המידע בחסות משרד עו״ד תותי-אשבל

מאמרים

אתרים יהודיים שתוכלו לבקר בהם עם הגעתכם לפורטוגל

אתרים יהודיים בפורטוגל

ממשלת פורטוגל החליטה להעניק אזרחות פורטוגלית ליהודים שנחשבים לצאצאי מגורשי ספרד. לפני כ-500 שנה אירע גירוש ספרד, רבים מהיהודים האנוסים השאירו הכל מאחור, התיישבו בפורטוגל והתחילו לבנות את חייהם מאפס.

חיי הקהילה בפורטוגל פרחו, וקמה קהילה שהיוותה כעשרה אחוזים מכלל אוכלוסיית המדינה. אבל כל זה נגדע באחת אחרי שמלך פורטוגל נישא לנסיכה ספרדייה שדרשה שיגרש את היהודים. חמש שנים בלבד אחרי גירוש ספרד אירע גירוש פורטוגל.

כיום חיות בפורטוגל שתי קהילות יהודיות: אחת בליסבון הבירה ואחת בפורטו.

אז אתם מתכננים טיסה לפורטוגל, איזה כיף!

לא מעט ישראלים טסים עכשיו לפורטוגל על מנת להסדיר את המעמד שלהם כאזרחי המדינה. אחרי שקיבלו את האישור של הקהילות היהודיות, בנו תיק מנצח, הגישו בקשה רשמית לממשלת פורטוגל וחיכו שנה וחצי עד שנתיים, הגיע הזמן שלהם לקצור את הפירות.

אבל בלי שום קשר לדרכון הפורטוגלי, גם חופשה קצרה זה בסדר. השנתיים האחרונות היו עמוסות בהגבלות יציאה וסגרים, שרק הגבירו את החשק לעזוב את הכל ולברוח. אין ספק שאחרי תקופה ארוכה מגיע לכם קצת שקט.

פורטוגל היא שילוב של נופים עוצרי נשימה, מזג אוויר נעים, אנשים חמים ואתרים היסטוריים. קסם של ממש. בשנים האחרונות היא הפכה ליעד מועדף באירופה בקרב תיירים ישראלים. ואנחנו כאן כדי לוודא שאתם לא מפספסים כמה אתרים חשובים במיוחד.

אגב, אנחנו בטוחים שאחרי שתטיילו בה תשתכנעו שאתם רוצים לקבל אזרחות ותקבעו בעצמכם בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי. רק נקווה שזה לא יהיה מאוחר מדי, שכן ממשלת פורטוגל העבירה חוק לאחרונה שמורה על הקשחת הקריטריונים.

האתרים היהודיים בפורטוגל

אחרי שהקהילות היהודיות בליסבון ופורטו התיישבו בהן, החלו לקום בתי כנסת שטיפחו באיזור את המסורת היהודית. אבל גם באזורים אחרים בפורטוגל ניתן למצוא כמה אתרים היסטוריים מעניינים.

תוכלו לבקר בעיר העתיקה אבורה, שם מסביב לחומות, גרה ושגשגה קהילה יהודית. גם הכפר הקטן מרבאו יכול להיות יעד מעולה. חיו בו יהודים בין השנים 1300 עד 1400 לספירה. הבתים בכפר עדין עומדים במצב טוב ולפעמים ניתן למצוא בהם סממני יהדות כמו מזוזות. כמו כן, הוא הוגדר כמקום שכדאי לראות לפני שמתים. ועם נוף משגע שמשקיף כמעט על כל המדינה זה לא מפתיע.

באופן כללי, ניתן לשים לב שגם אחרי שנים רבות, החותם שהשאירה המורשת היהודית על פורטוגל עדין קיים.

יכול להיות שגם לכם יש שורשים פורטוגליים!

רוצים לוודא שאתם מתאימים לתהליך? היכנסו למאגר "שמות משפחה של יהודי פורטוגל" וחפשו בו את שם המשפחה שלכם, או פנו אלינו כדי לבצע בדיקת זכאות וודאית ללא עלות.

אתרים שאסור לכם לפספס

ומעבר לאתרים ההיסטוריים והיהודיים הרבים שתוכלו לגלות בפורטוגל, יש עוד כמה מקומות שכדאי לכם לבקר בהם:

סינטרה- נמצאת במרחק חצי שעה נסיעה מליסבון. מתגאה בארמון המלכותי פנה שניצב על הר עם נוף משגע והוכרז כאתר מורשת עולמית. מתאים במיוחד למשפחות וילדים, רק קחו בחשבון שכדאי לכם להזמין כרטיסים מראש כדי לחסוך זמן.

פארק לאומי פנדה גרש- שמורת טבע פופולרית שכוללת פארק עם שלל מבנים היסטוריים. המקום מתאים לקמפינג, רכיבה על אופניים, וטיול במסלולי הליכה. מתאפיין בפריחה מהממת באביב ובקיץ. מומלץ להזמין כרטיסי כניסה כמה חודשים מראש.

מונסארז, אבורה- אחד המקומות הכי טובים לטיול בפורטוגל, מוקף בסביבה ירוקה ואוויר צח. העיר עומדת מעל נהר הגוודיאנה שעובר גם דרך ספרד. תוכלו להנות מיין משובח ואוכל אותנטי ברחובות הצרים, אבל בעיקר מהאווירה הפסטורלית.

מקווים שתהנו בטיול שלכם, וזכרו: הוצאת דרכון פורטוגלי זה רק דרך משרד עורכי דין תותי אשבל.

מאז שממשלת פורטוגל הוציאה את חוק התיקון, כ-40,000 ישראלים קיבלו אזרחות פורטוגלית ועוד כ-40 אלף נוספים נמצאים באמצע ההליך. המשרד שלנו אחראי לרבים ממקרי ההצלחה בתחום.

    לבדיקת זכאותכם לדרכון פורטוגלי חינם
    השאירו כאן פרטים:

    הרשמה לדיוור

      לבדיקת זכאות חינם, תוך דקות,
      מלא/י פרטיך: