיעים פעילים. כלומר, מה לגבי הויזה של מי שמסיים את תהליך ההשקעה לפני ינואר 2022. למרות השינויים החדשים, נקבע כי משקיעים שקיבלו החלטת השקעה והתחילו לקדם אותה לפני ינואר, יהיו פטורים בשלב זה מהשנויים החדשים. זאת מכיוון שהחלטת השקעה איננה משהו שמקבלים מהיום למחר. מכיוון שהייתה התבססות על חוקים קודמים שהיו בתוקף לאורך זמן, הוחלט כי על פרק זמן ביניים, שבו ניתן יהיה לפעול כפי שהיה מקובל עד לפני השינוי.

האם רק נדלניסטים יקבלו ויזה זהב

אם זכאות לדרכון פורטוגלי מעניינת אתכם, יתכן וגם לכם יתאים להשקיע בנדל"ן באופן שיקנה לכם ויזה, אחר כך תושבות קבוע ובסוף אזרחות. אולם במידה ואתם לא מתעניינים בהשקעות נדל"ן, יש עדיין אפשרות להגיש בקשה לויזת זהב. השינויים החדשים אמנם שואפים לעודד הפניית השקעות לפריפריה הגיאוגרפית והכלכלית במדינה, איך אפשר גם להראות תרומה משמעותית לכלכלה או לציבור הרחב בכלל.

לדוגמא, משקיע שיזרים כסף לקרנות עסקיות מסוימות, יוכל על סמך זאת לקבל ויזת זהב. גם השקעה במיזמים מחקריים שנועדו להביא תרומה למשק המקומי, למדע או לתרבות המקומית תאפשר לקבל ויזה שמקנה תושבות זמנית. קידום ערכי התרבות על ידי מימון וכן הצטרפות לעסקים או הקמת עסקים חדשים גם הם צפויים לאפשר למי שיעמוד בכללים, לקבל ויזה זהב.

לסיום, נציין כי ליהודים צאצאי גירוש פורטוגל יש דרך אחרת לקבל אזרחות. לצורך כך פונים לעורך דין שמטפל בבניית תיק בקשה לאזרחות, על פי תקנות החקיקה שעדיין בתוקף. בשילוב הפניית בקשה לקהילת יהודי פורטוגל, בליווי נוטריוני, עם הכנת עץ משפחה או הצגת הוכחות אחרות, ניתן לקבל אזרחות מקומית.

    לבדיקת זכאותכם לדרכון פורטוגלי חינם
    השאירו כאן פרטים:

    הרשמה לדיוור

      לבדיקת זכאות חינם, תוך דקות,
      מלא/י פרטיך: