המידע בחסות משרד עו״ד תותי-אשבל

מאמרים

האם אוכל לקבל ויזה לארה"ב אם יש לי דרכון פורטוגלי?

האם אוכל לקבל ויזה לארה

אם תמיד חלמתם לבקר בארצות הברית, המאמר הזה בדיוק בשבילכם. לפני שתקנו כרטיס טיסה, עליכם לדעת שכל המגיע לארה"ב תחת דרכון ישראלי חייב להיות בעל ויזה שהכין מראש. ולא רק אנשי עסקים או סטודנטים זקוקים לויזה אלא גם תיירים (ויזת תייר). האם זו המציאות שמגלים גם אזרחים בעלי דרכון אירופאי? מסתבר שאזרחים אירופאים אינם צריכים להוציא ויזה כתיירים בארה"ב. מכיוון שישראלים רבים הוציאו בשנים האחרונות דרכון פורטוגלי, עולה שאלה מתבקשת. האם ניתן לקבל ויזה לארה"ב תחת הדרכון הזה – והתשובה לפניכם.

רקע – דרכון פורטוגלי לישראלים

לפני שנסביר לגבי אשרת כניסה לארצות הברית, אלה עיקרי הדברים לגבי הוצאת דרכון פורטוגלי לישראלים. מזה כמה שנים קיימת חקיקה בפורטוגל, שמאפשרת ליהודים להגיש בקשה לדרכון מקומי (בתוספת אזרחות), בתנאים מיוחדים. יהודים שהינם צאצאי מגורשי פורטוגל יכולים לפנות ולקבל אישור על היותם מוכרים כחלק מקהילת יהודי פורטוגל. מרגע שמקבלים אישור שכזה, הדרך כמעט סלולה לקבל אזרחות. את הבקשה ניתן להגיש מישראל, בעזרת עורך דין מקומי בעל קשרים בפורטוגל, שעובד עם נוטריונים מקומיים ומכיר את כל הפרוצדורה כולל האותיות הקטנות ביותר. על רקע מציאות זאת, אלפים רבים כבר קיבלו דרכון נוסף, מבלי שצריך לוותר על אזרחות נוכחית. אם יש ברשותכם דרכון כחול לבן וגם דרכון פורטוגלי, תוכלו להיעזר בכך על מנת לקבל אשרת תייר לארה"ב.

פורטוגליים פטורים מויזה רגילה

אם השלמתם את כל ההליכים לצורך קבלת אזרחות פורטוגלית, תוכלו להיכנס לארצות הברית ביתר קלות. אזרחי ישראל ניצבים בפני מגבלות שונות, מחשש שינסו להגר או לעבוד באופן לא חוקי בארה"ב. תחת דרכון ישראלי, חייבים להגיש בקשה בשגרירות ארה"ב ולקבל זימון לריאיון בשגרירות. לריאיון צריך להגיע עם מסמכים שונים, שיבססו את הטענה שלכם שאתם רק רוצים לבקר במדינה, כתיירים ולזמן מוגבל. בין היתר אנשים מתבקשים להביא תלושי משכורת, אישורים מרואה חשבון, נסח טאבו ובעלות על דירה וכדומה. וכאן הבשורה הגדולה למי שקיבל דרכון זר. מי שבבעלותו אזרחות פורטוגלית יכול להיכנס עם הדרכון ללא קושי. מקבלים היתר שהייה כתיירים לארה"ב באופן אוטומטי, ללא צורך במסמך נוסף.

המערכת האלקטרונית שתרצו להכיר

אם נרצה להעמיד דברים על דיוקם, נציין שלא מקבלים פטור מכל סוגי הויזה. אזרחות פורטוגלית ליהודים מאפשרת להיכנס עם אשרה אלקטרונית כתיירים, שבדרך כל מתקבלת אוטומטית. מדובר על תהליך שנעשה בעיקרו אונליין ורק במקרים נדירים הוא מחייב פעולה נוספת. ישנה מערכת אלקטרונית שקראת ESTA. מדובר על פטור מויזה רגילה לאזרחים אירופאים ובהם כמובן כל אזרחי מדינות האיחוד. לרוב, האישור הזה מתאים למי שמתכנן טיול רגיל לארצות הברית ולא מתכנן לשהות בה מעבר לחודשיים שלושה.

האשרה האלקטרונית האוטומטית מתאימה גם לנסיעות עסקיות קצרות, אך לא למי שעומד ללמוד בארה"ב. סטודנטים או מי שמחפש עבודה בארה"ב יצטרכו להוציא ויזה רגילה, על פי מטרת הנסיעה. קבלת ויזה אלקטרונית מתבצעת במהירות, בתוך עד יומיים שלושה ולא בתוך שבועות או חודשים (דרך השגרירות). בנוסף, ויזה אלקטרונית רק לעיתים נדירות מקבלת סירוב להנפקה. שיעור הסירובים בהגשת בקשה רגילה דרך השגרירות ותחת דרכון ישראלי גבוה פי כמה וכמה.

ברוכים הבאים לארה"ב

אם נרצה לסכם, ישראלים בעלי אזרחות אירופאית כדוגמת דרכון פורטוגלי, לא צריכים לפנות לשגרירות ארה"ב בישראל. לצורך נסיעת עסקים רגילה או כתיירים אפשר להוציא ויזה אונליין, שמונפקת ללא בעיות. אין צורך להגיע לשגרירות ואין צורך לעבור ריאיון מול נציגי ארה"ב בישראל.

    לבדיקת זכאותכם לדרכון פורטוגלי חינם
    השאירו כאן פרטים:

    הרשמה לדיוור

      לבדיקת זכאות חינם, תוך דקות,
      מלא/י פרטיך: