המידע בחסות משרד עו״ד תותי-אשבל

מאמרים

מדוע אתם חייבים להחזיק בדרכון אירופאי?

מדוע אתם חייבים להחזיק בדרכון אירופאי?

גם אתם יכולים להוציא אזרחות אירופאית היום!

בשנים האחרונות ממשלת פורטוגל מנסה לתקן את העוול ההיסטורי שעשתה ליהודים שגרו בשטחה לפני מאות שנים. היא הוציאה חוק שמאפשר ליהודים שנחשבים לצאצאי מגורשי ספרד לקבל אזרחות פורטוגלית.

מאז שהחוק יצא, ישראלים רבים הגישו בקשה רשמית לממשלת פורטוגל ונמצאים באמצע ההליך. ההערכה היא שכחמישים אחוז מהישראלים זכאים לדרכון הפורטוגלי, וכמה עשרות אלפים כבר מחזיקים בו. מדובר בהזדמנות חד פעמית שכדאי לכם לנצל.

במאמר הזה נדבר על היתרונות של הדרכון האירופאי, התנאים לקבלתו, וקצת על ההליך הפורמלי.

למה גם לכם כדאי להחזיק ביד דרכון פורטוגלי?

קודם כל נבהיר שהדרכון הפורטוגלי נחשב דרכון אירופאי לכל דבר ועניין. כל ההטבות שמגיעות יחד עם דרכון אירופאי תקפות גם לדרכון הזה.

מחזיקים בדרכון אירופאי יהיו זכאים:

-ללמוד לימודים גבוהים בכל אוניברסיטה ברחבי אירופה (עם תנאי קבלה מקלים וסבסוד חלקי או מלא של המדינה).

-לטוס לארצות הברית בלי לעמוד דקה בשגרירות ובלי להוציא ויזה!

-להיכנס לכל מדינה באירופה מבלי להחזיק באישור מיוחד, ובלי הגבלת זמן. כמו כן, המחזיקים יוכלו גם לגור ולעבוד באותן מדינות.

הבונוסים לא מסתכמים במגזר הפרטי, יש לא מעט בעלי עסקים ישראלים שמחליטים להעתיק את הפעילות העסקית שלהם לאירופה ולכן בוחרים להוציא אזרחות פורטוגלית. יזם שנחשב לאזרח פורטוגל ומחזיק במספר NIF (שווה ערך למספר תעודת זהות בישראל), רשאי לקבל מהמדינה הטבות מס במסגרת תוכניות ממשלתיות שמעודדות צמיחת עסקים.

בנוסף לכל אלה, יש עוד כמה יתרונות בולטים:

כרגע תנאי הסף נחשבים למאוד מקלים. מגישי הבקשה צריכים להיות בגירים (מעל גיל 18), להחזיק בתעודת יושר ממשטרת ישראל, ולקבל את האישור החתום של אחת הקהילות היהודיות בפורטוגל (ליסבון או פורטו).

תוכלו להחזיק באזרחות כפולה, משמע שלא תצטרכו לוותר על האזרחות הישראלית שלכם. ובנוסף, הזכאות תעבור באופן אוטומטי גם לצאצאים שלכם.

אלה כל הדברים הקטנים שהופכים את הדרכון הפורטוגלי לנכס של ממש!

תהליך הוצאת דרכון פורטוגלי

אמנם ממשלת פורטוגלי מאפשרת קבלת אזרחות פורטוגלית ליהודים אבל דעו שלא מדובר בהליך פשוט. חשוב שתיקחו בחשבון את כל המשתנים.

ממשלת פורטוגל מתייחסת לכל אדם כאל ישות משפטית נפרדת, ולכן מטפלת בכל תיק בנפרד. כמו כן, תהליך קבלת אזרחות פורטוגלית מחייב התעסקות במסמכים פורמליים, מגעים עם גורמים מעבר לים, והוא אורך בממוצע שנתיים במידה והכל הולך חלק.

אבל כמובן שזה לא בלתי אפשרי, ונגיד אפילו יותר מזה – אם אתם זכאים, הסיכויים כרגע עומדים לטובתכם.

בעתיד ממשלת פורטוגל עלולה להתחרט ולבטל את החוק, או במינימום להקשיח את תנאי הסף, אבל כרגע זה לא המצב, ולכן אין סיבה שתתמהמהו עם ההחלטה. אז בואו נדבר קצת על התהליך.

הוא יתחיל בבדיקת זכאות קצרה וחינמית שהמשרד שלנו מציע. אם תרצו לקבל קצת רקע לפני, תוכלו לחפש את שם המשפחה שלכם כאן: "שמות משפחה דרכון פורטוגלי".

האחריות לקבוע מי זכאי לאזרחות פורטוגלית ומי לא, הוטלה על ידי הממשלה על הקהילות היהודיות שחיות בפורטוגל. ולכן, לאחר שנמצאתם זכאים, יהיה עליכם להפיק מסמכים שמוכיחים את הזיקה שלכם למגורשי ספרד (תעודות נישואין, תעודות לידה, אילן יוחסין וכו'). את המסמכים האלה נצטרך לתרגם לפורטוגזית ולשלוח לחתימת אחת הקהילות.

במידה וקיבלתם את אישור הקהילות היהודיות, הגיע הזמן לשלב הבא: בניית תיק מנצח והגשת בקשה רשמית לממשלת פורטוגל. אל תתבלבלו, זה שקיבלתם חתימה על ידי הקהילות היהודיות לא אומר שתקבלו את האזרחות בוודאות. היחידה שמחזיקה בכוח להעניק לכם את האזרחות היא ממשלת פורטוגל.

נעים מאוד, תותי אשבל – משרד עורכי דין. התהליך נשמע מסובך ובירוקרטי, אבל אנחנו כאן כדי להרגיע אתכם. אם תיעזרו בשירותינו, אנחנו נעשה את הכל בשבילכם – בדיקת זכאות, הפקת מסמכים ותרגום, התקשרות עם גורמים בפורטוגל, בניית תיק מנצח, והגשת בקשה.

עד היום עזרנו למאות ישראלים לקבל את הדרכון הנחשק, ואין סיבה שלא נוכל לעשות זאת גם עבורכם.

נמצאתם זכאים ולא הצלחנו להחתים את הקהילות היהודיות? אתם מקבלים את כל הכסף שלכם בחזרה. אבל נהיה כנים, זה עוד לא קרה לנו.

אל תהססו לפנות אלינו עם כל שאלה בנושא, בהצלחה!

    לבדיקת זכאותכם לדרכון פורטוגלי חינם
    השאירו כאן פרטים:

    הרשמה לדיוור

      לבדיקת זכאות חינם, תוך דקות,
      מלא/י פרטיך: