המידע בחסות משרד עו״ד תותי-אשבל

מאמרים

מהי העלות הכרוכה בהוצאת דרכון פורטוגלי?

מהי העלות הכרוכה בהוצאת דרכון פורטוגלי

תמיד רציתם שיהיה לכם דרכון אירופאי? בצדק, דרכון כזה מגיע עם יתרונות רבים ומקנה למחזיקים בו שלל הטבות במגזר הפרטי והעסקי. ואיזה מזל שהיום אפשרי להוציא אותו!

ממשלת פורטוגל מאפשרת ליהודים שיכולים להוכיח את הזיקה שלהם למגורשי ספרד להוציא דרכון פורטוגלי ולקבל אזרחות אירופאית מלאה.

חושבים שאתם זכאים? אל תוותרו על ההזדמנות להחזיק ביד נכס. אזרחות פורטוגלית עוברת מדור לדור, ככה שאם תבחרו לעשות את הצעד הזה היום, גם הילדים שלכם והילדים שלהם יהנו ממנו.

עשרות אלפי ישראלים נמצאים כבר באמצע התהליך ומחכים לתשובה הרשמית ממשלת פורטוגל, ואלפים כבר קיבלו את הדרכון הנחשק. ועדין, יש לא מעט אנשים שיטענו שההוצאה הכספית גדולה מדי.

אנחנו באופן אישי מאמינים שהיתרונות של הדרכון (כניסה חופשית למדינות אירופה וארה"ב בלי ויזה, מגורים ועבודה ברחבי אירופה, לימודי תואר מסובסדים על ידי המדינה ועוד) עולים בכמה וכמה מונים על ההוצאה הכרוכה בתהליך.

במאמר הזה נדבר על איך עובד התהליך ונפרט קצת על העלויות שלו.

איך מוציאים דרכון פורטוגלי?

הוצאת דרכון פורטוגלי זה תהליך שאמור לקחת בין שנה וחצי לשנתיים במידה והכל הולך חלק. מדובר בהליך פורמלי שמצריך התעסקות עם מסמכים רשמיים. ובדיוק בגלל כל היתרונות שציינו למעלה, ממשלת פורטוגל שוקלת בכובד ראש כל בקשה ובקשה.

אלה הם תנאי הסף להגשת בקשה רשמית לאזרחות פורטוגלית:

-על מגיש הבקשה להיות בגיר (+18).
-על מגיש הבקשה להחזיק בתעודת יושר (ללא עבר פלילי).
-על מגיש הבקשה להחזיק באישור רשמי של הקהילות היהודיות.

התהליך יתחיל בבדיקת זכאות זריזה וחינמית שהמשרד יבצע עבורכם. אם תרצו לקבל קצת רקע לפני תוכלו לחפש את שם המשפחה שלכם במאגר שמות המשפחה או לוודא שהמשפחה שלכם הגיעה מאחת המדינות שברשימה.

לאחר שנמצאתם זכאים, הגיע הזמן לעבור לשלב הפקת המסמכים הרלוונטיים. ממשלת פורטוגל החליטה להטיל את האחריות לקביעת הזכאות על הקהילות היהודיות שחיות בפורטו ובליסבון. כדי לקבל את החתימה של אחת הקהילות יהיה עלינו להפיק עבורכם מסמכים שמוכיחים את הזיקה שלכם אליהן (תעודות לידה, נישואים, אילן יוחסין ועוד).

גם אחרי שקיבלתם את החתימה של אחת הקהילות היהודיות, התהליך עוד לא נגמר. קבלת אזרחות פורטוגלית מותנית בהגשת בקשה רשמית לממשלת פורטוגל בצירוף האישור שהתקבל. ולצורך זה המשרד צריך לבנות עבורכם תיק ולתרגם את כל המסמכים לשפה הפורטוגזית.

ממשלת פורטוגל מתייחסת לכל אדם כאל ישות משפחתית נפרדת, ולכן כל בן משפחה מעל גיל 18 יצטרך להגיש בקשה בפני עצמו. לאחר שממשלת פורטוגל תבחן את הבקשה היא תודיע על ההחלטה שלה.

במידה והבקשה שלכם אושרה, תצטרכו לגשת לשגרירות בישראל או לטוס לפורטוגל ולהסדיר כמה עניינים בירוקרטיים. לאחר מכן יופקו עבורכם תעודת זהות ודרכון פורטוגליים.

מה העלות של התהליך?

העלות של התהליך מוערכת ב-7,500 עד 10,000 ש"ח, למעט תיקים שבהם יש מורכבות מיוחדת.

המחיר הזה כולל הפקת מסמכים ממשרד הפנים וחותמת, אישורים נוטריוניים, תרגום לפורטוגזית, חיפוש גנאולוגי, אגרת הגשת בקשה לקהילות היהודיות, אגרת הגשת בקשה לממשלה, שכר טרחה משרד עורכי דין פורטוגלי, ושכר טרחה משרד עורכי דין ישראלי.

חשוב לציין שהמשרד עושה בשבילכם את כל העבודה הדרושה ובכך חוסך לכם זמן, כסף והתעסקות מיותרת עם בירוקרטיה ומסמכים. כמו כן, המשרד אחראי לקיים קשרים עם גורמים מוסמכים ויודעי חוק בפורטוגל.

והחלק הכי חשוב? אם המשרד לא הצליח לספק לכם את התמורה, אתם מקבלים החזר כספי מלא!

מכאן רק נשאר לכם לקבוע בעצמכם אם המחיר שווה את זה או לא.

במידה ואתם רוצים להשקיע בעתיד שלכם, כדאי לכם למהר. ממשלת פורטוגל דנה באפשרות להקשות את תנאי הסף וסביר להניח שבעתיד הקרוב זה יקרה. חלון ההזדמנויות קצר, אבל מה שבטוח, מהרגע שתקבלו את הדרכון, גם אם התנאים יוקשחו או שהחוק יבוטל, האזרחות והדרכון הפורטוגליים יישארו שלכם.

אזרחות פורטוגלית ליהודים היא ההתמחות של משרד עורכי דין תותי אשבל. אתם מוזמנים להמשיך ולצרוך מידע בנושא. אם תרצו – אנחנו זמינים לכל שאלה.

    לבדיקת זכאותכם לדרכון פורטוגלי חינם
    השאירו כאן פרטים:

    הרשמה לדיוור

      לבדיקת זכאות חינם, תוך דקות,
      מלא/י פרטיך: